Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت چهلمین روز از گذشته واقعه زلزله کرمانشاه، کاروان جامعه قرآنی به کرمانشاه سفر کردند و از روستاهای زلزله زده بازدید کردند و در حاشیه این سفر، جامعه قرآنی دیداری با خانواده‌های شهدا و جانبازان و رزمندگان داشتند.

مهدی حاجی‌محمدی، فعال قرآنی به همین بهانه یادداشتی نوشته و آنچه می‌خوانید یادداشت این فعال قرآنی از سفر جامعه قرآنی به کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر بهانه‌ای شد تا دقیق‌تر به این مسئله فکر کنم. بهانه‌ای شد تا بیشتر درباره قرآن و قرآنیان بیاندیشم؛ واقعا چرا در مواجه با مسائل و اتفاقات جامعه، قرآن سکوت نکرده و حتی درخصوص جزیی‌ترین نکات ورود می‌کند. در جاهایی حتی برای یک لفظ و یک کلمه آیه نازل می‌شود تا هیچ انحرافی در جامعه رخ ندهد. این کلام بی‌بدیل الهی چنان دقیق و ظریف به اتفاقات و حوادث می‌پردازد که آدمی احساس می‌کند، دم به دم و آن به آن، قرآن در جریان است.

وی در ادامه یادداشت نوشته است: در این سفر بیشتر به این موضوع فکر می‌کردم که، قرآنیان تا چه حد مثل خود قرآن به اطرافیان، اتفاقات و حوادث حساس هستند؟ چهل روز از حادثه زلزله کرمانشاه می‌گذشت و این‌ اولین کاروان جامعه قرآنی کشور بود که به این‌ مناطق سفر می‌کرد! خدا را شاکریم‌ که توفیق داد تا در این‌ سفر باشیم و کنار اساتید و قاریان و حافظان قرآن کریم و بچه‌های گروه تواشیح بین‌المللی محمد رسول(ص) بودم. برایم جالب بود که چرا قرآن چنان و قرآنیان چنین...

حاجی‌محمدی در بخش دیگری از یادداشت نوشته است: راستش این زمانی برایم جالب‌تر شد که تقریبا اکثر خانواده‌های زلزله‌زده که به چادرهای‌شان برای دلداری می‌رفتیم مسائلی را عنوان کردند. خیلی‌ها مطرح می‌کردند که مگر جز این است که این سرزمین و شهدای آن برای قرآن سینه سپر‌ کردند؟ خانواده‌های شهدا که همیشه با متانت و وقار در هرحال پشتیبان ولایت و قرآن و اسلام بوده و هستند می‌گفتند از قرآنیان بیش و پیش از اینها انتظار داشتیم، آن هم‌ نه انتظار مادی و حمایتی ، بلکه حضور و دلجویی از آسیب‌دیدگان و عیادت از آنها و خانواده‌های‌شان و زمانی که ما با توان اندک در برابر این بزرگ مردان و زنان تاریخ انقلاب از شرمندگی و بضاعت کم ابراز شرمساری می‌کردیم، سریع می‌گفتند ما از شما همین در کنار ما بودن و احوالپرسی‌ها را می‌خواستیم و اکنون با حضورتان به ما دلگرمی داده‌اید. همین که دیدیم شهدا و خانواده‌های شهدای این مرز و بوم همچنان در یاد شماست برای ما کافیست و ناگهان سوره شورا؛ آیه 23 «لَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی» به ذهنم خطور کرد......

این فعال قرآنی در ادامه نوشت: این واقعیتی است که مردم شهید پرور، دیندار، ولایت‌مدار و قرآنی کشور از جامعه قرآنی بیش از این‌ها انتظار دارند. نه فقط در کرمانشاه و زلزله و آسیب گه همیشه و همواره در تمام مسایل انسانی و اجتماعی؛ زیرا مدام در قرآن خوانده‌اند که خدای قرآن و صاحب قرآن و عامل قرآن هرگز منفعل نیستند و برای جزء جزء زندگی و حوادث و اتفاقات واکنش نشان می‌دهد. در این سفر که به چادرها و کانکس ۱۶ خانواده شهید و ۳ خانواده جانباز رفتیم مادران و پدران شهدا با ما درد دل می‌کردند و توقع کاملا منطقی داشتند که قاریان و حافظان و خادمان قرآن هم اقدامی کنند.

حاجی‌محمدی در پایان یادداشت نوشته است: اینکه این سفر به همت فقط یک‌نفر با هزار سختی هماهنگ شد و پس از کلی تلاش برخی نهادها و اشخاص به صورت خیلی محدود وارد شدند و متاسفانه اساتید و چهره های قرآنی به تعداد انگشتان دست هم حاضر به حضور در کنار هموطنان مصیبت زده نشدند، برای ما قرآنیان اصلا مناسب نیست؛ واقعا چرا جامعه قرآنی ما در همه مسائل حتی در حادثه‌ی بزرگ و دلخراش زلزله که طبق آیات قرآنی از نشانه‌های الهی است در انفعال کامل است... اینجا که مسئله سیاسی یا اقتصادی نیست؟ اینجا مردم‌داری و انسان دوستی مطرح است و هر آزاد مردی باید برای بشریت ، فارغ از جنس و رنگ و قوم و مذهب و دین و آیین بشتابد. آیا وقت آن نرسیده قدری به قرآن عمل کنیم؟؟؟

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

کد خبر 6089604 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد