Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:04:26 GMT

کاهش ۷۰ درصدی واردات مبل چینی به اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۶۹۰۴

کاهش ۷۰ درصدی واردات مبل چینی به اصفهان

رییس اتحادیه صنایع مبل و دکوراسیون اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد واحدهای تولیدی مبلمان رو به تعطیلی رفته‌اند، گفت: اصفهان رتبه سوم تولیدات مبلمان را در کشور دارد که با حمایت از این صنعت می‌توان شاهد افزایش صادرات بود.

حجت‌الله پورحقانی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و دکوراسیون خانگی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت فعلی صنعت مبل، اظهار کرد: قبل از دولت نهم کارگاه‌های مبل‌سازی تولیدات بالاتری نسبت به امروز داشتند و حدود ۱۵ درصد از  محصولات تولیدی‌مان به کشورهای همسایه صادر می‌شد اما به دلیل نبود همکاری‌های لازم از سوی دولت، این صنعت به سوی رکود اقتصادی کشیده شد و به دلیل افزایش قیمت کالاهای تولیدی ایرانی، کشورهای همسایه نیز از تولیدات ما استقبال نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه "۲۵ درصد مبل اصفهان از چین وارد می‌شود"، تصریح کرد: چنین آماری در دولت نهم و دهم وجود داشت اما امروز این آمار وجود ندارد، در حال حاضر کارگاه‌های ما به نسبت رونق گرفته و تولیدات با کیفیتی دارند. به دلیل افزایش نرخ تعرفه گمرکی واردات محصول نهایی از چین به صرفه نیست، البته در این میان برخی افراد که از رانت استفاده می‌کنند ممکن است محصولاتی را وارد کنند اما آمار نشان می‌دهد واردات مبلمان از چین نزدیک به ۷۰ درصد کاهش یافته است.

تعطیلی ۷۰ درصد واحدهای مبل‌سازی اصفهان

رییس اتحادیه صنایع مبل و دکوراسیون اصفهان اظهار کرد: بارها در جلسات مختلف اعلام کردیم که حدود ۷۰ درصد واحدهای تولیدی مبل اصفهان رو به تعطیلی رفته‌اند و از مسئولان مربوطه برای احیا این کارگاه‌ها، تقاضای کمک کردیم که متاسفانه به این موضوع هرگز توجهی نشد. البته اکنون برخی از کارگاه‌ها نه با توان ۱۰۰ درصد بلکه با ۵۰ درصد ظرفیت خود دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی افزود: متولیان صنایع باید تعامل و ارتباط خوبی با اتحادیه ها داشته باشند تا علاوه بر احیاء بنگاه‌های تولیدی، شاهد افزایش صادرات باشیم و در این راه ارائه وام‌های کم‌بهره بسیار کمک‌کننده است.

پورحقانی با اشاره به رتبه سوم اصفهان در میان شهرهای تولیدکننده مبل کشور و همچنین رتبه نخست تهران، اظهار کرد: باید از واحدهای تولید مبلمان کشور حمایت شود تا تولیدکننده از بازگشت سرمایه و تداوم فعالیت خود اطمینان پیدا کند.

همنوایی گرانی مبل در کنار سایر اجناس

وی در خصوص اینکه "آیا گرانی سایر اجناس بر افزایش قیمت مبلمان تاثیرگذار است"، تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت سایر اجناس از چندی پیش شاهد افزایش قیمت ملزومات مبل‌سازی مانند پارچه، رنگ، ابر و ... بودیم. البته گرانی راهکار مناسبی برای افزایش و یا ایجاد اشتغال نیست چرا که چنین رویه‌ای باعث تورم سالیانه می شود در صورتی که در کشورهای خارجی قیمت‌ها برای چند سال ثابت می‌ماند.

رییس اتحادیه صنایع مبل و دکوراسیون اصفهان در پاسخ به این سوال که "نزدیک ۲۵ درصد تولیدات مبل ایران در اصفهان انجام می‌شود"، گفت: این آمار هنوز ثابت مانده درحالی که اصفهان اکنون باید حدود ۵۰ درصد از سهم تولیدات مبل ایران را در اختیار داشته باشد، کارگاه، هنرمند، تولیدکننده و کارگر برای افزایش تولیدات وجود دارد اما مشکل اصلی اشباع بازارهای داخلی است از این رو باید به صادرات بیش از پیش توجه کرد.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان مبل به جای تضعیف نمایشگاه‌های داخلی باید در نمایشگاه‌های خارجی نیز شرکت کنند به ویژه آنکه کشورهای همسایه بازار خوبی برای تولیدات ایرانی است. صنعت مبلمان باید علاوه بر بازارهای داخلی نیز به صادرات توجه بیشتری داشته باشد همان گونه که ترکیه در مدت کوتاهی توانست از صنعت مبل ایران پیشی بگیرد.

نمایشگاه هایی که ریشه تولید مبل را می‌خشکاند

پورحقانی همچنین با اشاره به وجود نمایشگاه های بدون مجوز، گفت: چنین نمایشگاه‌هایی ریشه خط تولید را خشک می کنند. همه نمایشگاه‌ها باید تحت نظارت سازمان صنعت و معدن باشند.

وی افزود: اتحادیه مبل اصفهان پرونده ۳۵۰ صفحه‌ای از پیگیری موضوع نمایشگاه‌های بدون مجوز در دست دارد که نتیجه مکاتبات با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است، متأسفانه گاه حتی پلمب این نمایشگاه‌ها بسیار دیرهنگام و زمانی صورت می‌گیرد که سودجویان منافع خود را کسب کرده و مردم تولیدات بی‌کیفیت را خریداری کرده‌اند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوزاد متولد شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت اظهار کرد: سال 1401 میزان موالید در سنین 20 تا 24 سال 16.54 درصد بوده که این آمار در سال 1402 به 18.97 درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال 1400 و اجرایی شدن آن از سال 1401 اتفاقات خوبی رقم در حوزه جمعیت خورده است، افزود: میزان موالید در سنین 20 تا 24 سال در سال‌های 1400، 1399 و 1398 به ترتیب 17.05، 17.5 و 18.06 بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین 25 تا 29 سال نیز در سال 1402 نسبت به سال 1401 از عدد 24.12 درصد به 24.39 درصد رسید، گفت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال 98 تا 1402 از عدد 5.1 به 6.42 درصد رسیده است.

بهترین زمان برای بارداری و فرزندآوری چه زمانی است؟

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال 98 تا 1402 از عدد 1.59 به عدد 2.04 رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال 1402 نسبت به سال 1401 شاهد کاهش 1.61 درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن 3.67 درصد بود و نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال های 1400، 1401 و 1402 به ترتیب یک میلیون و 114 هزار و 90، یک میلیون 75 هزار و 224 و یک میلیون و 57 هزار و 959 نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال 1402 کاهش موالید نسبت به سال 1401 بالغ بر 17 هزار و 265 نفر بود که این عدد در سال 1401 نسبت به سال 1400 بالغ بر 40 هزار و 966 نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال 1398 رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال 1398 کاهش موالید نسبت به سال 97 به عدد 170 هزار و 356 نفر رسید که کاهش 12.47 درصدی را نشان می داد و بیشترین نرخ کاهش از سال 93 تا سال 1402 بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور