Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امام علی(ع) در رابطه با قیامت فرموده است: وقتی موعد قیامت فرا رسد، در این هنگام، خداوند سبحان آسمان را به حرکت درآورد و از هم بشکافد و زمین را به لرزش آورد و به سختی تکان دهد.کوه‌ها از جا کنده، از هیبت و سطوتش، به یکدیگر کوبیده و متلاشی شوند و با خاک یکسان گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آیات یک تا 9 سوره مبارکه تکویر با این مضمون«إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ ﴿1﴾ وَإِذَا النُّجُومُ انكَدَرَتْ ﴿2﴾ وَإِذَا الْجِبَالُ سُيِّرَتْ ﴿3﴾ وَإِذَا الْعِشَارُ عُطِّلَتْ ﴿4﴾ وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ ﴿5﴾ وَإِذَا الْبِحَارُ سُجِّرَتْ ﴿6﴾ وَإِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ ﴿7﴾ وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ ﴿8﴾ بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ» در این رابطه می‎خوانیم: «آن‌گاه كه خورشيد به هم درپيچد(1) و آن‌گاه كه ستارگان هم ‏تيره شوند(2) و آن‌گاه كه كوهها به رفتار آيند (3) و آن‌گاه كه وحوش را همی گرد آرند(5) درياها آن‌گه كه جوشان گردند(6) و آن‌گاه كه جان‌ها به هم درپيوندند (7) وقتى شتران ماده وانهاده شوند (4) پرسند چو زان دخترک زنده به‏‌گور (8) به كدامين گناه كشته شده است».
نفخ صور و شروع قیامت!
طبق آیات و روایات، قیامت با مردن همه خلایق به‌وسیله دمیدن در صور، و پس از مدت زمانی، زنده شدن دوباره آنها توسط دیمدن دوم در صور، آغاز می‎شود کمااینکه در آیه 68 سوره زمر در این رابطه خدای متعال فرموده است: «و در صور دمیده می‎شود، پس هرکه در زمین و اسمان است، به‌غیر از آن‌که خداوند سبحان بخواهد، می‎میرد.سپس دمیدن دیگری می‎شود، پس همه برخاسته و ... به صحنه قیامت می‎نگرند».
نفخ صور در سخن امام سجاد(ع)
از امام سجاد(ع) سؤال شد: فاصله بین صور اول و دوم چه‌قدر است؟ فرمود: خدا می‎داند! سؤال شد: ای پسر رسول خدا! چگونه در صور دمیده می‌شود؟ فرمود: اما دمیدن اول، به این‌صورت است که خداوند سبحان به اسرافیل، دستور دمیدن در صور را می‎دهد، اسرافیل به همراه صور، به‌دنیا نازل می‎شود.وقتی ملائکه، اسرافیل و نزول او را به دنیا می‎بینید، می‎گویند: خداوند سبحان در مرگ اهل زمین و آسمان، اجازه صادر کرده است! سپس اسرافیل به بیت‌المقدس می‎رود و رو به کعبه می‎ایستد و در صور می‎دمد، در این حال، صدایی از یک طرف آن خارج می‎شود که هر موجودی که در زمین، زنده است، می‎افتد و می‎میرد! و از طرف دیگر صور که به‌سوی اسمان است، نیز صدایی خارج می‎شود که هر موجودی که در آسمان است، به‌ غیر از خود اسرافیل، می‎میرد! در این موقع، خداوند سبحان به اسرافیل امر می‎کند که: بمیر! و اسرافیل هم می‎میرد.
بعد از مدتی که فقط خداوند سبحان مقدار آن‌را می‎داند، خداوند سبحان به آسمان امر می‎کند که باز شوند و کوه‌ها حرکت می‎کنند و زمین تبدیل به زمینی که هیچ گناهی بر روی آن انجام نگرفته، و بر آن کوه و گیاهی نیست، می‎شود! در این موقع، خداوند جبار با ندایی که همه اهل آسمان‌ها و زمین‌ها، آن‌را می‎شنوند، می‎فرماید: «امروز پادشاهی و حکومت، از آن کیست؟ احدی جواب نمی‎دهد.خود می‎فرماید: برای خداوند واحد و قهار است.بعد می‎فرماید: من بر خلایق مسلطم و من آنان را میراندم. منم الله که خدایی جز من نیست و شریک و وزیری برایم نمی‎باشد.من مخلوقاتم را آفریدم و آنان را با اراده‌ام، میراندم و آنان را با قدرتم، زنده می‎کنم.سپس خداوند، امر به نفخ در صور می‎کند که همه موجودات آسمان و حاملان عرش و اهل زمین، زنده شده و بهشت و جهنم، آماده می‎گردد و خلایق برای حساب، جمع می‎شوند.در این موقع، امام به گریه افتاد و سخت بگریست.
نگاهی به اسامی قیامت
از اسامی قیامت می‎توان به یوم المجموع یعنی روزی که همه خلایق جمع ‎شوند، یوم المشهور، روزی که عده‌ای در آن مورد شهادت واقع می‌شوند، یوم‌التلاق، روز ملاقات اهل آسمان و زمین، یوم‌ التناد روزی که اهل بهشت و جهنم، یکدیگر را صدا می‌زنند، یوم‌التغابن، روز زیان اهل جهنم، یوم الحاقة روزی که وقوعش، حقیقت دارد.یوم‌القاعة روز کوبنده، یوم الطامة الکبری روز حادثه عظیم اشاره کرد.
از دیگر اسامی قیامت همچنین می‎توان به یوم الموعود روز وعده شده، یوم‌الشاهد، روزی که عده‌ای در آن شهادت می‎دهند، یوم الغاشیه روزی که پوشنده و فراگیر است.یوم تبلی‌السرائر روزی که اسرار آشکار می‎شود.یوم الصاخة روز بانگ هول‌انگیز، یوم ترجف الراجفة روزی که لرزاننده می‎لرزاند، یوم الفصل روز داوری، یوماً عبوساً قمطریرا روزی که گرفته و سخت است.یوم‌ الواقعة روز به‌وقوع پیوسته، یوم الواهیه روزی که آسمان سست می‎شود، یوم الخافصة و الرافعه روزی که کافر خوار و پست و مؤمن عزیز و برتر می‎گردد.یوم‌الفتح روز پیروزی مؤمنین و یوم‌الحسرة روز پشیمانی جهنمیان اشاره کرد.
مردن آسان
امام علی(ع) فرموده است: آن شیعیانی که بسیار به ما علاقمند هستند، از دنیا رفتنشان، مثل خوردن آب خنک در روز گرم تابستان است که دل‌های انسان، از نوشیدن آن لذت می‎برد.در حدیث معراج است: هرگاه مؤمنی در حال رحلت است، ملائکه در حالی‎که جامهایی از آب کوثر و شراب بهشتی در دست دارند، بالای سر او می‎ایستند، تا حالات احتضار و سختی مرگش تمام شود.سپس به او می‎گویند: «خوش باش و خوب است جایگاهت! تو بر خدای عزیز و حکیم و حبیب و قریب، وارد می‎شوی!.
امام صادق(ع) فرموده است: کسی‎که می‎خواهد خداوند، سختی مرگ و سکرات آن‌را بر او آسان کند، صله‌رحم کند و به پدر و مادرش نیکی نمایدف که خداوند، سختی مردن را براو آسان نموده و در زندگیش، روی فقر را نخواهد دید! کمااینکه نبی مکرم اسلام فرموده است: سکته و مرگ ناگهانی، برای مؤمن، باعث راحتی و برای کافر، باعث حسرت است.
رسول خدا(ص) همچنین فرمود: به خدایی که جان محمد، به دست اوست، اگر مکان مرده را می‌دیدید و سخن او را می‎شنیدید، از گریه ب راو دست برداشته و بر خودتان گریه می‌کردید! وقتی که جنازه‌ای را حمل می‎کنند، روحش بر بالای جنازه حرکت می‎کند و صدا می‎زند: ای خانواده‌ام! ای پسرم! دنیا شما را مثل من، به بازی نگیرد! که از راه حلال و غیر حلال، اموالی را جمع کردم، ولی همه را برای غیر خود گذاشتم.لذتش برای وراث و تبعاتش برای من است! از این‌که مثل من باشید، برحذر باشید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی 13 میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ های " ای 4 بی" E-4B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه 1970 برای سناریوهای مختلف یک جنگ هسته ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک 4 فروند از این هواپیماها که به "ای 4 بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

عکس آرشیوی از هواپیمای روز قیامت ای 4 بی/ رویترز

این هواپیماها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای 4 بی) دهه 1970 شود که به پایان خدمت خود نزدیک می شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می شود و انتظار می رود در سال 2036 تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را  لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند. 

E-4B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-4B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان ها اداره می کند. 

این هواپیماها از ناوگان هواپیماهای جامبو جت بوئینگ 747-200 با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آنها به طور فزاینده ای دشوار و گران شده است.

انتظار می رود E-4B در اوایل دهه 2030 به پایان عمر مفید خود برسد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای "روز قیامت" در روسیه دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت دو فروند هواپیمای "روز رستاخیز" هواپیمای روز قیامت چیست؟

دیگر خبرها

  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک