Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روزنامه کره جنوبی روز سه‌شنبه نوشت کره شمالی  برای پرتاب یک ماهواره جدید آماده می‌شود.

منبعی در دولت کره جنوبی به روزنامه «جونگانگ ایلبو» گفت: «ما به تازگی از کانال‌های مختلف مطلع شدیم که کره شمالی ساخت ماهواره‌ای جدید به نام کوانگ‌میونگ‌سونگ -۵ را به پایان رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این منبع افزود: «طرح آن‌ها قراردادن ماهواره‌ای مجهز به دوربین و ابزار مخابراتی در مدار است.»

سرویس‌های اطلاعاتی کره جنوبی معتقدند که این ماهواره ممکن است از یک پرتابگر سیار و نه مرکز پرتاب معمول «سوهائه» به فضا فرستاده شود.

مقاله روزنامه جونگانگ ایلبو یک روز پس از انتشار متنی در روزنامه رودونگ سینمون، ارگان رسمی حزب کمونیست کره شمالی، که بار دیگر بر حق پیونگ‌یانگ برای پرتاب ماهواره به فضا تأکید می‌کرد، منتشر می‌شود. سوم دسامبر، روزنامه رودونگ سینمون از «ماهیت صلح‌آمیز» برنامه فضایی کره شمالی دفاع کرده و دهم دسامبر تأکید کرده بود که هر کشوری حق دارد برنامه فضایی خود را توسعه دهد.

کیم این-ریونگ معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل ماه اکتبر گفته بود که کشورش طرحی چهار ساله (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰) را برای توسعه «ماهواره‌هایی که به توسعه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم کمک می‌کنند» دنبال می‌کند.

او خاطرنشان کرده بود که کره شمالی با در مدار قرار دادن موفقیت‌آمیز ماهواره کوانگ‌میونگ‌سونگ-۴ در فوریه ۲۰۱۶، وارد مرحله توسعه عملی ماهواره‌های خود شده است.

پس از سال‌ها شکست‌های پیاپی، کره شمالی دسامبر ۲۰۱۲ موفق شد یک ماهواره را در مدار قرار دهد.

روزنامه روسی «روسیاسکایا گازتا» چند هفته پیش به نقل از یک کارشناس نظامی روسی به نام «ولادیمیر خروستالف» نوشته بود پیش‌بینی می‌کند که کره شمالی دو ماهواره، یکی مخابراتی و دیگری نظارتی، را پشت سر هم به فضا بفرستد.او این اظهارات را پس از بازگشت از سفر یک هفته‌ای به کره شمالی در اواسط ماه نوامبر بیان کرد.

این کارشناس نظامی روس در این سفر با مسئولان آژانس فضایی کره شمالی دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس