Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به اهمیت آموختن در دین اسلام اشاره کرد و گفت: آیات مبنی بر آموختن در زمانی نازل شد که دنیا در جهالت به سر می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(5 دی) در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان و خانواده شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: یکی از فاکتورهای اقتدار کشورها وجود نیروی انسانی ماهر و توانمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه لازمه قدرت نظامی و اقتصادی هر جامعه ای منوط به نیروی انسانی ماهر و توانمند است، ادامه داد: در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم و همین مهم اهمیت آموختن را نشان می دهد.

 

امام جمعه زنجان با تاکید بر تربیت دانش آموزان و رسالت مربیان، خانواده ها و دولت در این زمینه افزود: نباید تنها به آموزش بسنده کرد و از تربیت غافل ماند بلکه تربیت و آموزش در کنار هم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان به اهمیت آموختن در دین اسلام اشاره کرد و گفت: آیات مبنی بر آموختن در زمانی نازل شد که دنیا در جهالت به سر می برد.

 

آیت الله خاتمی به هزینه های جاری و رقم بالای آن اشاره کرد و گفت: 90 درصد از بودجه کشور به 8 میلیون کارمند با 20 دقیقه کار مفید اختصاص پیدا می کند.

 

وی تربیت درست از سوی معلمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: افرادی که سن بالایی دارند می توانند از طریق قرآن دوره های سوادآموزی را طی کنند.

 

در ادامه سرپرست آموزش و پرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه هدف سوآدموزی زنان و مردان کم‌سواد و بی‌سواد بین 10 تا 49 سال است، گفت: تعداد بیسواد در رده سنی 10 تا 49 سال 33 هزار نفر است که از این تعداد 10 هزار نفر مرد و 23 هزار نفر زن هستند.

 

هادی احمدنیا بالاترین نرخ باسوادی را در شهرستان های ابهر، خرمدره و زنجان اعلام کرد و گفت: بیشترین نرخ بی سوادی هم مربوط به شهرستان ماهنشان با 88 درصد است.

 

به گفته وی، دوره‌های سه گانه سوادآموزی در زنجان اجرا شده که تا به امروز 4500 نفر از این آموزشها بهره‌مند شدند.

 

 

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان عصر سه شنبه و مقارن با هفته معلم، مراسم تجلیل از اساتید و اعضای هیأت علمی برتر مجموعه دانشگاه دامغان برگزار شد.

این آئین که در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد از ۲۰ استاد نمونه و سرآمد و ارتقا یافته قدردانی شد.

رئیس دانشگاه دامغان در این مراسم به کسب رتبه جدید این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در لیست «نیچر ایندکس» که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، دانشگاه دامغان در جایگاه نهم مؤسسات آموزشی کشور قرار گرفته است

اسلامی بیان کرد: دانشگاه‌ها علاوه بر مأموریت گسترش کمی و کیفی آموزش و پیگیری راهبرد آموزش‌های کاربردی و مهارت‌محور، نقش تربیت صحیح نسل را نیز بر عهده دارد.

حجت السلام رستمیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دامغان گفت: معلمی با شأن بلند تعلیم و تربیت، ادامه مسیر رسالت انبیای الهی است و رسالت انبیای الهی برداشتن جهل و غفلت از جامعه بشری بوده و این در پرتو تعلیم و تربیت صحیح قابل دستیابی است.‌

وی هدف نهایی از کسب علم و عالم شدن را رسیدن به رشد و عقلانیت دانست و یکی از جلوه‌های آن را تمرکز تلاش‌ها و آثار استاد شهید مطهری بر این محور بسیار مهم معرفی کرد.

کد خبر 6099750

دیگر خبرها

  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است