Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس از 58 روز تلاش شبانه روزی برای خاموشی آتش سوزی حلقه چاه 147 حفاری رگ سفید در نهایت شب گذشته آتش آن با تلاش ها فعالان این حوزه خاموش شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، آتش سوزی حلقه چاه 147 حفاری در منطقه رگ‎سفید به اذعان مدیران صنعت نفت کشور یکی از گسترده آتش سوزی ها در تاریخ صنعت نفت بود که در تاریخ 7 آبان ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه ای که سبب شد یکی از جدیدترین دکل‌های شرکت ملی حفاری که از سال گذشته وارد ناوگان شرکت ملی حفاری شده بود به دلیل فوران گاز دچار حریق شود و به علت حجم بالای آتش سوزی در همان روزهای ابتدایی 30 تا 40 روز زمان برای خاموشی تخمین زده شود.

از همان روزهای ابتدایی راهکارهایی همچون احداث کمپ‎ها، احداث استخر ۱۳۰ هزار بشکه‎ای، پوشش آب افشانی از نقاط مختلف با استفاده از موتور پمپ‎های ۱۲ سیلندر، احداث خطوط لوله انتقال آب و استخر ذخیره آب، خنک سازی محوطه چاه ،احداث موقعیت حفاری چاه‌های جدید مورد استفاده قرار گرفت که به دلیل حجم گسترده آتش راهگشا نبود و نهایتا باعث شد بخشی از تجهیزات دکل که مانع دسترسی به مرکز آتش است، جمع آوری و به بیرون از محدوده عملیات چاه منتقل شود.

در کنار این اقدامات، فعالیت‌هایی همچون مهار آتش از بالای دهانه چاه هم نتوانست آتش خشمگین درون چاه را مهار کند به همین خاطر کارشناسان دست به حفر دو چاه کمکی مورب در نزدیکی چاه اصلی کردند تا از طریق خاموشی از عمق بتوانند به مرکز اصلی آتش دسترسی پیدا کرده و ادامه اقدامات را از نزدیکی استفاده کنند.

در تاریخ هفدهم آذر ماه و پس از گذشت چهل روز از حادثه رگ سفید آتش سپهر سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد 2 حلقه چاه امدادی و با مجموع عمق 3 هزار و 300 متر و با از پیشرفت 67 درصدی تاکنون صورت گرفته است.

پس از آن مجددا پیش‌بینی خاموشی‌ها به 50 تا 60 روز رسید تا اینکه بیژن نامدار زنگنه، هفته گذشته در حاشیه جلسه هئیت دولت در خصوص آخرین وضعیت چاه رگ سفید گفت: برای خاموشی رگ سفید و اطمینان در کار یکی از چاه‌ها کمکی بسیار نزدیک به نقطه تلاقی محل تغذیه حفر شده، این چاه در حال فوران که ظرف چند روز آینده به این منطقه می رسد و در آنجا در ابتدا آب تزریق می کنند و بعد از اطمینان محصولات دیگر تزریق می شود تا آتش کنترل شود.

در نهایت شب گذشته و پس از 58 روز تلاش شبانه روزی فعالان این حوزه خبر خاموشی آتش سرکش چاه 147 رگ سفید در رسانه ها منتشر شد تا برای نخستین بار در ایران چاه فوران کرده‌ای با فناوری جدید از پایین اقدام به خاموشی شده است.

سپهر سپهری مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران پس از خاموشی آتش اعلام کرد خاموشی چاه 147 منطقه رگ سفید هم از لحاظ زمانبندی برای خاموشی و هم از حیث اقدامات صورت گرفته با توجه به حجم انفجار در آن یک رکورد برای صنعت نفت کشور به حساب می آید.

 

 

برای دیدن سایر عکس‌ها بر روی لینک کلیک کنید. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در فضایی قرار داریم که احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده و علت آن رایزنی‌ها، تلاش ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونسیتی در صحنه منطقه‌ای و بین‌الملی با آن مواجه شده است.

به گزارش ایسنا ، حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مسئله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونسیتی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید