Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در برخی شهرک‌های صنعتی استان که در اراضی موقوفات احداث شده‌اند اظهار کرد: موقوفه بودن برخی از شهرک‌های صنعتی باعث شده تا بانک‌ها ملک آن‌ها را به عنوان وثیقه نپذیرند که باید این مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر برگزاری جلسه مشترک اوقاف و شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: باید از تجربیات مشهد که برخی از شهرک‌های صنعتی در اراضی موقوفه آستان قدس رضوی مستقر هستند ولی با این مشکلات مواجه نیستند استفاده شود و مشکلات شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی یک بار برای همیشه حل شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه ‌اعمال جرایم پلکانی برای وجه التزام (دیرکرد) از سوی بانک‌ها و اعمال سود به این جرایم، این اقدام را غیر‌قانونی و حرام دانست و افزود: باید جرایم بخشوده شود ولی جریمه زمانی بخشوده می‌شود که اصل پول تسهیلات چرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه جرایم ابتدا از بدهی صنایع بخشوده نمی‌شود، ابراز داشت: جریمه نباید تقسط بندی شود، چراکه پس از پرداخت بدهی این جرایم بخشوده می‌شوند.

خدابخش تاکید کرد: بانک‌ها برای جرایم نمی‌توانند سود بگیرند، اگر در بخشنامه بانک ها چنین دستورالعملی وجود دارد، باید این بخشنامه ابطال شود چراکه غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها همچنین حق ندارند بخشی از تسهیلات را بلوکه کنند و این بر خلاف مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش تسنیم، بررسی مسائل و مشکلات موجود در سیستم بانکی در ارتباط با صنعت و تولید، پیشنهاد اصلاحی در خصوص دستورالعمل نحوه ارائه پیشنهادهای قیمت از سوی پیمانکاران به تفکیک فصل‌های فهرست بهاء، پیشنهادهای کمیته کار‌شناسی شورا در خصوص موضوع «لزوم اصلاح ماده 59 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری»، پیشنهادهای مرتبط با ارتقاء تولید و صادرات فرش دستباف و حفظ عنوان «تبریز، شهر خلاق جهانی فرش دستباف» و پیشنهاد تشکل‌های معدنی استان در ارتباط با جلسات شورای معادن استان در جلسه امروز مطرح شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود