Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   بهروز خان محمدی کارشناس میراث فرهنگی آذربایجان غربی در آیین مربوط به میلاد حضرت مسیح گفت: کلیسای ننه مریم که از اهمیت ویژه ای برای مسیحیان برخوردار بوده یکی از آثار بی نظیر تاریخی به شمار می رود که در ٢٢ آبان ١٣٩٢ به شماره ١٦٤٩ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
وی با اشاره به تاریخچه این بنای تاریخی افزود: طبق روایت ها و منابع تاریخی آشوری ها، این بنای مذهبی یکی از قدیمی ترین و مهمترین کلیساهای جهان است زیرا بر اساس متون تاریخی سه نفر از موبدان زرتشتی که ولادت حضرت عیسی(ع) را پیش بینی کرده بودند، بعد از عزیمت به اورشلیم و آگاه شدن از تولد پیامبر الهی و مراجعه به ارومیه این مکان را تبدیل به کلیسا کرده اند و این کلیسای از ابنیه قرن اول مسیحی محسوب می شود. 
خان محمدی گفت: مطابق نظر کارشناسان سنگ قبر سه موبد مذکور در سالن ورودی کلیسا نگهداری می شد تا اینکه در سال ١٩١٥ میلادی توسط میسیون روس های ارتدوکس به یکی از موزه های ' کیِف ' منتقل شد.  
وی افزود: در بیشتر کتاب هایی که به زبان آرامی و آشوری نوشته شده است، در یکی از شب ها که موبدان در این مکان مشغول عبادت بودند، ستاره درخشانی از طرف شرق دیده می شود و موبدان مشاهده آن را نشانه ای از تولد نوزادی می دانند که ناجی خواهد بود و همان شب به جانب آن ستاره حرکت می کنند. 
خان محمدی ادامه داد: مورخان مسیحی بر این عقیده اند که این سه نفر پس از مشاهده تولد حضرت عیسی(ع) و مراجعه به ارومیه آتشکده خود را تبدیل به کلیسا کردند و به اشاعه دین مسیح پرداختند. 
وی ادامه داد: این سه موبد که اسم فارسی داشتند، بعدها نام آشوری بر خود گذاشتند و در کتب تاریخی نام ٢ تن از آنان به نام های 'ملکوم' و 'بخت نصر' بوده ولی از نام سوم اطلاعی در دست نیست. 
جشن های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ٢٥ دسامبر آغاز می شود و تا هفتم ژانویه ادامه می یابد، آشوریان چهارم دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) تلقی کرده و ارامنه نیز جشن میلاد را ١٦ دی ماه برگزار می کنند. 
همچنین در سالروز میلاد مسیح (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی بضاعت اهدا می شود. 
سنت های کریسمس  و میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) دربرگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت و تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه و حضور بابانوئل در شب عید کریسمس است و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی های خانوادگی استوار است. 
عشای ربانی یا آئین سپاسگزاری یکی از هفت‌ آئین مقدس (هفت‌راز) است که تقریبا در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد که به آن تقسیم مقدس، راز محراب، راز خجسته هم گفته شده‌ است.

انتهای پیام/م

آئین مربوط به میلاد حضرت عیسی مسیح درکلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است