Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آزمون خطیر فتنه ۸۸ جوانانی به عرصه دفاع از انقلاب آمدند که در زمان خود گمنام بودند اما بعدها در عرصه دیگری از جهاد پا به نبرد گذاشتند و شهید فدایی جبهه مقاومت اسلامی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ائل، فتنه آمریکایی- صهیونیستی سال ۸۸ که توسط عوامل داخلی آن در کشور اجرا شده و ماه ها آشوب و اغتشاش را در تهران و برخی شهرهای دیگر حکم فرما کرد؛ بی شک از صحنه های خطیر انقلاب اسلامی بود که آزمون بزرگی برای همه دلسوزان نظام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمنامان مقابله با فتنه که شهید جبهه مقاومت اسلامی شدند

در آزمون خطیر فتنه ۸۸ جوانانی به عرصه دفاع از انقلاب آمدند که در زمان خود گمنام بودند اما بعدها در عرصه دیگری از جهاد پا به نبرد گذاشتند و شهید فدایی جبهه مقاومت اسلامی شدند که متاسفانه امروز هم رشادت های آنها در فتنه ۸۸ برای مردم بازگو نشده است.

اغلب شهداى مدافع حرم ما، در صحنه دفاع از انقلاب در فتنه ٨٨ و برچیدن فتنه حضور داشته اند که قافله سالار آنها سردار شهید حاج حسین همدانى است که در تهران نقش بسزایی در خواباندن فتنه داشت.

در این بین شهدای والامقام آذربایجان نیز در این عرصه تاریخ ساز، یعنی مقابله با فتنه خطرناک ۸۸ حضوری چشمگیر داشتند که به بهانه حماسه هشتم و نهم دی ماه، به برخی از این رشادت های شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی در آن مقطع حساس می پردازیم.

شهید علی کنعانی، اولین شهید مدافع حرم آذربایجان شرقی و از دیار مراغه قهرمان که در اردیبهشت ماه سال ۹۲ مظلومانه به شهادت رسید.

در بخشی از خاطرات این شهید آمده است:

با شروع اغتشاشات سال ۸۸ کاملا آماده باش بودند.علی یک ماه بصورت شبانه روزی در تیم حفاظت صدا و سیما بود. تعریف می کرد یک روز با ورود فائزه هاشمی و تحریکاتش، اغتشاشات شدت گرفت.می گفت به چند نفرمان ماموریت دادند با موتور وارد صحنه شویم  فائزه هاشمی را بازداشت کرده و از صحنه خارج کنیم تا اوضاع قدری آرام شود.

شهید محمودرضا بیضایی، دیگر افتخار تبریز و آذربایجان که دی ماه سال ۹۲ در سوریه آسمانی شد؛ از فعالان عرصه جهاد در فتنه ۸۸ بود. برادر این شهید به نقل از یکى از همرزمانش می گوید:

 سال ٩١ در سوریه با محمودرضا درباره قضایاى فتنه ٨٨ و اغتشاشات تهران حرف مى زدیم، محمودرضا گفت: "براى من میدان انقلاب تهران، شلمچه یا دمشق فرقى ندارد؛ هر جا حرف انقلاب اسلامى هست ما هستیم."

برادر این شهید در جای دیگری از حضور فعال شهید بیضایی در مقابله با فتنه ۸۸  و وحشی گری فتنه گران می گوید:

محمودرضا می گفت یکبار در سعادت آباد، یک دسته از این ها (اغتشاش گران) را که اغتشاش راه انداخته بودند با بچه هاى بسیج از خیابان هدایت کردیم داخل یکى از کوچه ها، اما وقتى دنبالشان وارد کوچه شدیم یکهو انگار غیب شدند. وسط کوچه بودیم که دیدیم از بالاى یکى از ساختمان هاى نیمه کاره، بلوک سیمانى مى آید روى سرمان. رفته بودند روى طبقات آن ساختمان و بلوک پرتاب مى کردند. وقتى دیدند ما آنها را دیدیم؛ یک عده شان  آمدند پایین که فرار کنند. یکى از بچه ها که جلوتر از ما بود افتاد وسط اینها تا بقیه بچه ها بجنبند و بروند کمک او، با قمه پشتش را از بالا تا پایین شکافتند.

 

شهید دیگر افتخار آفرین تبریز و خطه آذربایجان، شهید صادق عدالت اکبری است که در اردیبهشت ماه سال ۹۵ در سوریه به قافله سیدالشهداء (ع) پیوست.

این شهید مدافع حرم نیز در دوران حیات خود ، همچون  عمار در صدد روشنگری مواضع انقلابی بوده و در فتنه ۸۸ با حضور مستقیم در صحنه مقابل با اغتشاش ها، به درجه جانبازی نائل شد.

پدر این شهید که در ان مقطع مسئولیتی در سپاه داشت؛ خاطره جالبی از جانبازی فرزند خود و امتناع این شهید از پرداخت هزینه درمانی خود از بیت المال را چنین بازگو می کند:

یکی ازهمکارانم وارد اتاقم شد و گفت حاج رضا ! صادق هزینه عملی که خرج دستش شد، داخل پاکتی گذاشته و برگردانده است.

درست چند هفته بعداز درگیری های فتنه ی ٨٨ بود که دست صادق هم در آن قضایا مجروح شده بود.

گفتم: اگر اصرار دارد پول را برگردانید.

پاکت پول را سریع دادیم به یکی از بچه ها تا به حساب سپاه واریز کنند.

پول واریز شد و فیش اش را به صادق نشان دادم تا خیالش راحت شود.

 

 

یکی دیگر از شهدای تبریز که خود از رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بود؛ شهید محمدرضا جلالی می باشد که توسط سعودی های ال یهود در سرزمین منا در حج سال ۹۴ به شهادت رسید.

شهید جلالی خود در صحنه مقابله با فتنه ۸۸ در برخی تجمعات غیرقانونی تبریز حضور چشمگیر داشته و در کنترل اغتشاش، سهم ایفا کرده بود. اما نقطه عطف حضور این شهید منا در حماسه ۸ دی مردم تبریز بود که با شعارهای انقلابی و حماسی خود، شور خاصی در بین مردم در آن روز بیاد ماندنی به پا کرد و هیچ گاه از اذهان مردم پاک نمی شود.

البته سایر شهدای مدافع حرم نیز در مقطع فتنه ۸۸ در مقابله با آن، فعالیت چشمگیر داشتند که متاسفانه معرفى ابعاد سیاسى شخصیت این شهدا در تصویرهاى احساسى و عاطفى مغفول مانده و لازم است بازخوانی ابعاد مبارزاتی این شهدا در فتنه های داخلی نیز تبیین شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۰۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پنجمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و توان یابان ایران در راستای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، از هفدهم تا سی و یکم اردیبهشت ماه در شهر محلات استان مرکزی برگزار می‌شود. محسن بختیار (گیلان)، احمد امین‌زاده (خوزستان)، امیر جعفری، مهدی صیادی (البرز)، علی‌اکبر غریب‌شاهی (فارس)، روح‌اله رستمی، سید‌حامد صلحی‌پور (تهران) ملی پوشانی هستند که در اردو زیر نظر کادر فنی به تمرین می‌پردازند.   کادر فنی:   سر مربی: حسین توکلی (تهران)   مربی: احمد ملاحسینی (قزوین)   نماینده فرهنگی: حجت‌الاسلام سید محمد موسوی‌پور (قم)   علی نظارت سرپرستی اردو را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)