Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ریه یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و بروز آسیب و صدمه درآن می‌تواند سبب ابتلای فرد به بیماری‌ها مختلف از جمله نارسایی ریوی، سرطان ریه و مرگ شود.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خوردن سه عدد سیب یا دو عدد گوجه فرنگی در هر روز می‌تواند آسیب به ریه ناشی از آلودگی هوا و در افراد سیگاری ناشی از سموم مواددخانی را ترمیم کند همچنین خوردن این میوه‌ها سبب جوان ماندن ریه و جلوگیری از پیرشدن سلول‌های این عضو حیاتی از بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهشی درباره اثر مصرف گوجه فرنگی و سیب بر سلامت ریه به وسیله دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است.


کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند با اصلاح رژیم غذایی می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های ریوی تا حد زیادی مصون بمانند و بهترین کار برای حفظ سلامتی خودداری از مصرف مواد دخانی از جمله سیگار است.

مصرف سیب و گوجه فرنگی همچنین می‌تواند سبب ترمیم آسیب وارده به سلول‌های ریه شود که دراثر استعمال سیگار کارایی خود را از دست داده اند.

در دراز مدت ابتلا به بیماری‌های ریوی سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و می‌تواند سبب سکته مغزی و حمله قلبی شود.

کارشناسان نتیجه مصرف سیب و گوجه فرنگی بر سلامت ریه را بر ۶۵۰ فرد بزرگسال در یک دهه بررسی کرده اند و نتیجه این پژوهش در مجله تنفس اروپا منتشر شده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد