Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین خوش آیند روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: یکی از برنامه های اشتغال فراگیر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی است که تعهد استان در این زمینه 560 نفر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در حال حاضر از میزان تعهد استان 530 نفر در سامانه طرح یادشده پذیرفته شده اند که نشان از تحقق 94.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد طرح در استان است.
وی آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد.
به گزارش ایرنا خوش آیند ادامه داد: کمک به بنگاه هی فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از توان و ظرفیت آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.
وی با اشاره به شرح وظایف کمیته اشتغال یادآور شد: تعیین فعالیت های اولویت دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات شواری عالی اشتغال، بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته از جمله این وظایف است.
وی گفت: وضعیت بازار کار و ارایه راه حل برای کاهش میزان بیکاری در استان، هماهنگی در سیاست ها و خط مشی اجرایی به منظور هدفمند کردن آموزش ها و تطبیق آن با نیاز بازار کار، شناسایی امکانات و محدودیت های آموزش فنی و حرفه ای استان و تشویق بخش غیردولتی برای ایجاد مراکز آموزشی مورد نیاز از دیگر وظایف این کمیته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه تنها شهرستانی است که فاقد مرکز فنی و حرفه ای است، خواستار تامین اعتبار برای ساخت مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته ساخت مرکز فنی و حرفه ای در این شهرستان در ردیف اعتباری قرار گرفت و امسال مبلغ 300 میلیون تومان برای آن مصوب شد اما خواسته ما از سازمان برنامه و بودجه این است که اعتبار را افزایش دهند تا در بازه زمانی حداکثر سه سال پروژه تحویل داده شود.
خوش آیند همچنین خواستار تامین اعتبار برای تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران قاین شد و گفت: این پروژه از چند سال قبل آغاز شده و امسال 400 میلیون تومان نیاز داشتیم که 100 میلیون تومان اختصاص یافت.
وی بر لزوم پیش بینی ساز و کار برای حمایت از دارندگان گواهینامه مهارت فنی برای بهره گیری از تسهیلات کم بهره تاکید کرد و گفت: افرادی که از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند، وارد بازار کار می شوند اما تعدادی نیز نیاز به تسهیلات دارند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۴۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان ظهر یکشنبه ضمن حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: باید برای سرعت بخشیدن اشتغال جوانان درامر مهارت و پیوند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی، فرهنگی، صنعتی و محله محور برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: تقاضا و نیاز افراد به مهارت باید پیگیری و عملی شود.

فرماندار اصفهان در بحث عفاف و حجاب در بخش دولتی و غیردولتی گفت: رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب باید در اولویت قرار بگیرد و مسؤولیت همه دستگاه‌ها در خصوص اصل عفاف و حجاب و حدود شرعی و قانونی است که دستگاه‌ها باید رعایت و به وظایف حاکمیتی شأن عمل کنند و رسیدگی به تکالیف تعریف شده است که باید راهکارهای مورد نظر آن مطرح و پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه محمدرضا مصلحی بر تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پس از ۵۰ سال گزارشی ارائه کرد و افزود: ضوابط اجرایی کارگروه توسعه مهارت در استان یکی از موارد مهم این اساسنامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بر امر مهارت آموزی در استان کمک فراوانی به افراد جامعه می‌کند.

وی درادامه خواستار تسریع در روند پروانه صندوق کارگشایی مهارت به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شد.

کد خبر 6097188

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان