Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@02:39:35 GMT

جزئیات پرونده یک جاسوس

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۳۴۰۶

جزئیات پرونده یک جاسوس

 دادستان تهران با اشاره به ملاقات اخیر خود با زندانی احمدرضا جلالی که بابت جاسوسی به اعدام محکوم شده است، گفت: اهم اطلاعات ارائه شده از سوی نامبرده شامل اطلاعات کامل و مستند در خصوص سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای از جمله شهیدان علی محمدی و شهریاری است.

هشت نوبت ملاقات احمد جلالی با افسران سرویس اطلاعاتی
جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: نامبرده دارای دکترای حوادث غیرمترقبه و کارشناس پزشکی هسته‌ای است و همسرش از کارشناسان سازمان انرژی اتمی بوده که در حال حاضر از خدمت منفصل گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامبرده در این بازدید به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار نموده و در همین رابطه وجوهی را اخذ کرده است. این زندانی علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه‌های وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، اسامی و اطلاعات تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع را به افسران موساد تحویل داده است. حسب اقرار متهم، وی اطلاعاتی در حوزه سایت‌های انرژی اتمی، نام‌های مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، سازمان‌های تابعه و طرح‌ها و برنامه‌های آن‌ها، نقشه و پلان ساختمان‌ها را در اختیار مأمورین موساد قرار داده است. متهم به آلوده‌سازی سیستم‌ها اقرار نموده با توجه به قرائن موجود و اظهارات کارکنان وزارت دفاع در همان مقطع، حمله ویروسی به سیستم‌های این مرکز انجام شده و متهم اقرار نموده فلش‌هایی را که در اختیار داشته، با پوشش انتقال دیتا به سیستم‌های بسیاری از افراد مورد نظر، وصل نموده است.
 

دادستان تهران افزود: اهم اطلاعات ارائه شده از سوی نامبرده شامل اطلاعات کامل و مستند در خصوص سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای از جمله شهیدان علی محمدی و شهریاری است. متهم هم‌چنین به انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش اقرار کرده است.این پرونده پس از اخذ آخرین دفاع و صدور قرار جلب به دادرسی، در تاریخ ۱۵/۱۰/۱۳۹۵ منتهی به صدور کیفرخواست گردیده و در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور متهم، وکیل وی و نماینده دادستان رسیدگی شده و دادگاه با استناد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، نامبرده را به اعدام محکوم کرده است که با ابلاغ دادنامه به وکیل و اعتراض محکوم‌علیه و وکیل نامبرده، رای صادره در تاریخ ۱۱/۹/۱۳۹۶ در دیوان عالی کشور ابرام شده است.

ضرورت فعالیت در فضای مجازی با هویت واقعی
جعفری دولت‌آبادی به موضوع فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: در هفته گذشته برخی اظهارات پیرامون فضای مجازی منتشر و به نحوی القا گردید که گویا کشور در حوزه فضای مجازی به دو قطب موافق و مخالف تبدیل شده و مخالفین گروهی هستند که علی‌الاطلاق با این فضا مخالفند.وی با ایراد به چنین اظهاراتی، گفت: همان‌گونه که در فضای حقیقی افراد با هویت فعالیت می‌نمایند، هرگونه اقدام در فضای مجازی نیز باید با هویت‌های مشخص و واقعی صورت گیرد.دادستان تهران گفت: قبول داریم که بابت یک تصادف نباید بزرگراه مسدود شود؛ اما در همان بزرگراه نیز تمام خودرو‌ها دارای پلاک انتظامی مشخص اند؛ دوربین‌های متعدد برای کنترل سرعت و تخلفات نصب شده و مأمورین پلیس نیز حضور فعال دارند؛ لذا به مانند بزرگراه‌ها، در فضای مجازی اشخاص باید هویت داشته باشند. این که عده‌ای بتوانند آزادانه و با هویت‌های مجعول و یا مجهول مرتکب جرم شوند، کالا‌های قاچاق و ممنوعه خرید و فروش نمایند و ... سلب اعتماد عمومی و بر هم زدن امنیت فکری مردم را در پی دارد، این‌ها هیچ یک موافق حقوق شهروندی نیست. اتفاقاً لازمه حقوق شهروندی آن است که کسی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند، نام و نشان و هویت مشخص داشته باشد.

 


وی با انتقاد به عدم راه‌اندازی کامل شبکه ملی ارتباطات به عنوان یکی از مطالبات جدی و چندین ساله مقام معظم رهبری اظهار داشت: چرا این مطالبه به‌حق ایشان اجرا نمی‌شود. چرا دیگر کشور‌ها موفق به مدیریت فضای مجازی شده‌اند، اما ایران هنوز نتوانسته در این عرصه موفق باشد.جعفری دولت‌آبادی با انتقاد از اظهاراتی نظیر این که ما نمی‌گذاریم بزرگراه‌ها مسدود شود گفت: باید از موارد نقض حریم خصوصی افراد اجتناب کرد و این تکلیف قوه قضاییه است. ما معتقدیم فضای مجازی باید مدیریت شود و همان‌گونه که گفته می‌شود که برای بودجه کشور اتاق شیشه‌ای درست کنید، ما نیز پیشنهاد می‌نماییم برای فضای مجازی اتاق شیشه‌ای درست کنید.دادستان تهران اظهار داشت: بحث حمایت از حقوق شهروندی ابتدا در قوه قضاییه و با تنظیم و ابلاغ بخشنامه‌ای در این خصوص در سال ۱۳۸۳ به عنوان مطالبه‌ای جدی مطرح گردید که سرانجام شکل قانونی یافت؛ لذا این گفته که عده‌ای با حقوق شهروندی مخالفند و در صدد مسدود کردن مسیر‌ها و بزرگراه‌های اطلاعاتی هستند، امری پذیرفتنی نیست.

تکمیل تحقیقات پرونده املاک نجومی
جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین به موضوع پرونده املاک نجومی پرداخت و اظهار داشت: تحقیقات این پرونده تقریباً به اتمام رسیده است. وی اعلام کرد: تا هفته گذشته در این پرونده از ۱۹۶ نفر تحقیق شده و تمام تحقیقات توسط بازپرس رسیدگی‌کننده صورت گرفته و امر تحقیق به ضابطان ارجاع نشده است. دادستان تهران افزود: در این پرونده با پیگیری‌ها و اقدامات بازپرس، ۳۹ فقره قرارداد واگذاری املاک فسخ گردیده و مبلغ ۷ میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجوه پرداخت‌شده توسط ذی‌نفعان بر اساس ارزیابی هیأت کارشناسان رسمی دادگستری از دریافت‌کنندگان چنین املاکی اخذ و به حساب سپرده واریز شده است. هم‌چنین ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری به عمل آمده و سعی بر این بوده است که از کارشناسان متفاوت برای ارزیابی هر ملک استفاده شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلط با حضور مربی خارجی
جعفری دولت‌آبادی به دو اتفاق قابل توجه در حوزه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: فردی که تبعه یکی از کشور‌های همسایه است، با ورود به کشور اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش آرایشگری زنان به صورت مختلط و غیرمجاز نموده و مسؤول برگزاری دوره آموزشی از هر نفر مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دریافت کرده بود. این فرد توسط پلیس شناسایی شده و با توجه به عدم صدور مجوز برگزاری چنین دوره‌هایی، با این موضوع برخورد شده است.دادستان تهران اظهار داشت: پس از برخورد دادستانی تهران با اعزام غیرمجاز افراد برای آموزش آرایشگری به برخی کشور‌های همسایه، این بار افراد سودجو رویه دیگری را در پیش گرفته و مربی خارجی را برای برگزاری دوره‌های غیرمجاز به ایران آورده‌اند.

پاک کردن نقش پرچم رژیم صهیونیستی از روی زمین دانشگاه
موضوع دیگری که دادستان تهران به آن اشاره کرد، پاک کردن نقش پرچم رژیم صهیونیستی در زمین یکی از دانشگاه‌های کشور در آستانه ۱۶ آذر سال جاری بود که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت. وی با انتقاد از این رفتار، اظهار داشت: این اقدام آن هم در شرایطی که ترامپ رییس جمهور آمریکا، قدس شریف را به عنوان پایتخت این رژیم غاصب معرفی کرده است، تصویری منفی از مقابله جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارد. وی ضمن انتقاد از این اقدام گفت: پرونده مرتبط با این موضوع در دست بررسی است. در پایان جلسه جعفری دولت‌آبادی با تشکر از اقدامات قضات زحمتکش دادسرای تهران که با تدبیر و همدلی، حضور فعال در صحنه اجتماعی و با مدیریت جهادی، همت خود را معطوف خدمت به مردم می‌نمایند، اظهار داشت: نظارت بر بازداشت‌گاه‌ها، حمایت از حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی از دغدغه‌های جدی دادستانی تهران است که با قاطعیت و اهتمام بسیار پیگیری می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم