Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره کانون وکلای خوزستان گفت: در حال حاضر ادامه دادن مجادلات و مناقشات در زمینه دلایل استقلال کانون وکلا، دیگر ضرورت ندارد زیرا وقت آن رسیده که موضع‌گیری در برابر بدیهیات به سر آید.

به گزارش ایسنا، محمدامین درویش در آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که امروز (6 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد،  اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری به عنوان یکی از برجسته‌ترین نهادهای تأثیرگذار در هر جامعه به شمار می‌رود که با توجه به بنیاد و ساختارهای قانونی و حقوقی و شیوه تشکیل و اداره این کانون‌ها، به طور بالقوه می‌توانند سهم بسزایی در تدوین و هدایت معادلات حقوقی، قضایی و تقنینی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تأثیر در ارتباط با لایه‌های اجتماع، از هدایت و فراهم شدن بسترهای کافی و لازم در جامعه تا فرایند دفاع وکلای با کیفیت، نمود و ظهور بارز و آشکاری دارد. بدون هدایت، فرهنگ‌سازی، آموزش و آگاه‌سازی افراد جامعه به عنوان یک مجموعه کلی، امکان دستیابی به اهداف کلان جامعه وکلا با تعذر جدی مواجه خواهد شد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای خوزستان افزود: بدیهی است این ارتباط مستلزم دسترسی کامل و مستقل به رسانه‌های جمعی بوده است و لزوم و ضرورت ایچاد و تأسیس رسانه مستقل کانون‌های وکلای دادگستری قابل انکار و مستلزم مناقشه نیست.

درویش بیان کرد: کلیه اقدامات و تلاش‌های کانون‌های وکلا از برگزاری آزمون، پذیرش، تربیت کارآموزان، صدور پروانه، آموزش و نظارت بر وکلا و ... همگی به منظور نیل به هدف اساسی یعنی اعتمادسازی جامعه‌محور در مراجعه با وکلا در همه شئون حقوقی خود از یکسو و ارائه دفاع مستقل و کارآمد توسط وکلای دادگستری از سوی دیگر است.

وی اظهار کرد: باید به سمتی سوق یابیم تا تمامی افراد جامعه هم در صیانت و هم در دفاع از حقوق خود بدون واسطه و تأمل به وکیل مدافع مراجعه و اعتماد وکیل را پشتیبان خود احساس کنند. ارتباط و تعامل کانون وکلا با کلیت مجموعه دولت نیز ضروری و لازم است و جنس این تعامل از نوع آگاه‌سازی، انتقال فکر و حتی گاهی هشدار است.

عضو هیات مدیره کانون وکلای خوزستان با بیان اینکه استقلال وکیل، مستلزم استقلال کانون وکلا است، تصریح کرد: دیدگاه‌هایی که درصدد ایجاد حفره و تضعیف نهاد کانون وکلا هستند، خود بر تفکیک‌ناپذیری ذات از موجود، آگاهی دارند. در هیچ حالتی نمی‌توان تصور کرد که جوهره و ذات یک چیز را از کمال به نقصان تنزل داد.

درویش ادامه داد: این استقلال یا در حد کمال ذاتی خود تأثیرگذار است و یا به طور کامل از بین می‌رود و وضعیت بینابینی قابل تصور نیست. ادامه مجادلات و مناقشات در زمینه استقلال کانون وکلا که در سال‌های اخیر حجم بالایی از افکار مدافعان عدالت را درگیر کرده بود، در حال حاضر دیگر ضرورت ندارد.

وی افزود: اکنون دیگر گنجایش فکری مخالفان استقلال کانون وکلا به تحلیل رفته و خروجی آن همانند اسلحه بدون خشاب، نه صدایی دارد و نه گوشی که توانایی شنیدن داشته باشد. زمان آن رسیده است که موضع‌گیری در برابر امور بدیهی تمام شود و باور داشته باشیم که بدیهیات به اثبات نیاز ندارند.

عضو هیات مدیره کانون وکلای خوزستان توانمندسازی وکلا را در توانمندی کانون‌های وکلای دادگستری مؤثر دانست و بیان کرد: اداره کانون وکلا به صورت جمعی است و این مدیریت تنها محدود به هیات مدیره نیست. باید اراده جمعی در دفاع از وکلا فراهم شود.

درویش عنوان کرد: در حال حاضر، نگاه به کانون وکلا به عنوان یک نهاد صنفی، نگاهی ناقص است. کانون‌های وکلای دادگستری، بالقوه این توانایی را دارند که به عنوان یک نهاد توانمند و مقتدر، مرجع ارائه، تدوین و سیاست‌گذاری در تمامی زمینه‌های حقوقی، قضایی و اجتماعی قرار بگیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست و سوم به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و استقلال و پرسپولیس به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی چشم به دیدارهای باقی‌مانده دارند.

علاقه‌مندان به فوتبال اما با توجه به حساسیت خاص جدول در این هفته، مدعی‌اند که بخش عمده‌ای از تکلیف لیگ این هفته در استادیوم یادگار امام تبریز و آزادی تهران مشخص خواهد شد. جایی که استقلال باید در تبریز مقابل تراکتور قرار گیرد و سپاهان نیز در تهران برابر پرسپولیس خواهد ایستاد. چهار تیم مدعی این فصل که برای قهرمانی تا دستیابی به سهمیه آسیایی بیشترین توان خود را باید در این بازی به کار گیرند.

پرسپولیسی‌ها اما بعد از حذف از جام حذفی اکنون تمام تمرکز خود را روی بازی با سپاهان قرار داده‌اند. آنها امیدوارند با کسب نتیجه در این بازی و امیدواری برای توقف خارج از خانه استقلال برابر تراکتور مدعی، شرایط جدول را تغییر دهند.

شاید بتوان گفت یکی از بازیکنان تاثیرگذار این بازی در تبریز مهدی شیری باشد؛ مدافع راست اسبق پرسپولیسی‌ها که به شکلی عجیب از این تیم کنار رفت و هواداران پرسپولیس به واسطه اتفاقات ناخواسته فینال آسیا اما به شکلی احساسی دل خوشی از او ندارند!

شیری اما به‌عنوان بازیکن تاثیرگذار و فیکس ترکیب تراکتور در این بازی یکی از بازیکنان موردعلاقه پرسپولیسی‌ها محسوب خواهد شد. بازیکنی که امیدوارند با درخشش خود در این بازی و نقش آفرینی در توقف استقلال، باعث صدرنشینی پرسپولیس شود. این امیدواری آیا به نتیجه خواهد رسید و ابر تیره دلخوری‌ها از سوی پرسپولیسی‌ها به این بازیکن، با توجه به نمایش او در جدال با تراکتور کنار می‌رود؟

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است