Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:15:37 GMT

آتش سوزی پتروشیمی کاوه مهار شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۲۵۷۱۳

حادثه آتش سوزی در پتروشیمی متانول کاوه که به علت نشت «گسکت ولو» (واشر) صورت گرفته بود، مهار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، امروز (جمعه) هنگام راه اندازی آزمایشی یک واحد فرآیندی این مجتمع، در یکی از خطوط نشتی از فلنج یک ولو صورت گرفت.

در پی تشخیص این موضوع، فعالیت واحد برای رفع نشتی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این همه، هنگام تعویض گسکت ولو چهار نفر از کارکنان متخصص دچار سوختگی سطحی شدند.
فرماندار دیر امروز به ایرنا اعلام کرد: افراد مصدوم برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
با رفع مورد نشتی و اقدام های اصلاحی واحد، دوباره عملیات راه اندازی آغاز شده است.
شرکت شیمیایی گاز متانول کاوه در 10کیلومتری غرب دیر و فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد که هنوز به بهره برداری نرسیده است.
این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 2 میلیون و 310 هزار تن در سال 1389 آغاز شد و به‌عنوان بزرگ ترین مجتمع تولید متانول ایران و جهان به شمار می رود.
تولید ماده بالا برنده عدد اکتان بنزن، اسید استیک و همچنین به عنوان حلال در صنایع پایین دستی، رزین‌ها، چسب‌ها، فرمالدئید، ضد یخ، انواع پلاستیک‌ها، پروپیلن و الفین‌ها در این مجتمع دیده شده است.
پیش بینی می‌شود تولید آزمایشی در این طرح پتروشیمی تا پیش از پایان امسال آغاز شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر