Web Analytics Made Easy - Statcounter

"کمپین بین‌المللی تحریم امارات" از مجمع عمومی سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان خواست امارات را از عضویت شورای بین‌المللی حقوق بشر خارج کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کمپین بین‌المللی تحریم امارات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواستش برای اخراج امارات از شورای بین المللی حقوق بشر که در آن به عنوان ناظر عضویت دارد به دلیل رفتار  سرکوبگرانه و شنیع این کشور با پناهجویان سوری است که هفته گذشته از خاکش بیرون کرد و به این ترتیب تعداد پناهجویان سوری که در سه ماه اخیر از امارات اخراج شده‌اند به ۷۰۰۰ تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شد، امارات به کشوری سرکش تبدیل شده که هیچ توجهی به حقوق بشر یا اصول آن نداشته و اقدامات شنیعی را علیه پناهجویان سوری انجام می‌دهد که امکان بازگشت به کشورشان را نداشته و در میان آنها کودکان، نوزادان و سالمندان به چشم می‌خورند.

این کمپین افزود: مسئولان اماراتی چند روز قبل یک خانواده سوری را بدون رعایت هیچگونه حقی از امارات بیرون کردند در حالی که تنها دو روز قبل یک نوزاد در این خانواده متولد شده بود.

به گفته این خانواده، امارات اخطاریه‌ای مبنی بر لزوم ترک فوری این کشور برای آنها ارسال کرد. با اینکه این خانواده تلاش کردند با نیروهای امنیتی امارات مذاکره کنند اما این تلاش‌ها فایده‌ای نداشت و تنها چند ساعت پس از این اخطاریه مجبور به ترک بیمارستان به سوی فرودگاه منتقل شدند و  پس از ۴۸ ساعت آنها به سودان رفتند.

این کمپین در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل اقدامات امارات را "دیوانگی، پستی و نقض غیرقابل توجیه" حقوق بشر دانست.

سخنگوی این کمپین تاکید کرد: جامعه جهانی و نهادهای مدنی باید امارات را محاکمه کرده و از مشارکت در هرگونه نشست یا فعالیتی در ارتباط با حقوق بشر به دلیل جنایاتش علیه یمنی‌ها و پناهجویان سوری طرد کنند.

وی افزود: پناهجویان سوری که به صورت اجباری از امارات بیرون رانده شدند در نهایت یا در فرودگاه‌ها آواره هستند و یا اینکه با بازگشت به برخی شهرهای سوریه در جریان جنگ داخلی جان خود را از دست می‌دهند.

سخنگوی این کمپین در ادامه بر مسئولیت قانونی و اخلاقی سازمان ملل در ممانعت از شرکت امارات در نشست‌های شورای حقوق بشر و هرگونه نشستی در این رابطه به دلیل کارنامه سیاه این کشور تاکید کرد.

اتحادیه بین‌المللی حقوق و توسعه (افرد) در همین راستا خواستار مسدود شدن پایگاه‌های نظامی امارات در سومالی که تهدید برای امنیت و صلح منطقه هستند، شد.

این اتحادیه که مقر آن در رم قرار دارد با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: امارات از پایگاه‌های نظامی خود در سومالی و دیگر کشورهای آفریقایی برای افزایش نفوذش در این قاره و جنگ مستمر علیه یمن استفاده می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پایگاه‌های امارات خطرات بزرگی برای ساکنان سومالی داشتند و به منزله نقض آشکار حقوق آنها به ویژه در سایه وجود مخالفان داخلی در این کشور محسوب می‌شود.

همچنین این اتحادیه به اتهامات مکرر امارات درخصوص دست داشتن در جنایات جنگی در سومالی و تلاش برای برهم زدن وحدت و ثبات در این کشور اشاره کرده و خواستار تعطیلی فوری پایگاه‌های نظامی امارات در این کشور شد.

احمدعلی طاهر، دادستان کل سومالی دو هفته قبل در کنفرانس مطبوعاتی در موگادیشو اعلام کرد: دو تن از اعضای پارلمان سومالی مبالغ هنگفتی را از امارات برای نابودی دولت سومالی و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی دریافت کردند.

وی از رئیس پارلمان این کشور لغو مصونیت قضائی این دو نماینده را جهت محاکمه آنها به اتهام خیانت علیه کشور و ارتباطات مشکوک با امارات و دریافت حمایت‌های مالی از این کشور برای ایجاد آشوب و ویرانی خواستار شد.

اتحادیه بین‌المللی حقوق و توسعه افزود: اتهامات یاد شده علیه امارت جدید نبوده و پیش از این نیز این کشور با هدف قرار دادن وحدت سومالی و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی درمورد سومالی در راستای اهداف سیاسی و اقتصادی‌اش متهم شده است.

این اتحادیه تاکید کرد: امارات در سومالی فعالیت‌های به شدت خطرناکی دارد و تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در این کشور را ناکام می‌گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در 8 ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکرهای 200 تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار  چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است. 

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو  موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزهافشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس