Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در طی روزهای گذشته در بورس تهران امروز روند قیمت اکثر سهم‌ها در گروه‌هایی همچون فلزات اساسی و خودرو کاهشی بود؛ شاخص کل نیز از کانال ۹۸ هزار واحدی پایین رفت و به رقم ۹۷ هزار و ۸۹۹ رسید.

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۳ واحد کاهش یافت و تا رقم ۹۷ هزار و ۸۹۹ پایین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۴ واحد تا رقم ۱۷ هزار و ۸۸۰ کاهش یافت.

در حالی دماسنج بازار سرمایه امروز خط مقاومت ۹۸ هزار واحدی را می‌شکند که در روزهای گذشته شاخص کل توانسته بود با چندین بار کانال‌شکنی تا نیمه کانال ۹۸ واحدی بالا رود. اما طی امروز و روز گذشته دماسنج بازار سرمایه روند کاهشی را از سر گرفته و قیمت سهام گروه‌هایی همچون فلزات اساسی و نفتی‌ها روند کاهشی را تجربه می‌کنند.

شاخص آزاد شناور نیز در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته ۴۴۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۰۵ هزار و ۳۳۸ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز ۶۷۴ واحد افت کرد، اما شاخص بازار دوم با ۴۸۳ واحد رشد تا رقم ۲۰۸ هزار و ۴۲۰ بالا رفت.

در معاملات امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی فجر و گروه مپنا به ترتیب با ۱۷۳، ۲۳ و ۱۷ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین به ترتیب با ۷۳، ۵۴ و ۵۲ واحد تاثیر کاهنده سعی داشتند شاخص را به سمت پایین هدایت کنند.

در معاملات امروز فلزات اساسی عمدتا با افت در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله همراه بودند. در این گروه ۹۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در گروه محصولات شیمیایی روند بسیاری از سهم‌ها کاهنده و نوسان قیمت‌ها عمدتا کمتر از دو درصد بود.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت‌ها عمدتا کاهنده بود، علاوه بر این گروه خودرو نیز شاهد افت قیمت در اکثریت نمادها بود. در این گروه ۱۰۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۶ هزار و ۴۲۲ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز با افت ۱۴ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۰۸۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران نیز رقم ۱۸۱ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به عدد ۲۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، وامید و نوری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، ودی و غصینو نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6090965 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار