Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی UNU تولید زباله‌های الکترونیکی در مقایسه با 2014 بیش از 8 درصد رشد داشته است. بیش از 3.3 میلیون تن زباله الکترونیکی در سال 2016 در منطقه لاتین تولید شده که از این میزان بیش از 2 میلیون تن از آن، اختصاص به برزیل دارد که عمده دلیل آن نبود قوانین مرتبط با زباله‌های الکترونیکی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش بر پایه آمار 2016 بنا شده که در مجموع بیش از 44.7 میلیون تن زباله الکترونیکی در جهان تولید شد که معادل 4500 برابر ارتفاع برج ایفل است.

این گزارش با همکاری ISWA تهیه شده و نشان می‌دهد برخی مناطق از قوانین مدون پیروی کرده و برخی مناطق با این موضوع بیگانه هستند. گفتنی است در اروپا قانون موسوم به WEEE Directive در زمینه زباله‌های الکترونیکی حکمفرماست اما سایر نقاط قانون مدونی ندارند.

بر اساس این گزارش تنها 20 درصد از زباله های الکترونیکی در سال 2016 بازیافت شده است.

نکته جالب این گزارش اینکه گفته می‌شود بیش از 76 درصد از زباله‌های الکترونیکی در خانه‌ها نگهداری می شود و تنها 4 درصد دور ریخته می‌شود.

در مدت مذکور 11.3 میلیون تن زباله توسط 1 میلیارد جمعیت مستقر در قاره آمریکا از 35 کشور(شمالی و مرکزی و لاتین)، بیش از 12.3 میلیوت تن توسط 700 میلیون جمعیت اروپایی از 40 کشور،  2.2 میلیون تن توسط 1.2 میلیارد جمعیت مردم در افریقا و 18.2 میلیون تن زباله توسط 4.4 میلیارد مردم آسیا از 49 کشور تولید شد. منطقه اقیانوسیه نیز با 13 کشور حدود 700 هزار تن زباله الکترونیکی تولید کردند.{لینک}
  قاره آسیا / تصویر زیر

قاره افریقا / تصویر زیر


آمریکای شمالی، مرکزی و لاتین / تصویر زیر


قاره اروپا / تصویر زیر


منطقه اقیانوسیه / تصویر زیر


جدول روند رشد تولید زباله‌های الکترونیکی
  خبرآنلاین       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی، بیان کرد: رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی با هدف توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین پاسداشت آئین‌ها و سنت‌های فرهنگی است و این محصول اصیل ایرانی همزمان با نخستین سال ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم رسمی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد ملی در روز ۲۰ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و مسئولان استانی و با رونمایی از نخستین عطر تولید داخل بر پایه گل‌محمدی و همچنین رونمایی از کتاب جامع گل محمدی ایران همراه خواهد بود.

محمدی فشارکی افزود: در کنار تولید گل و گلاب می‌توان از اسانس آن به عنوان پایه تولید عطر استفاده کرد و با شناخت درست و تحقیقات، شاخه‌های جدیدی از ظرفیت‌های این صنعت در بحث اشتغال زایی را ایجاد نمود.

سرپرست فرمانداری کاشان ادامه داد: در شرایط کنونی بیشتر به تولید گلاب به عنوان یک محصول و سوغات پرتقاضای کاشان در سطح کشور توجه می‌شود در صورتی که بسیاری از ظرفیت‌های آن ناشناخته باقی مانده است.

وی سطح زیرکشت گل محمدی در سطح شهرستان را دوهزار و ۶۰۰ هکتار و تعداد واحدهای سنتی ۱۷۰۰ و واحدهای صنعتی نیز ۴۸ واحد ذکر کرد که در حدود ۲۰ هزار نفر بطور مستقیم در بخش گل و گلاب مشغول به‌کار هستند.

کد خبر 6099649

دیگر خبرها

  • رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی