Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:08:05 GMT

ایران نقش اثرگذاری در معادلات بین المللی دارد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۱۷۳۹۰

ایران نقش اثرگذاری در معادلات بین المللی دارد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در یادواره یک هزار و 300 تن از شهدای شهرستان کازرون با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: امروز انقلاب اسلامی یک امتداد راهبردی دارد و دشمن هم یک امتداد راهبردی دارد.
وی گفت: امروز در جهان، هر فردی پرچم عدالت خواهی و حق طلبی برداشته است امتداد راهبردی انقلاب اسلامی است و در نقطه مقابل، آل سعود در منطقه امتداد راهبردی دشمن و استکبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز در جهان، جنگ اراده هاست، برخی می خواستند انقلاب اسلامی پا نگیرد و در محدوده مرزها متوقف شود اما خون شهدا و اراده ملت بزرگ ایران این انقلاب پا گرفت و پیامش به دنیا فرستاد و با این پیام بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت.
وی ادامه داد: امروز نه تنها انقلاب اسلامی پا برجا است بلکه یک قدرت عزت آفرین و غرور آفرین در منطقه است.
رئیسی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و با وجود برخی اظهارنظرهای داخلی که می گفتند ما در سوریه و عراق چکار داریم نیروهای ما در این دو حضوری مستشاری داشتند و با تبعیت از رهبری با بصیرت، گروه تکفیری داعش به عنوان دشمن بشریت را سرکوب و پایان آن را اعلام کردند.
وی با گرامیداشت حماسه نهم دی ماه گفت: شهدایی که یک روز بانی آزادی خرمشهر و سال ها بعد باعث آزادی موصل و حلب شدند، دیری نخواهد گذشت اعلام کنیم که قدس شریف آزاد شد؛ آن هم با این اراده ای که در ملت و مردم با بصیرت ایران است.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون نیز در سخنانی در این آیین یاد وخاطره شهدای عملیات کربلای چهار که در تقویم دفاع مقدس به نام روز کازرون نامگذاری شده است را گرامی داشت.
وی اظهار کرد: دیماه برای مردم شهرستان کازرون خاطراتی به یادماندنی دارد که یکی از خاطرات برمی گردد به مبارزات مردم با استعمار انگلیس و همچنین رشادت های شهدای عملیات کربلای چهار و همچنین حضور در تجمع بزرگ مردم در هشتم دیماه علیه فتنه 88 است.
کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372/ 2027
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق