Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های دولتی ویتنام اعلام کردند، ۱۵ نفر روز چهارشنبه به اتهام طرح ریزی حمله‌ای در پرترددترین فرودگاه این کشور با استفاده از بمب‌های آتش زا با نزدیک شدن به جشن ملی کشور، به حبس محکوم شدند.

روزنامه دولتی تان نین اعلام کرد این ۱۵ نفر به علت در اختیار داشتن بطری‌های آتش زا در داخل فرودگاه بین المللی تان سون نات شهر هوشی مین گناهکار شناخته شدند و دادگاه هو-شی-مین آن‌ها را به مجازات‌های ۵ تا ۱۶ سال حبس محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک شدن جشن ملی ویتنام موسوم به «روز آزادی» این روزنامه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد این افراد متهم شده‌اند از طریق اینترنت با گروهک‌های خارجی که سرمایه مالی این عملیات را تامین کرده اند، ارتباط برقرار کرده اند. این حمله در ماه آوریل خنثی شده است.

به نوشته این روزنامه، «متهمان از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک سازمان فعال خارجی که برای خرید سلاح و مواد منفجره با اهداف تروریستی به آن‌ها کمک مالی کرده است، همکاری کرده اند».

نه رسانه‌های دولتی و نه مقامات ویتنام، هیچ یک به انگیزه احتمالی متهمان از این حمله اشاره نکرده اند. مجازات متهمان به تروریسم در کشور تک حزبی ویتنام که در آنجا رسانه‌های مستقل ممنوع و آزادی بیان کنترل می‌شود، ممکن است تا مجازات اعدام نیز افزایش یابد.  رسانه‌های دولتی ویتنام گزارش دادند روز سه شنبه دولت از تیپی ۱۰ هزار نفری برای مبارزه با حملات سایبری و «عقاید مضری» که در اینترنت منتشر می‌شوند، پرده برداشت.  

روزنامه رسمی تووی تری نیوز به نقل از سرهنگ انگویان ترونگ انگهیا، معاون رئیس اداره سیاسی ارتش مردمی ویتنام، اعلام کرد: در حالی که بسیاری از کشور‌ها و بازیگران از جنگی سایبری صحبت می‌کنند، ویتنام باید هر ثانیه، هر دقیقه و هر ساعت برای مبارزه با هرگونه عقاید مضر آماده باشد.  

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏

به گزارش "ورزش سه"، در فوریه 2023 لیگ برتر باشگاه ‏منچسترسیتی را به نقض 115 مورد از قوانین فرپلی مالی متهم کرد. در ‏ادعانامه لیگ برتر عنوان شده بود که سیتیزن‌ها از سال 2009 تا 2018 ‏مکررا قوانین را نقض کرده‌اند. ‏

با اینکه باشگاه‌های رقیب از انتشار این خبر بسیار خوشحال شده ‏بودند ولی در ماه‌های بعد رسانه‌ها اعلام کردند روند رسیدگی به این ‏اتهام منچسترسیتی طولانی خواهد بود تا جایی که گفته می‌شد ‏اولین جلسه رسیدگی به اتهام منچسترسیتی زودتر از اواخر 2025 ‏برگزار نخواهد شد. ‏

رئیس لیگ برتر انگلیس امروز توضیحاتی درباره اتهام‌های ‏منچسترسیتی ارائه داد که بدون شک این باشگاه را به شدت نگران ‏خواهد کرد. ‏

روزنامه تلگراف اعلام کرد در تماس با ریچارد مسترز، رئیس لیگ برتر، ‏از او شنیده که جلسه رسیدگی به اتهام منچسترسیتی به مراتب ‏زودتر از آنچه رسانه‌ها اعلام می‌کنند برگزار می‌شود. هر چند او به ‏تاریخ دقیق این جلسه اشاره نکرد. ‏

در هفته‌های اخیر کسر امتیاز از دو باشگاه اورتون و ناتینگهام فارست ‏به دلیل اتهامی مشابه با منچسترسیتی در انگلیس خبرساز شده ‏است. منتقدان می‌گویند چطور است که از دو باشگاه کوچک‌تر به ‏راحتی امتیاز کسر می‌شود ولی وقتی از اتهام منچسترسیتی صحبت ‏می‌شود همه به آینده موکول می‌کنند. منتقدان لیگ برتر را متهم ‏می‌کنند که اسیر قدرت مالی مالکان اماراتی منچسترسیتی شده است. ‏

دیگر خبرها

  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای