Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: حدود 60 درصد کسری مخزن دشت های این استان با تجهیز چاههای آب به کنتور هوشمند و پلمب چاه های غیرمجاز جبران می شود.

محمد طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نصب کنتور هوشمند برای 596 چاه به منظور کاهش هدر رفت آب در بخش های صنعتی، کشاورزی و خانگی در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : براساس آمار از مجموع 2 هزار و 600 حلقه چاه کشاورزی در استان ، از 596 حلقه چاه بیش از 20 درصد اضافه برداشت می شود.
وی خاطرنشان کرد : با تلاش بخش خصوصی و اعتبارات دولتی باید برای نصب هرچه سریع تر کنتورهای هوشمند در چاه های استان اقدام کرد.
طاهری با بیان این که نصب کنتورهای هوشمند در تعادل بخشی و احیای منابع آب بسیار موثر است، ادامه داد: در صورت تکمیل تجهیز همه چاه ها به کنتورهای هوشمند و شارژ و بهره برداری از آن ها امکان جلوگیری درصد قابل توجهی از کسری مخزن دشت ها در استان میسر می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان با اشاره به انتقال آب دریای خزر به این استان، گفت : تاکنون نشست های قابل توجه ای با سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با اجرای این طرح انجام شده است و در صورت اعلام رضایت از سوی این سازمان، انتقال اجرای انتقال آب خزر به سمنان محقق می شود.
بارندگی در استان سمنان نسبت به سال گذشته بیش 40 درصد کاهش پیدا کرده میزان بارندگی در استان از ابتدای سال آبی تا کنون 6.5 میلی‌متر بوده و در سال گذشته از ابتدای سال آبی 11.5 میلی‌متر بوده است. کاهش بارندگی تا کنون 43 درصد و در دراز مدت حاکی ازکاهش 71 درصدی است.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان