Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:21:25 GMT

چاپ بیست و هشتم «شوهر آهو خانم» در بازار کتاب

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۵۹۰۹۴

چاپ بیست و هشتم «شوهر آهو خانم» در بازار کتاب

خبرگزاری شبستان: چاپ بیست و هشتم «شوهر آهو خانم» اثر ماندگار «علی محمد افغانی» را موسسه انتشارات«نگاه» چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن عابدینى مى‌نویسد:«شوهر آهوخانم گرفتار دوگانگى عجیبى است، در مرز بین اثر هنرى و اثر بازارى معلق است. افغانى، همچون نویسندگان اولین رمان‌هاى اجتماعى، غریزى مى‌نویسد، و ذهنش تشکل و تربیت هنرمندانه را نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین است که داستان دچار آشفتگى مى‌شود. نویسنده جابه‌جا سیر داستان را مى‌گسلد، پند و اندرز مى‌دهد، از ارسطو و پاسکال و دیگران نقل قول مى‌آورد، فضل‌فروشى مى‌کند، اساطیر یونان و احادیث مذهبى را به یارى مى‌گیرد، گفتگوها، که محاوره‌اى نوشته شده‌اند، اغلب در ساختن شخصیت‌ها و پیشبرد حوادث به‌کار مى‌آیند. امّا گاه به سخنرانى‌هاى طولانى تبدیل مى‌شوند، و صحنه‌هاى بدلى و عارى از احساس هنرمندانه مى‌آفرینند، در این مواقع حرف‌هایى از قول آدم‌ها بیان مى‌شود که با توجه به موقعیت و روحیه‌شان، هیچ کس نمى‌تواند از دهان آنها بپذیرد، مثلا هما یا سیدمیران، سخنان خود را با اسطوره‌هاى یونان و روم مى‌آرایند، نثر که غالبآ روشن و گویاست، گاه کهنه و توضیحى مى‌شود و واژه‌هاى ادبى، عامیانه و روزنامه‌اى در جمله‌هاى طولانى درهم مى‌آمیزند توصیف‌هاى واقع‌گرایانه رمان قرن نوزدهمى با توصیف رمانتیک به شیوه «حجازى» مخدوش مى‌شوند و یک‌دستى رمان از بین مى‌رود.»

چاپ بیست و هشتم «شوهر آهو خانم» اثر ماندگار «علی محمد افغانی» را موسسه انتشارات«نگاه»  در 800 صفحه چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

پایان پیام/476

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۵۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

به گزارش قدس آنلاین،‌ آثاری از «آن انرایت»، «کیت گرنویل» و «ایزابلا حماد» در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. «ری لسکیور» نویسنده فرانسوی-چینی-آمریکایی نیز با رمان «رودخانه شرق، رودخانه غرب» تنها نویسنده‌ای است که با اولین رمان بلند خود نامزد این جایزه ادبی شده است.

«ایزابلا حماد» نویسنده انگلیسی که پدرش فلسطینی است با رمان «شبح را وارد کنید» شانس کسب جایزه دارد. داستان این کتاب درباره بازیگری به نام سونیاست که برای دیدن خواهرش و  بازی در نمایش هملت در کرانه باختری از لندن به حیفا سفر می‌کند.

«وی. وی. گانشانانتان‌» نویسنده آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ نیز با رمان «ازدواج عاشقانه» در فهرست نامزدهای اولیه ادبیات داستانی زنان قرار گرفته بود، امسال برای نگارش رمانی درباره جنگ داخلی سریلانکا با عنوان «شب بی‌برادری» به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده است.

«کیت گرنویل» که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه ادبیات داستانی زمان که در آن زمان «جایزه اورنج»‌ نام داشت، شده بود این بار با رمان «دالی ماندر بی‌قرار» در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه دیده می‌شود.

«دِ ورِن» نوشته «آن انرایت» که درباره رابطه دختر و نوه یک شاعر فقید است و «سرباز ملوان» نوشته «کلر کیلروی» دیگر نامزدهای نهایی امسال جایزه ادبیات داستانی زنان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گاردین، برنده نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان روز ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) معرفی می‌شود.

از برندگان قبلی این جایزه ادبی می‌توان به «مگی اوفارل»، «سوزانا کلارک» و «روث اوزکی»‌ اشاره کرد. سال گذشته «باربارا کینگ‌سالور»‌ برای رمان «دمون کاپرهد» برنده جایزه ادبیات داستانی زنان و همچنین جایزه پولیتزر ادبیات شد.

دیگر خبرها

  • شکست الاهلی باوجود گل فرانک کسیه
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها