Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزارت خارجه اندونزي تصميم رئيس جمهور گواتمالا در خصوص انتقال سفارت اين کشور به شهر قدس را محکوم کرده است.
العالم ـ آسيا
به گزارش خبرگزاري آناتولي، وزارت خارجه اندونزي روز چهارشنبه با انتشار پيامي در توئيتر اعلام کرد: اندونزي تصميم گواتمالا براي انتقال سفارتش از تل آويو به قدس را محکوم مي کند، اقدامي که مطابق با قوانين بين المللي نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه اندونزي با تاکيد بر راهکار تشکيل دو دولت براي پايان دادن به مناقشه اسرائيل و فلسطين، افزود: حفظ توافقات بين المللي در خصوص وضعيت بيت المقدس، براي دستيابي به يک راهکار مبتني بر تشکيل دو دولت مهم خواهد بود.
مجمع عمومي سازمان ملل پنجشنبه گذشته به اتفاق آرا به قطعنامه‌اي راي مثبت داد که بر اساس آن خواستار عقب نشيني آمريکا از تصميم خود در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل شده است.
قطر و اردن نيز با محکوم کردن تصميم گواتمالا، خواستار بازپس گرفتن اين تصميم از سوي دولت اين کشور شده اند.
وزارت خارجه قطر روز سه شنبه با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: تصميم دولت گواتمالا در تناقض با اجماع بين المللي و راي اخير مجمع عمومي سازمان ملل در رو به رسميت شناخته شدن شهر قدس به عنوان پايتخت اسرائيل است، مجمع عمومي سازمان ملل خواسته است تا همه کشورها از انتقال سفارت خود به شهر قدس خودداري کنند. ما اين تصميم دولت گواتمالا را باطل و بي ارزش مي دانيم که هيچ گونه اهميت حقوقي و قانوني ندارد.
اردن نيز تصميم گواتمالا را اقدامي تحريک آميز خواند و آن را مغاير با قطعنامه هاي بين المللي دانسته است.
ايمن الصفدي وزير خارجه اردن با انتشار توئيتي تاکيد کرد: ما تصميم گواتمالا براي انتقال سفارت به بيت المقدس را محکوم مي کنيم. قدس اشغالي پايتخت کشور فلسطيني است، پايتخت بودن قدس به عنوان کشور فلسطين پيش شرط اصلي دستيابي به صلح در منطقه است.
گواتمالا يکي از دو کشور آمريکاي مرکزي به همراه هندوراس است که در مخالفت با قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل راي داده است.
جيمي مورالس اولين رئيس‌جمهوري يک کشوري مي‌شود که از موضع جنجالي دولت ترامپ درباره شهر قدس اشغالي حمايت مي‌کند.
رئيس‌جمهوري گواتمالا در حساب کاربري خود در فيس‌بوک نوشت که بعد از گفت‌وگوي تلفني با «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير اسرائيل در روز يکشنبه، تصميم انتقال سفارت از تل‌آويو را اتخاذ کرده است.
گواتمالا يکي از 7 کشوري بود که در کنار آمريکا و رژيم صهيونيستي، به قطعنامه اخير مجمع عمومي سازمان ملل متحد عليه تصميم آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل راي منفي داده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور را محکوم کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی‌رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است.

بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.»

در ادامه عکس‌هایی از تظاهرات دانشجویان امریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه را می‌بینید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند