Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - نخستين جشنواره ملي فيلم کوتاه اميد که شنبه هفته جاري در يزد گشايش يافت، سه شنبه شب با معرفي برترين ها در بخش هاي مختلف پايان يافت.

معاون وزير کشور و رئيس سازمان مديريت بحران در آيين اختتاميه جشنواره ملي فيلم کوتاه اميد در يزد ، از ايران به عنوان کشوري پرحادثه ياد کرد و گفت: از 45 حادثه در جهان، 35 مورد آن در ايران رخ مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعيل نجار با بيان اينکه ايران از لحاظ تنوع حوادث در دنيا رتبه دهم و در قاره آسيا در جايگاه چهارم قرار دارد، اظهار کرد: زلزله ، سيل ، توفان، صاعقه، خشکسالي، سرمازدگي، بهمن، فرونشست زمين، آتش سوزي، گرد و غبار و ... از جمله اين حوادث است.
وي تصريح کرد: زلزله خطرناک‌ترين و مهمترين حادثه‌اي است که ايران با آن مواجه است ، هم اکنون در برخي نقاط از جمله در استان هاي کرمان ، کرمانشاه و بخشي از البرز دائم در حال لرزش است.
نجار در ادامه با اشاره به اينکه در زلزله کرمانشاه مردم با وقوع پيش لرزه پنج ريشتري هوشيار و از منازل خارج شدند، و گرنه تعداد کشته‌ها بيش از اين بود، افزود: ما نمي توانيم از وقوع زلزله جلوگيري کنيم، اما مي‌توانيم خودمان را در برابر حوادث ايمن کنيم.
رئيس سازمان مديريت بحران، ادامه داد: بايد به جاي توجه به نما، محل استقرار ساختمان و دکوراسيون آن، به کيفيت و مقاوم سازي در برابر حوادث توجه شود، البته به اين موضوع کمتر توجه مي شود.
نجار با اشاره به زلزله اخير در تهران گفت: مردم پس از وقوع زمين لرزه ، با خودرو به خيابان ‌ها آمدند، اين موضوع سبب شد که شاهد ترافيک سنگين در خيابان‌ها باشيم، اگر بخواهيم پس از زلزله،10 ميليون نفر را در پايتخت موقتا اسکان دهيم، بايد در زميني با سه برابر مساحت تهران چادر بزنيم، زيرا زندگي در تهران در ارتفاع است و در اين ارتباط به زمين بسيار زيادي نياز است.
نجار ادامه داد: در حاليکه ژاپن با حوادث گوناگون طبيعي روبه روست اما امروز با به کارگيري انديشه و علم، خود را در مقابل حوادث طبيعي ايمن کرد، به گونه اي که در برابر زلزله هاي بالاي هفت ريشتر حتي يک جانباخته گزارش نمي شود.
رييس سازمان مديريت بحران، آموزش و ارتقاي سطح آگاهي آحاد مردم در مقابله با بحران را مهم خواند.
دبير جشنواره ملي فيلم کوتاه اميد هم گفت: 694 اثر هنري و نمايشي از سراسر کشور در بخش هاي مستند، داستاني، تلويزيوني و مردمي دريافت شد که 44 اثر توسط هيات داوران انتخاب و به بخش مسابقه راه يافت.
هادي هادي نسب ،با بيان اينکه در نهايت 15 اثر به عنوان آثار برتر جشنواره انتخاب شد افزود: اعتقاد داريم اگر پاي زبان هنر در مباحث حوادث و بحران باز شود، تاثير آن به مراتب بيشتر خواهد بود .
در پايان در بخش مستند جشنواره عليرضا دهقان از يزد ، رضا مجلسي از گيلان به تربيت اول و دوم شدند و امير فخرآبادي و عباس ايمانيان از سمنان به صورت مشترک مقام سوم اين بخش را کسب کردند.
همچنين علي نيکوکار از يزد ، محمدرضا گلپور از تهران ، احسان معصوم از قزوين و خاطره تيموري از گرگان مقام هاي برتر بخش برنامه هاي تلويزيوني را از آن خود کردند.
در بخش غيرحرفه اي مردمي هم نيلوفر افزار از يزد و محمد زارع از آذربايجان شرقي به ترتيب رتبه اول و دوم شدند اما در اين بخش ، رتبه سوم توسط هيات داوران اعلام نشد.
در بخش فيلم هاي کوتاه داستاني نيز کريم اميني از تهران ، جميل عامل صادقي از خراسان رضوي و محسن حائري زاده به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش فيلمنامه که ويژه يزدي ها بود، رقيه توکلي و فرشاد رضايي مشترکا رتبه اول ، مهدي مرعشي دوم و سعيد شهريار سوم شدند و در بخش فيلم داستاني معرفت هم عليرضا سلمان پور از آذربايجان شرقي و فيلم مستند اين بخش رضا مجلسي از گيلان برگزيده شدند.
همچنين در اين مراسم از هنرمند و ييشکسوت استان يزد تجليل شد.
وي ايجاد انگيزه ، ترغيب هنرمندان به توليد فيلم نامه ، کشف استعدادهاي نو و ارتقاي فرهنگ و دانش عمومي در موضوع مديريت بحران، حوادث و تقويت فرهنگ ايمني و پيشگيري را از اهداف برگزاري جشنواره ذکر کرد.
2088/2047/ خبرنگار: کبري دانشي ** انتشار: عباسقلي اشکورجيري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق