Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل این بیانیه به شرح است:

روز نهم دی (روز بصیرت و میثاق با ولایت) را به حق می‌توان یکی از ایام الله و نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

در این روز ملت عاشورایی ایران اسلامی، پس از 6 ماه صبر انقلابی در مقابل فتنه گران مدعی تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، در مقابل توهین و هتک حرمت عاشورای حسینی «ع» قهر انقلابی خود را نشان دادند و با حضور حماسی خود در راه‌پیمایی میلیونی نهم دی، بساط آشوب‌های خیابانی فتنه‌گران را برچیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 1388 و بعد از حضور شگفت انگیز و غرور آفرین ملت غیور و سرافراز ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان با آشوب و فتنه‌ای که به بهانه دروغ بزرگ تقلب به راه انداختند؛ هم شیرینی این پیروزی بزرگ را در کام ملت تلخ کردند و هم دشمنان عنود و کینه توز ملت ایران را در مسیر تحقق اهداف شوم‌شان طمع انداختند.

در فاصله زمانی 22 خرداد تا 9 دی، فتنه گران چشم و گوش خود را بر قول سدید و سخن منطقی رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و سایر بزرگان بستند و صم و بکم و عمی، آلت دست دشمنان انقلاب اسلامی شدند و با اقدامات آشوبگرانه خود، امنیت ملی کشور را به خطر انداختند و اگر نبود نصرت الهی و بصیرت ملت هوشیار ایران اسلامی، امروز کشورمان نیز در آتش جنگ داخلی می‌سوخت.

اما حماسه 9 دی را می توان از منظر همبستگی اجتماعی نیز تحلیل و بررسی کرد، در این روز همه اقشار ملت بزرگ ایران_ با همه تفاوت‌ها و اختلاف سلائق _ حول محور عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا «ع» گرد آمدند و به جهان اعلام کردند که بر سر مقدسات خود هیچگونه اغماض و چشم پوشی نخواهند داشت.

این سرمایه اجتماعی گرانقدر می تواند در سایر ابعاد نیز به کار آید و این وظیفه سنگین بر دوش نخبگان علمی و فرهنگی است که ضمن تبیین ابعاد مختلف این سرمایه گرانقدر، راهکارها و خط مشی‌های استمرار این گوهر ذیقیمت را در سایر ابعاد حیات اجتماعی ملت ایران ترسیم کنند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی، بر نقش مهم نخبگان فرهنگی و علمی در بازخوانی مکرر ابعاد حماسه 9 دی تاکید می کند.

204

دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه حفاظت از سرمایه اجتماعی یوم الله 9 دی گرامیداشت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۹۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم