Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ساخت همراه سرا برای خدمات رسانی به همراهان بیماران پذیرش شده در چهار بیمارستان استان در دستور کار قرار گرفته است.

علی حق بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل همراه سرای بیمارستان امام حسن(ع) و امام علی(ع) در بجنورد، همراه سرای بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان و همراه سرای بیمارستان امام خمینی(ره) در شهر اسفراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همراه سرای بیمارستان امام علی(ع) با زیر بنای یکهزار و 500 مترمربع و سایر همراه سراها هر کدام یکهزار مترمربع وسعت دارد و در مجموع چهارهزار و 500 مترمربع فضای خدمات رسانی به همراهان بیماران در این استان اجرایی می شود.
وی گفت: در مجموع 35 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این همره سراها هزینه می شود که قرار است این اعتبارات با مشارکت خیران سلامت تامین شود.

* 7 میلیارد ریال برای تجهیزات آزمایشگاهی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درباره طرح راه اندازی وتجهیز بخش آنالیز دستگاهی آزمایشگاه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی استان گفت: این آزمایشگاه یکی از نیازهای ضروری استان است و خوشبختانه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تامین هفت میلیارد ریال اعتبار برای این طرح موافقت کردند.
وی تصریح کرد: این دانشگاه نیروی انسانی ماهر در انجام آزمایش ها را دارد اما تجهیزات کافی را در اختیار ندارد که با این اعتبار نیازها در این باره رفع می شود.
حق بین خاطرنشان کرد: در کنار کارگاه های تولید مواد غذایی که در استان فعالیت دارند، 50 واحد صنعتی مواد غذایی نیز در این استان مشغول به فعالیت هستند و تولیدات خود را به بازار عرضه می کنند که سلامت و بهداشت این واحدها باید بررسی و رصد شود.

* کمبود تجهیزات آزمایشگاهی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی از نگرانی ها وجود فلزات سنگین در مواد غذایی بویژه در نان است که نیاز است وجود این فلزات در نان پایش شود اما این دانشگاه تجهیزات کافی برای اندازه گیری فلزات سنگین در مواد غذایی ندارد.
حق بین گفت: اکنون برخی آزمایش های مربوط به اندازه گیری میزان فلزات سنگین و رنگ در مواد غذایی در خارج استان انجام می شود.
وی در باره تجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان ها نیز اظهار کرد: اکنون تجهیزات و امکانات خوبی برای انجام آزمایش های مختلف در بیمارستان های استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: با خرید دستگاه الکسیس تمام آزمایش های هورمونی با کیفیت بالا در استان انجام می شود و این تجهیزات در بیمارستان امام رضا(ع) مستقر است.
وی با بیان اینکه اکنون تمام آزمایش های پاتولوژی در بیمارستان های استان قابل انجام است اظهار کرد: برخی از آزمایش ها در بیمارستان ها قابل انجام نیست و این آزمایش ها توسط بخش خصوصی در بیرون از بیمارستان ها انجام می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: البته انجام این آزمایش ها در بیرون بیمارستان برای بیماران بستری، هزینه ای ندارد و بیمارستان هزینه های مربوط به آن را پرداخت می کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است