Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان گفت: حماسه ماندگار ۹ دی از جمله مصادیق میثاق و پیمان مردم با ولایت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: توشه همه ما برای عالم برزخ و قیامت تقوای الهی است که هم حق خداوند را ادا می کنیم و هم برای خودمان زاد و توشه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سبک زندگی به وفای به عهد و پیمان اشاره و بیان کرد: یکی از روشهای سبک زندگی ما وفای به عهد باید باشد مخصوصاً پیمانی که با ولایت بسته ایم و با این پیمان می توانیم به عالم قیامت رهسپار شویم.

وی افزود: حیات جاویدان ما می تواند با ولایت باشد و اگر با ولایت باشیم زندگانی خوب را برای خود رقم زده ایم و زندگی بدون ولایت زندگی نیست و مرگ از این زندگی بهتر است لذا مرگ بدون ولایت ارزشی ندارد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه با ولایت بودن برای ما می تواند معنا و مفهوم داشته باشد، تصریح کرد: ولایت امامان معصوم (ع) باید در جای جای زندگی ما وجود داشته باشد لذا حماسه ماندگار ۹ دی از جمله مصادیق میثاق و پیمان مردم با ولایت بود.

فتنه انگیزی از ویژگی های منافقان و کفار است

رمضانی پور ابراز داشت: قرآن کریم در آیه ۴۹ سوره توبه می فرماید «آگاه باشید که آنها هم اکنون در گناه و فتنه خود سقوط کرده اند و خدا جهنم را برای کافران آماده کرده است».

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه فتنه انگیزی از ویژگی های منافقان و کفار است که با هدف تردید و انحراف افکار عمومی دنبال می شود، یادآور شد: این نوع سبک زندگی که موج سواری و سوءاستفاده از احساسات مردم و پیروی از هوای نفس و حب نفس می باشد از لایه های پنهانی فتنه است که تحلیل و بررسی و عبرت گرفتن از آنها می تواند از تکرار چنین حوادث تلخ و ساختارشکن جلوگیری کرده و زمینه جولان دشمن را از بین ببرد.

رمضانی پور با اشاره به خاستگاه فتنه بنا به فرمایش امام علی (ع)، بیان کرد: آغاز فتنه و شورش ها، پیروی از هوای نفس و بدعتهای مخالف با احکام الهی است که حق و باطل را مخلوط و تشخیص حق را مشکل می سازد.

وی افزود: در فتنه هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آورده اند جانب ولایت و راه درست کاملاً مشخص بود اما اینکه برخی نمی خواستند راه الهی را طی کنند بستگی به عملکرد خودشان دارد. حب ریاست و مقام پرستی باعث نادیده گرفتن حق می شود و چه بسا دین و آخرت انسان را از بین می برد.

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به عوامل پیدایش حماسه ۹ دی به سه عامل اشاره کرد و گفت: نخستین عامل بصیرت است، بصیرت نقش بسزایی در انسانها و جامعه دارد، خداوند در قرآن کریم می فرماید «بگو این راه من است من و پیروانم با بصیرت کامل همه مردم را به سوی مردم دعوت می کنم. خداوند منزه است و من از مشرکان نیستم». در دعا نیز می خوانیم خدایا نور چشم من و بصیرت را در دینم برای من قرار بده.

وی افزود: بصیرت مانند قطب نما جهت درست را برای انسان نشان داده و قدرت تشخیص را برای انسان ایجاد می کند.

رمضانی پور تصریح کرد: دومین عامل شور و شعور عاشورایی و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) چون موجی خروشان ایجاد و غائله آشوب پیروان آل ابوسفیان را در هم پیچید و پاسخ کوبنده ای به آنان داد.

وی ادامه داد: سومین عامل هدایت های پیامبرگونه رهبر حکیم انقلاب از قبل و بعد از انتخابات سال ۸۸ بود که ارائه طریق می فرمودند. فتنه انگیزان کلید تقلب را قبل از انتخابات با ادعای تقلب زدند، این یعنی فتنه انگیزی، آشوب و نفاق و ضربه زدن به ملت و کشور و آبروی نظام را ریختن و بر باد دادن.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: با وجود اینکه اشک های خالصانه رهبر انقلاب از تریبون نماز جمعه در ۲۹ خرداد سال ۸۸ جاری شد اما تاثیری در دلهای بیمار و مریض فتنه گران ایجاد نکرد و باز هم به راه نفاق خود ادامه دادند اما به هر حال آن هدایتها و اخلاصها ثمره داد و خیزشی را در مردم در ۹ دی ایجاد کرد که دهها میلیون نفر در کشور پای ولایت و رهبری و نظام ایستادند و آنچنان ضربه ای به نفاق و فتنه زدند که یادشان باشد.

رمضانی پور با تأکید بر لزوم پاسداشت و زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی در همه سالها، افزود: فتنه تمام نشده و فتنه گران اگر فرصتی پیدا کنند قطعاً دشمن جولان یافته و آنها را تحریک می کند.

وقوع ۱۵۰۰ زلزله طی ۵۰ روز در کرمان

امام جمعه رفسنجان در خطبه های دوم نماز با اشاره به زلزله‌های استان کرمان، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ بار زلزله در ۵۰ روز گذشته مناطقی از استان کرمان را لرزانده است و همچنین در استان تهران و کرمانشاه رخ داده است که دعای رفع بلا برای همین زمانها است که افراد آنها را بخوانند. بعضی از گناهان ویرانگر هستند که باید برای کسانی که اینگونه گناهان مرتکب می شوند دعا کرد.

رمضانی پور با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان کرد: زیارت آن بانو بهشت را به دنبال دارد و امام صادق (ع) فرمودند زنی از فرزندانم در قم رحلت می‌کند و هرکس او را زیارت کند، بهشت برای او ثابت می‌شود». حضرت معصومه (س) بعد از حضرت زهرا (س) شفیعه محشر است و به شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند و مقام عصمت عالی ترین مقام معنوی است که درجاتی دارد و آن بانو همچون حضرت زینب (س) حداقل در یکی از درجه های عصمت قرار دارند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه ۹ دی ماه را سالروز حماسه مردم انقلابی ایران دانست که اوج بصیرت و دینداری، ایمان و شناخت مردم را می رساند و گفت: ۹ دی موجب شد مردم با ولایت و رهبری امت میثاق مجدد ببندند، دشمنان همیشه دنبال این بودند که اگر فتنه‌ای در کشور انجام دادند ما آن را فراموش کنیم تا دوباره بتوانند طرح و برنامه دیگری اجرا کنند.

رمضانی پور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به همه نقاط میهن اسلامی اطلاع دارند و هر دو هفته یکبار دستگاه‌های مختلف، اطلاعات امور جاری کشور را به ایشان ارائه داده می‌دهند و از کوچکترین مسائل کشور اطلاع دارند. بنابراین مسئولان کشور باید به مسائل توجه داشته باشند و با سرعت مشکلات را برطرف کنند.

تجمعات راه حل رفع مشکلات نیست

وی با اشاره به تجمع مردم روز گذشته در مشهد، یادآور شد: مشکلات در کشور وجود دارد، اما راه حل آن تجمع، راهپیمایی و اینگونه اعتراضات نیست که بخواهیم خوراک برای دشمن ایجاد کنیم.

وی ابراز کرد: امروز ما دیگر چیزی به نام اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند «مردم ایران قاطبه انقلابی هستند» لذا اگر جبهه‌ای به نام یاران انقلاب درست می‌شود، اصولگرا و اصلاح طلب و معتدل همه می‌آیند و در زیر یک لوا قرار می‌گیرند تا انقلاب را حفظ کنند، چراکه انقلاب، ولایت و نظام مهم است حزب و گروه اصلا مهم نیست.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: اگر لازم باشد بازهم خون‌مان را پای انقلاب می‌ریزیم و بهتر است همه ما در رابطه با توطئه‌ها و فتنه‌ها توجه داشته باشیم.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امروز هزاران توپخانه دروغ‌پردازی به سمت ملت مشغول به شلیک هستند تا مردم را ناامید و بدبین کنند، تصریح کرد: متاسفانه در داخل هم عده‌ای این کار را انجام می‌دهند که ناشی از بی‌تقوایی است و اینها سیاست دینی ندارند و دینشان سیاسی‌کاری است.

رمضانی پور تصریح کرد: اینکه بخواهند از راه فضای مجازی در جامعه التهاب ایجاد کنند، درست نیست، رهبر انقلاب فرمودند مسئولان گذشته و فعلی باید پاسخگوی اعمال خودشان باشند کارهایی که برای مردم انجام دادند بیان کنند.

وی اضافه کرد: تجمع ۹ دی فردا ساعت ۹ در مسجد جامع رفسنجان برگزار می‌شود و از همه دعوت می‌شود در این تجمع شرکت کنند و اجتماع باشکوه داشته باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف

جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام‌ جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس جیرفت، وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد