Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی جمعه شب هشتم دی ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان دو بخش «آواز» و «آلبوم» جوایز خود را دریافت کردند.

حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی و عضو هیات داوران سومین جشنواره موسیقی بسطامی در این مراسم بیان کرد: ظرافت آواز ایرانی دست‌آورد هزاران سال تلاش است که اکنون به میراث ملی تبدیل شده و این امانتی است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و باید از آن نگهداری و به نسل های آینده منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از رسانه ملی در حوزه موسیقی گفت: بی اهمیت جلوه دادن موسیقی ایرانی توسط این رسانه بزرگ دل اهالی فرهنگ و ادب را به درد آورده است اما به هر حال خوشحالیم که در روزگار ما این جشنواره  وظیفه اشاعه موسیقی ایرانی را ادامه می دهد. ما در دوره های مختلف شاهد برگزاری جشنواره هایی بودیم که رقابت های سالم در آن رویدادها موجب شده موسیقیدانانی در این سرزمین معرفی شوند که هم اکنون به وجود آنها افتخار می کنیم.  

این خواننده در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: گاهی برخی هنرجویان به نتایج اعتراض دارند که باید گفت آثار شرکت کننده جشنواره در سه بخش به صورت کدبندی داوری شده و داوران بخش های مختلف نیز در حوزه های مختلف با پارامترهای متنوع مراحل داوری را انجام می دهند. به هر صورت امیدواریم برگزیدگان این دوره، چراغ موسیقی ایران را در سال های آتی روشن نگه دارند.

پس از صحبت های سراج نوبت به اهدای جوایز برگزیدگان در بخش های مختلف رسید که در بخش آلبوم مقام اول تا سوم به ترتیب به آلبوم های «از سراسر گذشته» به خوانندگی محسن حسینی و آهنگسازی احسان عبایی، «هجران» به خوانندگی پارسا حسن دخت و آهنگسازی فاطمه فریدی زاده و آلبوم «هرچه بود گذشت» به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی فرید نجم الدین تعلق گرفت.

در بخش آواز، رده سنی جوانان (کمتر از سی سال) مقام نخست مشترک به محمدرضا بشیرزاده متولی و صادق مرادی اختصاص یافت و محسن سیاوشی و محمد کوزه گر نفرات دوم و سوم شدند. در رده سنی آزاد نیز حسین رستمی شاپورآبادی و حمیدرضا محمودمنفرد مشترک مقام اول را کسب کردند. یاسر پهلوان و مهران شریفی هم به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

در بخش بانوان نیز از آساره شکارچی و سمن صرامی تجلیل شد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

۲ آلبوم «نئوتنالیتی» اثر سیاوش دمیریان و «قاوال مکتبی» با هنرمندی خدایار خدادوست عنوان ۲ آلبومی هستند که به تازگی در دسترس مخاطبان موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران قرار گرفته است.   به گزارش مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.   «نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.   آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.   «چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.   آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.   «مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.   این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»