Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: با توجه به کیفیت بالای گوجه فرنگی تولیدی گلخانه‌ای یکی از کشاورزان بخش لادیز میرجاوه امسال برای نخستین بار صادرات محصول تولیدی این کشاورز به کشور روسیه انجام و مقرر شد ماهانه ۲۰۰ تن محصول تولیدی وی به این کشور صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی ادامه داد: شرایط اقلیمی شهرستان مرزی میرجاوه سبب شده انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و نیمه گرمسیری در این شهرستان با کیفیت بسیار بالا تقریبا در حد ارگانیک تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر هکتار گلخانه سالانه افزون بر ۲۰۰ تن محصول تولید می‌کنند که در مجموع افزون بر ۵۷ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به صورت خارج از فصل و کشت‌های فشرده در بیش از ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان تولید و به بازار‌های داخل و خارج صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد محصولات گلخانه‌ای استان را خیار، ۲۵ درصد را گوجه فرنگی و بقیه فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه‌های استان زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۲۰ نفر به طور مستقیم و هزار و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/.ع

صادرات گوجه فرنگی به روسیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی