Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت ناجی آبادان و روز شهرستان بن ،یادواره شهدای روستای یانچشمه روز پنج‌شنبه 7 دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید اصغر موسوی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: شهرستان بن طی سال‌های دفاع مقدس و سالهای گذشته تاکنون شاهد رشادت های بسیاری از جوانان هم در دفاع از کشور و  حرم اهل بیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: شهدا راه را با شهادتشان به ما نشان دادند و ما امروز مانند دیروز نیاز به راه و سیره شهدا داریم  تردیدهایی در زمان هشت سال دفاع مقدس بود هنوز وجود دارد و این خط تردید از ابتدای بعثت رسول تا به امروز و ادامه پیدا کرده است.

موسوی اظهار کرد: مهمترین ویژگی‌های شهدا بصیرت به معنای دشمن‌شناسی و عمل به موقع  است زیرا شهدا دشمن را شناختند و به موقع وارد میدان شدند، این شهدا بودند که ندای دشمن شناسی و مقابله را سردادند لیکن باید گفت اگر امروز عظمت، استقلال و عزتی در ایران اسلامی وجود دارد، به برکت خون همین شهدا است.

وی ادامه داد: یادواره شهید دریاقلی سورانی ناجی آبادان و ۶۱ شهید بخش شیدا هفت دی ماه در ‌سالن ورزشی یانچشمه مرکز بخش شیدا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بن  گفت: این یادواره همزمان با روز شهرستان بن و  شهید «دریاقلی سورانی» به‌عنوان شهید شاخص که به عنوان «ناجی آبادان» در کشور شناخته شده و این برنامه، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ پنج شنبه هفتم دی ماه ۹۶ و با سخنرانی آیت الله علیرضا اسلامیان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همراه خواهد بود.

گفتنی است این شهید سرافراز یک اوراقچی ساده در آبادان بود که نهم آبان سال 1359 در حمله عراق به ایران، متوجه نفوذ غافلگیرانه عراقی ها از مسیر رودخانه بهمنشیر شد و مسافت 9 کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیروهای خودی در آبادان با دوچرخه و پیاده پیمود و مردم و نیروهای نظامی را از حمله عراقی ها آگاه کر

یانچشمه مرکز بخش شیدا در فاصله ۱۵ کیلومتر شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم

شهدا الگویی ماندگار برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان هستند. چرا که آنها از خون خود گذشتند تا ایثار و فداکاری را به نسل امروز بیاموزند. مراسم یادواره شهدا بهانه‌ای است برای زنده نگه داشتن مقام شامخ بزرگوارانی که آبادانی و آرامش را برای کشور ارزانی داشتند.

به همین منظور بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی مراسم یادواره شهدا برگزار کردند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم