Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این قلعه دیدنی که به عنوان دومین بنای خشتی و گلی ایران زمین از آن یاد شده، به شکل مربع و به وسعت 6 هزار و 400 متر مربع ساخته شده و دارای چهار برج قرینه هرکدام به ارتفاع 12 متر است.
این قلعه فاخر تاریخی در زمان صفویه درمسیر جاده معروف ابریشم ساخته شده و در زمان صلح به عنوان کاروانسرا، محل استراحت کاروان تجار و حاکمان ولایات ایران بوده و در زمان جنگ نیز به عنوان دژ نظامی از آن استفاده می شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وجود اتاق های سنتی در کنار حیاط سرسبز با حوضی بزرگ و پر آب، حکایت خانه های قدیمی و باغ های ایرانی را به بازدید کنندگان و گردشگران یاد آوری می کند.
وجود پنجره های منبت کاری شده با دیوارهای کاهگلی، با رنگی خوش و فرح بخش و شبستان های تو درتوی ارگ گوگد نیز محیطی آرام، دلنشین و به یاد ماندنی را در خاطرها زنده می کند.
ارگ گوگد اکنون با دارا بودن 20 اتاق و سوئیت های زیبا در 2 طبقه ، رستوران، چایخانه سنتی و تالار پذیرایی و جاذبه های متنوع و زیبای گردشگری به عنوان مکانی برای بازدید، اقامت و استراحتگاه گردشگران و مسافران مورد استفاده قرار می گیرد.
این قلعه تاریخی در پنج کیلومتری شهر گلپایگان، در سال 1378 با نظارت اداره میراث فرهنگی بازسازی و به شماره 2574 در فهرست آثار ملی ثبت، و در سال 1390 به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیر عامل ارگ گوگد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در 9 ماه امسال حدود 70 هزار گردشگر و مسافر از این بنای تاریخی در شهرستان گلپایگان دیدن کردند.
نوشین عصار اضافه کرد: این تعداد بازدید کننده نسبت به مشابه سال قبل حدود 6 هزار نفر افزایش داشته است.
وی به اقامت سه هزار و 400 مسافر و گردشگر در 9 ماه امسال در ارگ گوگد نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد، مجموعه ارگ پذیرای 175 نفر گرشگرد خارجی از کشورهای کشورهای افغانستان، پاراگوئه، کره جنوبی، هلند، کانادا، دانمارک، اتریش، ایرلند، بحرین، چین، ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا بود .
مدیرعامل ارگ گوگد با اشاره به اینکه به صورت میانگین ماهانه 6 میلیون تومان برای حفظ و نگهداری این بنای تاریخی خشت و گلی هزینه می شود گفت: امسال بیش از 50میلیون تومان برای تعمیرات، مرمت، تجهیز، زیباسازی محوطه و مبارزه با موریانه و حشرات در این مجموعه هزینه شد.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و بیش از 90 هزارنفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
گ/7138 / 6022 خبرنگار: محمد حسین توفیقی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»

tags # عادل فردوسی پور سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا