Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دستگاههای اجرایی وزارت ورزش و جوانان، معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، شهرداری کرج و بانک های آینده، گردشگری، توسعه صادرات ایران و سینا در هفته گذشته به سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات متصل شده اند.

بانکها و موسسات اعتباری در میان دستگاههای متصل به سامانه حضوری نسبتا فعال داشته اند که انتظار می رود در آینده ای نزدیک این تعداد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار موجود همه 31 استانداری به سامانه وصل شده اند و در زمینه پاسخگوئی به درخواستها و شکایات فعال هستند، این در حالی است که تنها یک شهرداری ( شهرداری کرج) از کل شهرداری های سراسر کشور به سامانه وصل شده است.

این گزارش می افزاید از 349 زیر مجموعه قوه مجریه تنها 80 دستگاه ، از 10 زیر مجموعه قوه مقننه تنها یک مجموعه و از 12 زیر مجموعه قوه قضائیه تنها یک بخش در سامانه فعال شده اند.

در مجموع تا تاریخ 9 دی ماه سالجاری ، تعداد یک هزار و 133 درخواست در سامانه ثبت شده که 974 درخواست از سوی سازمان ها و نهادهای متصل به سامانه پاسخ داده شده است. همچنین 94 شکایت در سامانه ثبت شده که به 51 مورد آن پاسخ داده شده است.

در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این سامانه، در 17 تیرماه 96 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارتباطات رونمایی و کار خود را آغاز کرد.

مطابق سیاست‌های عمومی دولت، همزمان و حتی پیش از ابلاغ آخرین آیین‌نامه این قانون، جهت‌گیری پورتال‌های دستگاه‌ها به سمت انتشار اطلاعات تغییر کرده است اما پذیرش درخواست «دسترسی به اطلاعات» عملاً پس از این شروع ‌شده است.
همچنین ٢٩ آذرماه ١٣٩٥، منشور 120 ماده ای حقوق شهروندی در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» رونمایی شد.
منشور حقوق شهروندی سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم است و رئیس‌جمهوری هم خود را مکلف کرده است که هر ساله گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را به ملت ارائه دهد و در صورت نیاز، منشور را روزآمد کند.

502

دسترسی آزاد اطلاعات قوه مقننه توسعه صادرات ایران شهرداری کرج حقوق شهروندی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

 

.

 

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان