Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا موسوی خواه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: انتقادات از تشکیل شرکت های زنجیره ای بیشتر احساسی است و کمتر مسائل علمی در آن مطرح می شود.
وی درباره ادعای زیاندهی 90 درصد جایگاهداران سوخت تاکید کرد: بیش از 50 درصد جایگاه های کشور بیش از 500 هزار لیتر در ماه فروش دارند که سودآوری خوبی هم به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی خواه درباره جایگاه های کم فروش نیز گفت: کمتر از 19 درصد جایگاه های توزیع سوخت کشور کمتر از 150 هزار لیتر فروش دارند و به آنها کم فروش گفته می شود.
وی افزود: جایگاه هایی که بیش از 500 هزار لیتر در ماه فروش دارند با احتساب 52 تومان حق العمل هر لیتر و حق تبخیر، درآمدی بیش از 23 میلیون لیتر تومان در ماه به خود اختصاص می دهند که البته بیش از این است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به انتقادی از سرمایه گذاری های کلان برای جایگاه های سوخت گفت: برخی معتقدند اگر سرمایه خود را در بانک می گذاشتند بیش از این درآمد داشتند، اما همین افراد نمی گویند که سرمایه آنها در جایگاه ها در سال های اخیر چند برابر شده است.
موسوی خواه تصریح کرد: در کجا چنین سرمایه گذاری با ارزش افزوده و ریسک پایین وجود دارد؟ به همین دلیل است که درخواست برای تأسیس جایگاه بسیار بالاست.
وی گفت: درآمد جایگاهداری مستمر، بدون خطرپذیری و بدون ریسک سرمایه گذاری است، بر همین اساس جایگاه هایی وجود دارد که 50 سال است که مشغول فعالیت است و در واقع 50 سال است که این سرمایه گذاری تضمین درآمد داشته است.
موسوی خواه افزود: شیب درآمدی در جایگاهداری ملایم، اما تضمین شده است و به همین دلیل جایگاه هایی وجود دارد که نسل سوم افراد در آن کار می کنند چرا که سرمایه گذاری در این رشته بسیار مطمئن و سودآور و برای جامعه لازم است.
وی شکل گیری شرکت های زنجیره ای توزیع سوخت را باعث ایجاد رقابت در بازار دانست و گفت: چرا از شکل گیری رقابت در بازار نگرانیم اکنون در اصفهان یکی از شرکت ها درخواست کرده است که از ساعت 12 شب به بعد برای جلب مشتری، با کاهش سود بنزین لیتری 980 تومان به فروش برساند، به نظر شما این کار ایراد دارد؟
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح­ کرد: شکل گیری رقابت می تواند باعث تقویت برخی شرکت ها و خروج شرکت های ضعیف تر از بازار شود با این حال نرخ تکلیفی در شیوه نامه تشکیل این شرکت ها در نظر گرفته شده است.
موسوی خواه درباره مزیت های تشکیل شرکت های زنجیره ای توزیع سوخت گفت: تلاش برای کسب رضایت مردم، هدفمند کردن عرضه خدمات مطلوب و ایجاد اشتغالزایی ازجمله مزیت های این طرح است.
وی درباره ادعای بالا بودن دمای بنزین و میزان تبخیر بنزین تحویلی به جایگاه های سوخت افزود: ­از این اظهارات متأسفم و نمی دانم چرا همکار عزیزمان بدون اطلاع علمی چنین مطالبی را بیان کرده اند، چرا که این مطالب جامعه علمی را متعجب می کند، به خصوص از کسی که عمری در این حوزه فعالیت کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در بنزین یورو 4 آروماتیک بنزین که بخش سبک و فرار این فرآورده است، 15 درصد در مقایسه با بنزین های معمولی کاهش یافته، پس میزان تبخیر آن نیز کاهش پیدا کرده است.
موسوی خواه به نظارت مستمر سازمان حفاظت محیط زیست و استاندارد بر بنزین اشاره کرد و درباره دمای بنزین تحویلی گفت: 60 سال است که بنزین از طریق مخازن آهنی جا به جا می شود، اما این مخازن دارای شرایط ویژه است و امکان تبخیر و افزایش حرارت به این شکل وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بنزین یک فرآورده فرار است و به همین دلیل نفتکش ها و همه امکانات و انبارها ایمن می شوند تا میزان تبخیر تا حد امکان پایین بیاید.
موسوی خواه با اشاره به بالا بودن تبخیر بنزین در تابستان در مقایسه با زمستان گفت: به خاطر همین تبخیرها بهای 45 لیتر در هر 10 هزار لیتر به جایگاهداران حق تبخیر پرداخت می کنیم که حق آنها ضایع شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: در نظر گرفتن این حق تبخیر علمی است و بر اساس یافته های علمی در نظر گرفته شده و این تحقیقات بر اساس هر چهار فصل به صورت علمی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: قول می دهم نتایج تحقیقات جدید در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه شریف، دانشگاه امیر کبیر یا رازی درباره میزان تبخیر هر چه باشد عمل کنم، با این شرط که اگر بر اساس تحقیقات جدید، میزان تبخیر در هر 10 هزار لیتر کمتر از 45 لیتر باشد جایگاهداران نیز بپذیرند.
موسوی خواه درباره شکل گیری نوعی واسطه گری در بحث تشکیل شرکت های زنجیره ای توزیع سوخت توضیح داد: در بسیاری از کشورهای جهان این فرایند در حال اجراست، ضمن آنکه اکنون در پالایشگاه های کرمانشاه، تبریز و شیراز خودشان شرکت زنجیزه ای تشکیل داده اند.
وی گفت: به زودی پالایشگاه شیراز تولیدات خود را به مجاری توزیع تحت پوشش خود عرضه می کند و دیگر نیازی به انبارهای شرکت پخش نخواهد داشت و از این طریق می تواند هزینه ای توزیع را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مهدی حاجیان گفت: ماموران انتظامی قصرشیرین در حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از چند دستگاه کامیون و همچنین محل‌های دپو، ۶۰ هزار و ۲۶۳ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

سردار حاجیان ارزش محموله سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا پرونده‌ای تشکیل و برای بررسی‌های تکمیلی به مراجع قضائی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق درقصرشیرین
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد