Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ تن پنبه از آغاز طرح خرید تضمینی این محصول از کشاورزان استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قربانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان‌های سرایان و بشرویه قطب تولید پنبه در خراسان جنوبی هستند.

وی با اشاره به طرح خرید تضمینی پنبه از کشاورزان گفت: برای حمایت از دسترنج کشاورزان، بهره برداران و در راستای کوتاه کردن دست دلالان، واسطه‌ها و سلف خران و طبق دستور العمل سازمان تعاون روستایی ایران خرید تضمینی پنبه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی دو مرکز خرید در شهرستان‌های سرایان توسط شرکت تعاونی روستایی مطهری و بشرویه توسط شرکت تعاونی روستایی امام رضا(ع) در این راستا راه اندازی شده است.

قربانی تصریح کرد: همچنین دو نفر کارشناس خبره در زمینه محصول پنبه، از اتحادیه پنبه کاران کشور در مراکز خرید برای مشخص کردن و تعیین نوع وش آن در راستای حمایت از کشاورزان اقدام می‌کنند.

وی گفت: قیمت‌ها با توجه به نوع رقم پنبه در جدول دوازده گانه ای منظور شده که در استان ما بیشتر چهار رقم از نوع وش درجه یک سفید با قیمت هر کیلو سه هزار و ۴۰۰ تومان، وش درجه یک پست سفید با قیمت سه هزار و ۳۲۴ تومان، وش درجه دو سفید با قیمت سه هزار و ۱۹۶ تومان و وش درجه دو پست سفید باقیمت سه هزار و ۳۶ تومان خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه خرید تضمینی پنبه تا پایان دی ماه ادامه دارد، افزود:  مابقی شهرستان‌های استان نیز می‌توانند پنبه تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی در این دو شهرستان تحویل دهند.

وی یادآور شد: محصول پنبه را نباید حذف کرد بلکه باید روش کشت را تغییر دهیم چرا که درصورت عدم برنامه ریزی و مدیریت برای تغییر روش کشت این محصول علاوه بر از بین رفتن تولیدات در زمینه پنبه کارخانه‌های پنبه پاک کنی نیز باید تعطیل شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان