Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:14:58 GMT

بازخوانی حماسه ۹ دی از تحریف آن جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۳۹۱۵۸

بازخوانی حماسه ۹ دی از تحریف آن جلوگیری می‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بازخوانی حماسه ۹ دی از تحریف آن جلوگیری می‌کند. ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، روزهای 9 تا 19 دی دهه بصیرت است و باید در روزهای این دهه به تبیین فتنه استکباری 88 بپردازیم، نباید این فتنه را به انتخابات نسبت بدهیم فتنه 88 توسط دنیای استکبار برنامه‌ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی و ملت ایران در سال 88 با فتنه آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی روبه‌رو شدند، فتنه‌ای که هدفش گمراه کردن مردم و قرار دادن آنان در برابر نظام اسلامی بود و مردم با خلق حماسه 9 دی در سال 88 آتش این فتنه را خاموش و چشم فتنه را کور کردند و نهایتا در راهپیمایی 22 بهمن ماه سال 88 کمر فتنه و فتنه‌گران را شکستند و طومار فتنه و بساط انقلاب رنگی و کودتای مخملی را برچیدند.

مرور فتنه عمیق 88 و نیز زمینه‌های حماسه 9 دی برای افزایش بصیرت عمومی و جلوگیری از وقوع فتنه‌های بزرگتر در آینده بسیار ضرورت دارد بنابراین باید با فتنه‌های گذشته، زمینه‌های پیدایی این فتنه‌ها، عوامل و عناصر پدیدآورنده این فتنه‌ها و اهداف و انگیزه‌های فتنه‌گران آشنا بود و این شناخت را به نسل‌های آینده منتقل کرد.

بنابراین باید این حوادث را به درستی شناخت و آن را بازخوانی کرد اکنون جریان فتنه و طرفداران فتنه یا ساکتین در زمان فتنه به شکل‌های گوناگون تلاش می‌کنند تا این حادثه مهم و مخرب در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند و از این طریق عوامل فتنه را تبرئه کرده و زمینه‌های بازگشت آنان به صحنه سیاست را فراهم کند.

در این راستا به‌منظور تبیین ابعاد قتنه 88، دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی با دعوت از کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی اقدام به برگزاری میزگرد تخصصی کرد.

این میزگرد با موضوع "بررسی ابعاد فتنه 88" با حضور جمعی از کارشناسان سیاسی و اجتماعی استان مرکزی برگزار و ابعاد مختلف فتنه 88 و متعاقب آن حماسه فتنه‌زدای 9 دی تبیین و تشریح شد.

مشروح سخنان "حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد" مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی در میزگرد "بررسی ابعاد فتنه 88" خبرگزاری تسنیم مرکزی در زیر می‌آید:

تسنیم: در فاصله 10 ساله بین 78 و 88 دو فتنه در کشور به وقوع پیوست، تحلیل شما در این مورد چیست و عوامل ایجاد بستر برای فتنه را چه می‌دانید؟

رضوی‌راد: دشمن همیشه هدفش تضعیف قدرت جمهوری اسلامی بوده و هست تا از نفوذ ایران در منطقه که نقشه‌های استکبار را در منطقه خنثی می‌گرداند جلوگیری کند، فتنه 88 طرحی بود که دشمن سال‌ها بر روی آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و توانست در قالب انتخابات آن را پیاده‌سازی و عملی کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه‌های متعددی از سوی دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت که هیچ‌کدام از این فتنه‌ها به پیچیدگی و گستردگی فتنه سال 88 نبود، دشمنان داخلی و خارجی با تمام توان برای براندازی نظام وارد صحنه شدند، ولی بصیرت و هوشیاری و آگاهی مردم تمام نقشه‌های آنان را از بین برد.

تسنیم: نقش مردم را حماسه 9 دی چگونه تشریح کرده و دلایل حضور مردم و ایجاد حماسه را چه می‌دانید؟

رضوی‌راد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره با حضور، عزم و اراده مردم شکل گرفته زیرا در مقاطع مختلف انقلاب مردم حضوری فعال داشته و در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند، جنگ تحمیلی هشت ساله با قدرت ایمان مردم تاب و تحمل آورد و دست آخر پیروز شد، این مردم هستند که در مناسبت‌های گوناگون مختلف ودر مواقع لازم و ضروری با حضور پرشور خود نظام اسلامی را  بارها و بارها تائید کرده و مدافع نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

مردم در 9 دی یک بار دیگر در دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب به صحنه آمدند و در برابر حرمت‌شکنی‌ها و اهانت‌های افرادی معلوم‌الحال که جبهه استکبار و ضد انقلاب را در این فتنه همراهی می‌کردند از اسلام و انقلاب دفاع کردند، در فتنه سال 88 پس از اینکه فتنه‌گران و سران فتنه به بهانه‌های واهی بر گسترش و تداوم فتنه اصرار داشتند این مردم بودند که با هوشیاری و بصیرت انقلابی خود به صحنه آمده و بساط فتنه را جمع کردند تجلی اراده مردم همیشه پابرجا بوده و یک بار دیگه در 9 دی 88 آشکار شد.

 در حوادث 88 مردم زمانی که دیدند به امام حسین(ع) و عزاداران حسینی اهانت شده  یکپارچه، همدل و هم‌صدا با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و پشت سر ولایت وارد صحنه شده و این حضور جدی مردم بود که فتنه را مهار و توطئه دشمنان را خنثی کرد، مردم در تمام نقاط کشور خودجوش وارد میدان شدند و در آن روز شاهد بودیم که جمعیت میلیونی برای دفاع از انقلاب و اسلام و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و ولی‌فقیه به صحنه آمدند و فتنه را خنثی کردند، و اگر حضور مردم نبود به راستی که معلوم نبود چه پایانی در انتظار کشور بود.

تسنیم: از نظر شما نقش خواص در فتنه و تشدید آن چه بود؟

رضوی‌راد: برخی از خواص آگاهانه و یا ناآگاهانه به بیراهه رفته و تا الان هم پشیمان نیستند پس نتیجه می‌گیریم خودشان را به خواب زده‌اند، خواص از صدر اسلام تا اکنون وجود داشته و همیشه بدنبال منفعت و دنیای خود بوده‌اند، حقایق را دیده و در مقابل آن سکوت می‌کنند و یا مخالف سخن می‌گویند.

فتنه 88 خواص بی‌بصیرت را دیدیم که ساکت بودند و یا به نفع جریان مخالف و معاند با نظام حرف زدند که هر دو، ساکتان و مخالف‌گویان گناهکارند زیرا زمانی که اصل نظام را دشمن نشانه رفته ما باید آگاه شده و از عقاید حزبی و جناحی خود دست برداشته و همه در یک صف روبه‌روی دشمن بایستیم.

آن افرادی که پس از اهانت به ولایت فقیه و ارزش‌ها همچنان سکوت کردند منافع خود را به منافع نظام ترجیح داده و دنیاگرایی را پیشه کردند و به سبب قدرت‌طلبی در انحرافشان با پافشاری و سماجت باقی ماندند.  

 تسنیم: اکنون برای پاسداشت این حضور و حماسه 9 دی چه وظیفه‌ای داریم؟

رضوی‌راد:در حماسه 9 دی مردم با بصیرت و آگاهی وارد صحنه شدند از این‌رو باید 9 دی را یوم‌الله نامید یعنی پیروزی حق بر باطل و در واقع تجلی اراده حق، فتنه را جمع و سران فتنه را رسوا کرد و ملت با صدای رسا حضور خود را در دفاع از نظام اعلام کردند، بر این اساس هر ساله باید حماسه 9 دی را گرامی داشته و حوادث فتنه 88 را بازگو کرده و به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا مبادا دشمن از ناآگاهی نسل‌های آینده سوءاستفاده کند و فتنه دیگری را برای کشور رقم بزنند.

پاسداری و صیانت از 9 دی یکی از وظایف مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ها است، در این راستا رسانه‌ها باید جریانات و زوایای گوناگون فتنه 88 را واکاوی کرده و ابعاد گوناگون آن را به انتشار گذاشته تا نقطه کورو تاریکی در آن باقی نماند، مردم باید حول محور اسلام حرکت کرده و برای اجرای احکام دین اسلام در تمامی حوزه‌ها وجود دلسوزان ناب اسلامی را نیاز دارد، اعتقاد واقعی به اسلام و قرآن لازمه فعالیت مسئولان است که  نباید از این اصل غافل شویم و کارها را بدست نااهلان دهیم.

در شرایط اقتصادی موجود مسئولان بایستی به مقوله اسلام و جاری شدن این احکام در جامعه توجه داشته باشند، این اسلام و اعتقادات دینی است که مردم را به صحنه می‌آورد، مردم برای حفظ اسلام شهید داده‌اند پس مسئولان نسبت به اجرای آموزه‌ها و احکام دین توجه بیشتری داشته باشند، اسلام حقیقی از غرب نشأت نمی‌گیرد پیرو این حقیقت باید همه حوزه‌ها اعم از مراکز علمی و فرهنگی باید به اسلام توجه داشته باشند و احکام آن را گسترش دهند.

انتهای پیام/

R41371/P1486/S6,73/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۳۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است

امام جمعه موقت تهران گفت: آن چیزی که دشمنان برای جوانان تدارک دیدند، فضای مجازی آلوده است که آغاز به کار آن در آمریکا زده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در مراسم شهادت امام صادق (ع) در سالن حضرت زهرا (س) سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) اظهار کرد: امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق می‌شود و تمام مشکلات با این حضور حل شده و می‌شود.

وی اضافه کرد: در فتنه ۸۸ که به تعبیر فرماندهان آن هشت ماه به اندازه هشت سال جنگ بود، در نهایت این فتنه با حضور بصیرانه و تکلیف‌مدارانه مردم عزیز و با شعار حماسی «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» سرکوب شد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز گرانی‌ها بخشی از فتنه دشمن است و امروز در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم. دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند تا مردم خسته شوند و صحنه حضور را ترک کنند.

خاتمی ادامه داد: اما این مشکلات نتوانست حضور مردم را در صحنه‌های حساس انقلاب کمرنگ کند. در ۲۲ بهمن با تمام این مشکلات راهپیمایی از ده تا پنجاه درصد بیش از سال‌های قبل بود؛ چرا که مردم احساس تکلیف کردند.

وی دشمن می‌خواست نظام را از بین ببرد، اما مردم تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پای این نظام ایستاده‌اند و به ندای رهبرشان لبیک جانانه گفتند. مردم از دین و از آرمان انقلابی خود دست برنمی‌دارند و اینجا ایران خانه اهل بیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان با یادآوری اینکه بعد از قرن‌ها پرچم الله‌اکبر، توحید و اهل بیت در این کشور بلند شده، گفت: همچنان که امروز در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و یا در هر مناسبت دینی مردم ثابت کردند که زیر پرچم اهل بیت (ع) هستند. بدانید امروز تکلیف ماندن در صحنه و دفاع از نظام مقدس اسلامی است

خاتمی با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی یادآور شد: بدانید که دشمن کیست و چه هدفی را می‌خواهد دنبال کند. دشمن برای جوانان، بانوان و عموم مردم یک برنامه دارد و آن برنامه این است که مردم را مأیوس کند تا از انقلاب کنار بکشند.

وی افزود: مردم از انقلاب کنار نکشیدند و نمی‌کشند. بی تردید بی‌حجابی نقشه و برنامه‌ای است که دشمن برای بانوان طراحی کرده و می‌خواهد با بی‌حجابی هویت بانوان ایرانی، پوشش، حیا و عفت بانوی ایرانی را از بین ببرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ولایت فقیه، حجاب و نظام را از بین ببرد، گفت: این موضوع را شما بانوان حزب اللهی برای بانوانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند با زبان خوش بگویید تا بدانند که نقشه و توطئه دشمن چیست و امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف است. امروز صحبت از نصیحت و این نکته است که برخی از لجن بی هویتی بیرون بیایند.

خاتمی ادامه داد: آن چیزی که دشمنان برای جوانان تدارک دیدند، فضای مجازی آلوده است که آغاز به کار آن در آمریکا زده شده است. شارژ فضای مجازی دست آمریکا و بیگانگان است و این فضا برای براندازی انقلاب راه‌اندازی شده است. اهمیت این فضا و سو استفاده دشمن از این فضا را برای جوانان تشریح کنیم.

کد خبر 750542

دیگر خبرها

  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد