Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی ، ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسفراین گفت : هفته جاری کار مرمت فضای داخلی این اثر تاریخی با مشارکت شهرداری شهر صفی آباد، و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آغاز شد .

وی با بیان اینکه مصالح مرمت این آب انیار توسط شهرداری شهر صفی آباد تهیه شده است ، افزود: 10هزار آجر سنتی برای استفاده در مرمت این بنای تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با اشاره به این که پیش بینی می شود مرمت این اثر تاریخی تا یک ماه آینده به اتمام برسد ، اظهار کرد : این بنا در ابعاد 8در 30متر و ارتفاع مخزن 8 و نیم متر ساخته شده که از لحاظ حجم مخزن بزرگترین آب انبار استان خراسان شمالی است.

وی اظهار کرد : این بنای تاریخی در سال 86 به شماره 19985در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شده است.

وی قدمت این آب انبار تاریخی را مربوط به دوره افشاریه تا قاجاریه ذکر کرد و افزود : این بنای تاریخی یکی از زیرساخت های گردشگری شهر صفی آباد است که پس از مرمت و احیا به عنوان کاربری فرهنگی و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد .

گفتنی است : آب انبار تاریخی شهر صفی آباد در سال 1140تا 1145هجری شمسی توسط صفی خان بغایری از سرداران نادرشاه برای استفاده مردم بنا شد که در دوره های بعد در سال 1344 توسط حاج عبدالله گرایلی تعمیر ومرمت شد.

شهر صفی آباد در 60 کیلومتری شرق شهرستان اسفراین واقع است.

انتهای پیام/آ

ثبت بزرگترین آب انبار درشهر صفی آباد در فهرست آثار تاریخی کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید