Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اجرای کف فرش ایوان در متراژ 450 متر مربع و با آجر فرش هایی در اندازه 26 در 26 متر مربع بر طبق اندازه های آجر فرش های قدیمی آغاز شد.
فریدون اللهیاری افزود: این آخرین مرحله از عملیات وسیع ساماندهی، مرمت و استحکام ایوان رفیع بنای ثبت جهانی عالی قاپو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پیش از این استحکام بخشی کف ایوان عالی قاپو با مرمت کف فرش قدیمی و با هزینه ای بیش از 500 میلیون ریال انجام شده بود.
مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام اصفهان نیز گفت: عملیات مرمتی کف فرش ایوان عالی قاپو در چند مرحله و با مرمت کف فرش قدیمی ، استحکام بخشی و در نهایت اجرای آجر فرش انجام می شود.
فریبا خطا بخش با بیان اینکه در عملیات اجرای کف فرش ایوان عالی قاپو در حال حاضر کرون بندی کف جهت ماسه ریزی شد گفت: برای اجرای کف فرش تنظیم کردن جای چراغهای نور پردازی و سپس اجرای کف فرش در برنامه عملیاتی ایوان می باشد.
کاخ عالي قاپو در ورودی دولتخانه صفوی بوده ،که در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله واقع شده و ارتفاع آن ۴۸ متر است و ۶ طبقه دارد که با راه پله های مارپیچ می توان به آنها رسید.
کاخ موزه عالی قاپو ۱۵ دی ماه ۱۳۱۰به شماره ۱۰۴ به ثبت ملی رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علیرضا عسکری چاوردی با اعلام این خبر اظهار کرد: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، تصریح کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم بر می‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

عسکری چاوردی اضافه کرد: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 750393

دیگر خبرها

  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان