Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نمایندگی ایران در نیویورک دلیل عدم حضور ایران در رای گیری برای قطعنامه سازمان ملل علیه دولت میانمار را تشریح کرد.

به گزارش شریان نیوز، دفتر نمایندگی ایران در نیویورک درباره رای به محکومیت دولت میانمار در سازمان ملل توضیح داد: کشورمان طی سه دهه اخیر یکی از قربانیان مستمر سیاست زدگی کمیته سوم در قبال وضعیت های کشوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کشورهایی که در کمیته سوم قطعنامه حقوق بشری دارند اصولا به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و ایران همواره یکی از مشتریان این فهرست نامیمون بوده است. فهرستی که صرفا اهداف سیاسی بانیان آنرا دنبال می نماید (برای نمونه عربستان بانی قطعنامه ضد سوریه و کانادا بانی قطعنامه ضد ایرانی می باشد.)

  سیاست اصولی ایران در قبال طرح وضعیتهای کشوری در کمیته سوم مخالفت با آن بوده است. ایران طی سالها و در همه سخنرانیهای خود کمیته سوم را سیاست زده و برای طرح وضعیتهای کشوری نامناسب برشمرده است. این سیاست اصولی با توجه به اقدامات خصمانه کشورهای غربی و سواستفاده آنها از کمیته سوم علیه کشورمان همچنان پابرجاست.   بسیاری از کشورهای همفکر در موضوع حقوق بشر مثل چین، سوریه و روسیه علیه قطعنامه میانمار رای دادند و کشورهایی نظیر کوبا هم در رای گیری شرکت نکردند.   کشورمان نیز هنگام تصویب قطعنامه در کمیته سوم بیانیه ای در محکومیت اقدامات دولت میانمار و تقدیر از دولت بنگلادش قرائت نمود که در اسناد کمیته درج شده است. نهایتا کشورمان با اشاره به سیاست اصولی خود مبنی بر بی اعتباری کمیته سوم برای اقدام معنی دار در قبال وضعیتهای کشوری، بر عدم مشارکت در رای گیری بر روی قطعنامه میانمار تاکید نمود.   عدم مشارکت صرفا منعکس کننده موضع ایران در قبال کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل است و ارتباطی با موضوع قطعنامه ای خاص ندارد، چه اینکه ایران از طریق سازمان همکاری اسلامی هم بانی قطعنامه مذکور بوده و همچنان نیز بانی آن است.   بنگلادش در کمیته سوم و همچنین در مجمع عمومی در قبال قطعنامه کانادا علیه کشورمان رای ممتنع داد. وضعیت ایران در قبال موضوع قطعنامه های کشوری در کمیته سوم در سطوح مختلف برای نمایندگی آن کشور و همچنین سفیر بنگلادش در تهران تشریح گردید اما تغییری در موضع آن کشور درقبال قطعنامه ضدایرانی حقوق بشر حاصل نشد.   کشورمان می توانست به نفع قطعنامه میانمار که عربستان آن را در کمیته سوم معرفی کرد رای بدهد اما بعد از آن دیگر کسی ادعای کشورمان بر داشتن موضع اصولی علیه قطعنامه های کشوری را باور نمی کرد حتی کشورهای دوست و همفکر.   کشورمان دو گزینه در قبال این قطعنامه داشت، یا مانند برخی کشورهای دوست رای منفی بدهد که موضعی ضدمسلمانان میانمار بود یا رای مثبت بدهد که موضعی ضد موضع اصولی کشور است. بنابراین راه عدم مشارکت در رای گیری ضمن ارائه سخنرانی و محکومیت اقدامات دولت میانمار برگزیده شد. دسته بندیآخرین عناوین برچسب هادفتر نمایندگینیویورکمیانمارکاناداسوریهقطعنامهسیاستسازمان ملل مطالب مرتبط واکنش عجیب رهبر میانمار به کشتار مسلمانان
دولت میانمار مانع جنایات وحشیانه علیه مسلمانان شود/ ایران خواهان امنیت در منطقه، شبه‌جزیره کره و آسیاست/ هرگاه شیعه و سنی کنار هم بودند، بر صهیونیسم و تروریسم پیروز شدند
رد پای عربستان در حوادث میانمار
بیانیه سپاه در واکنش به نسل‌کشی در میانمار
چرا ایران به مسلمانان میانمار کمک نکرد؟
احتمال اعزام پزشکان ایرانی به میانمار
خانم مهتاب کرامتی، از آنجلینا جولی یاد بگیر!
لاریجانی: باید درباره جنایات میانمار، در ایران دادگاه تشکیل دهیم
پرواز دومین بویینگ ارتش به بنگلادش
شروط عجیب میانمار برای مربی ایرانی!
موافقت میانمار با دسترسی سازمان ملل به ایالت راخین
کمک یک میلیاردی رهبری به آوارگان مسلمان میانمار
کودکان کار در اردوگاه آوارگان "روهینگیا"
پروژه سری پنتاگون فاش شد
رسوایی تازه ولیعهد سعودی؛ مفسدی که داعیه مبارزه با فساد دارد

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد

علی شیرآقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر به ارزیابی خود از عملکرد ووشو کاران در مسابقات انتخابی جام جهانی اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم صدور روادید برای تیم ملی ووشو کشورمان، ووشوکاران ایران شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان تگزاس آمریکا را از دست دادند. تیم ملی کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جهان، با کارشکنی آمریکا موفق به حضور در آن رویداد نشد و به طبع شانس حضور در جام ‎جهانی ووشو را هم از دست داد. به همین دلیل برای نخستین بار مسابقاتی تحت عنوان انتخابی جام‌جهانی، توسط فدراسیون جهانی ووشو برگزار شد که تیم ۵ نفره ساندای مردان ایران با لطف خدا با کسب برتری مقابل تمام حریفان به مدال طلا دست یافتند و جواز حضور در پیکارهای جام جهانی استرالیا را کسب کردند.

شیرآقایی یادآور شد: این مسابقات با حضور ۳۸ تیم و ۳۰۰ شرکت کننده به میزبانی شهر «جیانگ‌یین» چین برگزار شد. تمام کشورهای مدعی در بخش ساندا در این رویداد حضور بهم رسانده بودند. سانداکاران کشورمان موفق شدند در این رویداد با شایستگی تمام به حق ضایع شده خود در پیکارهای آمریکا، دست یابند.

وی با اشاره به برتری سهیل موسوی نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان مقابل ورزشکار چینی، خاطرنشان کرد: نفر اول تیم ملی کشورمان در این وزن یوسف صبری دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود که به دلیل آسیب دیدگی، شانس حضور در این پیکارها را از دست داد. این امر باعث شد، با صلاحدید کادر فنی و فدراسیون ووشو این فرصت در اختیار سهیل موسوی جوان ۱۸ ساله کشورمان قرار بگیرد. این جوان که مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ را در کارنامه دارد، به تازگی وارد رده سنی بزرگسالان شده است. او پس از برتری مقابل حریف مراکشی خود در دور نخست مسابقات که اتفاقاً دارنده مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۹ بود، راهی مرحله دوم شد. موسوی در دیدار دوم به مصاف حریفی از ترکیه رفت و در همان راند نخست با امتیاز عالی نتیجه را به سود خود پایان داد به دیدار پایانی صعود کرد. نماینده کشورمان در مبارزه نهایی با عملکردی چشمگیر در دو ۲ راند متوالی از سد حریف چینی خود عبور کرد و به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت.

سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: علی خورشیدی، محمدرضا ریگی و معین تقوی هم در اوزان خود با نمایشی خوب مقابل تمامی حریفانشان به برتری دست یافتند و صاحب مدال طلا شدند.

شیرآقایی با اشاره به کسب مدال طلا توسط محسن محمد سیفی سرگروه تیم ملی کشورمان تصریح کرد: سیفی با اقتدار کامل در تمامی مبارزات خود توانست حریفان را شکست داده و به مدال طلا دست یابد. این ورزشکار کشورمان در دیدار نهایی به مصاف حریفی از کره‌جنوبی رفت که پیش‌تر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با آن دیدار کرده بود و مجدداً آمادگی خود را با برتری قاطع در دیدار نهایی، به رخ حریفان کشید.

وی در خصوص کیفیت برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی گفت: چینی‌ها همواره در برگزاری رویدادهای ورزشی، در جهان زبانزد هستند. انتخابی جام‌جهانی هم از این حیث مستثنی نبود. مسابقات فوق به درخواست فدراسیون ووشو ایران برگزار شد که این نشان از مدیریت توانمند و دیپلماسی بین‌المللی موفق کشورمان دارد. جا دارد از امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو قدردانی کنم.

کد خبر 6089587

دیگر خبرها

  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت
  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند