Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم عزاداری حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با حضور پرشور مردم ولایی و سوگواران اهل بیت علیهم السلام در آستان اما‌مزاده ابوالحسن(ع) شهرری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری،  همزمان با شب وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مراسم عزاداری آن حضرت و بزرگداشت بی‌بی نجمه خاتون (س) در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن علیه‌السلام شهرری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور پرشور مردم ولایی و سوگواران اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، آیت الله سید احمد خاتمی به سخنرانی پرداخت، امیر عباسی مرثیه سرایی کرد و دعای پرفیض کمیل با نوای حسین سازگار قرائت شد. 

 

*برنامه های فرهنگی تاثیر زیادی در افزایش زائران امامزاده ابوالحسن(ع) داشته است

سعید کریمی، مدیر بقعه امامزاده ابوالحسن(ع) در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم گویی و تسلیت به مناسبت شب وفات کریمه اهل بیت علیهم السلام، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توفیقی نصیب شد تا مراسمی برای عزاداری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار کنیم. 

وی با بیان اینکه امامزاده ابوالحسن(ع) از نوادگان  امام جعفر صادق(ع) است و با چهار نسل به ایشان می‌رسد، گفت: سعی می کنیم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی-مذهبی، مردم را با این امامزاده واجب‌التعظیم بیشتر آشنا کنیم. 

کریمی با تشریح برنامه های آستان گفت: در مدت 5سالی که خادمی این بقعه متبرکه را برعهده دارم، فعالیت های زیادی در مرمت و توسعه آستان صورت گرفته و همچنین با اجرای برنامه های مختلف با حضور سخنرانان مشهور شاهد افزایش زائران بودیم. 

 

*زیارت امامزادگان تعظیم شعائر است

آیت‌الله خاتمی در ادامه مراسم  ضمن تسلیت به مناسبت شب وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه شهدا اولیای خدا هستند، اظهار داشت: امامزاده ها پاره های تن حضرت فاطمه زهرا(س) هستند و بیشتر آنها در غربت شهید شدند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشند و لذا باید با نگاه فرهنگی مردم و به ویژه جوانان را به مراکز مذهبی جذب کنیم. 

امام جمعه موقت تهران، ولایتمداری را نقطه مشترک همه امامزاده ها دانست و تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یک فقیه، عالم وارسته و محدث والامقام بود که علم خود را برای تایید به امام معصوم عرضه کرد و روایتی که از امام هادی(ع) مبنی بر برابر بودن ثواب زیارت این امامزاده واجب التعظیم با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) نقل شده است، دارای سندی معتبر است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) محدثه بود و از پدر بزرگوارش حدیث دارد. زمانی که امام رضا(ع) از ایشان خواست به ایران بیاید، اجازه ندادند به خراسان برسد و با احتمال قوی ایشان را مسموم کردند و در روایت است که برای دفنش دو نفر نقاب پوش آمدند و بدون صحبت کردن خانم را دفن کردند و بعد از خاکسپاری سوار بر اسب رفتند که به احتمال قوی یکی از آن دو نفر امام رضا(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه کانون نور و معنویت هستند، گفت: زیارت امامزادگان تعظیم شعائر است چنانکه مشکی پوشی در عزای آل الله نیز از شعائر دینی است و عده ای با این کار عشق و ارادت خود به اهل بیت علیهم السلام را نشان می دهند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زیارت امامزادگان پیامهای زندگی را به همراه دارد و اعلام موضع می کنند چه بسا همین ساعتی که ما دور هم نشستیم دیگران در مجلس گناه هستند. شب زلزله 300نفر در مجلس مختلط گناه دستگیر شدند.

 آیت الله خاتمی افزود: کانون امامزاده ها ایران اسلامی است و نقطه محوری این کانون مسیر امام رضا(ع) است کسی که به امامزاده می آید خطش معلوم است و راه سعادت را راه حسین(ع) می بیند. 

وی با تاکید براینکه دین منهای ولایت را دین ندانید، تصریح کرد: در دین هیچ چیزی به اندازه ولایت سفارش نشده است. اکثر امامزاده ها بخاطر ولایتمداری و عشقشان به ولایت شهید شدند تعدادی از امامزاده هایی که در ایران مدفون هستند برای خونخواهیآمده بودند.

 

*تصاویری از آستان امامزاده ابوالحسن(ع) در شب وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها:

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام

                                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) امروز  با حضور هیات‌های مذهبی و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

عزاداران مکتب جعفری در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همزمان با سراسر کشور با تجمع در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام