Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد ادعای همکاری با مافیای واردات تخم‌مرغ اعلام کرد:مقابله با رانت خواری، انحصارزدایی و حذف امضاهای طلایی از افتخارات این وزرات در دولت تدبیر و امید بوده است.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در واکنش به خبر منتشر شده از یک نماینده مجلس در خبرگزاری تسنیم درخصوص همکاری با مافیای واردات تخم مرغ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن رد این ادعا، انحصارزدایی و حذف امضاهای طلایی در زمینه تامین نهاده‌ها و جبران کسری برخی تولیدات اساسی کشاورزی را از افتخارات این وزرات در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این توضیحات به شرح زیر است:

همان‌گونه که مکررا اعلام شده، در راستای مقابله با انحصارگرایی و برخورداری افراد و یا گروه‌ها از هرگونه رانت، شفاف‌سازی و حذف امضاهای طلایی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید بوده طوری‌که در تامین کسری تولید برخی محصولات اساسی کشاورزی همه افراد حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای بدون مراجعه به این وزارت می‌توانند نسبت به واردات نهاده ها و کسری تولیدات اساسی مورد نیاز اقدام نمایند.

این گزارش با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، تصریح کرده است: ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن تخم مرغ در ایران وجود دارد و علاوه بر تامین نیاز داخلی، بیش از ۵۰ هزار تن از این محصول سالانه به سایر کشورها صادر می‌شود.

در ادامه این گزارش، با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان و معدوم‌سازی میلیون‌ها قطعه مرغ تخم‌گذار از سال گذشته تاکنون برای حفظ سلامت جامعه، آمده است: به‌منظور تامین نیاز مصرفی مردم و صنایع، مجوز واردات ۱۹ هزار تن واردات تخم مرغ صادر شده و نزدیک به ۱۱۰ تن از این محصول در شبکه‌های توزیع در حال عرضه است.

این گزارش برخلاف برخی اظهارنظرها در زمینه وجود مافیای تخم مرغ تاکید می‌کند: تخم‌مرغ‌های وارداتی توسط شرکت‌های مرتبط با اتحادیه‌های مرغداران تامین شده و باید از طریق شبکه‌های تنظیم بازار توزیع شود.

منبع:ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند