Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - مدیر بحران شهرداری قم با بیان اینکه ۵ سوله در اختیار شهرداری قم است که ظرفیت اسکان پنج هزار نفر را دارد، گفت: در زمان بروز بحران با تمام امکانات آماده خدمت به شهروندان هستیم.

علی اکبر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، به زلزله ۲۹ آذرماه در قم اشاره و ابراز داشت: بلافاصله بعد از حادثه در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه جلسه ستاد بحران با حضور کارشناسان در دفتر مدیریت بحران شهرداری تشکیل و با مسئولان سایر مناطق شهری هم به شکل بی سیم ارتباط برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصمیم گیری‌های صورت گرفته در این جلسه بیان کرد: گشت زنی در بوستان‌های سطح شهر به منظور ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان، فراخوان نیروهایی که در استراحت به سر می‌برند، آماده کردن لیستی از ماشین آلات و امکانات در دسترس از جمله تصمیماتی بود که بلافاصله در این جلسه گرفته شد.

مدیر بحران شهرداری قم با اشاره به وظایف شهرداری در مواقع بروز بحران، ابراز داشت: انتقال و تدفین متوفی، آتش نشانی و مواد خطرناک، آواربرداری، تأمین و توزیع ماشین آلات و همچنین مسئولیت کارگروه بیمه از جمله وظایف شهرداری است.

وی با اشاره به برخی از انتقادها در زمینه آمادگی شهرداری برای اسکان شهروندان قمی، بیان داشت: بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران کشور اسکان آسیب دیدگان و شهروندان در جزو وظایف شهرداری نیست.

رحیمی به مراکز فرهنگی و سوله‌هایی که در اختیار شهرداری است هم اشاره کرد و افزود: در مواقع بحران در هر حال شهرداری می‌تواند اماکن تحت پوشش خود را در اختیار شهروندان قرار دهد تا برای اسکان استفاده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج سوله در اختیار شهرداری قم است که این تعداد ظرفیت اسکان پنج هزار نفر را دارد و با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم قطعا باید این تعداد افزایش یابد.

مدیر بحران شهرداری قم همچنین به آموزش‌هایی که از سوی شهرداری قم برای شهروندان صورت می‌گیرد هم اشاره کرد و گفت: برخی از ارگان‌ها و نهادها از این آموزش‌ها استقبال نمی‌کنند در حالی که ما چنانچه حتی یک شهروند هم خواهان آموزش باشد از وی دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی همه جانبه شهرداری قم در خدمت رسانی به شهروندان بیان داشت: برخی از سازمان‌های تحت اشراف شهرداری مانند اتوبوسرانی و آتش نشانی حتی در ایام تعطیل سال هم تعطیل نبوده و باید خدمت رسانی خود را به شکل مستمر به شهروندان ارائه دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ظهر امروز وقوع یک فقره حریق و انفجار گاز پیک نیک در طبقه سوم ساختمان مسکونی واقع در محله حکم آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شدند.

ململی بیان کرد: به دلیل وقوع انفجار صورت گرفته در این ساختمان، بخشی از دیوار‌ها تخریب شده و به وسایل منزل آسیب رسیده بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این حادثه به علت شدت انفجار سیلندر پیک نیک یک نفر خانم مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس حاضردرمحل به بیمارستان منتقل شد.

ململی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید