Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@22:51:40 GMT

تأثیر سوگند خوردن در خرید و فروش بر برکت اموال

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۷۱۴۳۰

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، کارشناس مذهبی اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان رضوی  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی  با اشاره  به اینکه در زندگانی باید به دنبال برکت در هر موضوعی باشیم زیرا  برکت مختص رزق مادی نیست، گفت: برکت به معنای زیاد بودن چیزی نیست بلکه به این معنا است که آن موضوع چقدر برای مردم نفع دارد و می‌توانند ازآن استفاده کنند؛ وقتی کسی کتابی می‌نویسد و هزاران نفر با خواندن آن کتاب هدایت می‌شوند؛ این بدان معنا است که آن کتاب برکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در خصوص عوامل تأثیرگذار بر افزایش رزق  و روزی افراد، افزود: سعی و تلاش انسان‌ها،  شناخت و انجام امور معنوی نظیر استغفار، صله رحم، صدقه دادن، احترام به والدبن، خواندن نماز اول وقت، نماز شب و شکر از عوامل تأثیرگذار بر  افزایش رزق و روزی در زندگی افراد است.

کارشناس مذهبی اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان رضوی در خصوص افرادی که  در زندگی‌‌شان سعی و تلاش و توکل را سرلوحه امور خود قرار می‌دهند اما باز هم رزقشان کم است، بیان کرد: خداوند می فرمایند:«بعضی بندگان من هستند که  فقط فقر می تواند اصلاحشان کند و با ثروت زیاد، کافر خواهند شد و بر عکس بعضی بندگان من اگر فقیر شوند، کافر می‌شوند» و این خود یکی از اسرار الهی است.

حسینی با بیان اینکه اگر در زندگی به دنبال آرامش هستیم باید یاد خداوند همیشه در دل‌هایمان زنده نگه داریم، عنوان کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند:«قیمة کلّ امرءٍ ما یحسنه» این روایت بدان معناست که ارزش هر انسان به اندازه چیزی است که نیکو می‌داند، بنابراین اگر در زندگی ارتباط با خدا را نکیو بدانیم آرامش نصیب‌مان خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه گناه کردن یکی از عواملی است که باعث کاهش برکت در زندگی می‌شود، بیان کرد: خواندن سوره‌های یاسین، واقعه و ذاریات برای افزایش رزق و روزی در زندگی بسیار مؤثر است.

حسینی با بیان اینکه برکت جایگاه والایی در قرآن و روایات اسلامی دارد، اظهار کرد: واژه برکت در فرهنگ عامه و در بین مسلمانان گسترش چشمگیری داشته است، اما باید توجه کنیم که برکت غیر مادی ابعادی به مراتب بالاتر از برکت مادی دارد.

وی گفت: در آیات قرآن ایمان، تقوی واستغفار باعث افزایش برکت ولی اعمال نادرست، تکذیب پیامبران، اسراف، سوگند خوردن در خرید و فروش، سرقت و... از انسان برکت زدایی می‌کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه برخی مکان‌ها نیز درآنها خیر و برکت کثیر وجود دارد، ابراز کرد: کعبه، شام، بیت‌المقدس و وادی طور از جمله مکان‌ها و ماه رمضان به خصوص شب‌های قدر از جمله زمان‌هایی است که باعث نزول برکت می‌شود.                                                                                                                

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر

اینتر برای خرید زیرکزی به فروش برخی بازیکنانش نیاز دارد

طرفداری | هرتیمی مارکوس تورام را می خواهد، باید بند فسخ 85 میلیون یورویی قرارداد مهاجم فرانسوی با اینتر را فعال کند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، در قرارداد مارکوس تورام با اینتر بند فسخ 85 میلیون یورویی وجود دارد و نراتزوری پیشنهادهای کمتر از این رقم برای او را رد خواهد کرد زیرا قصد حفظ مهاجم 26 ساله خود را دارد. اگر تیمی بند فسخ قرارداد تورام را فعال کند، آنگاه تصمیم نهایی با او خواهد بود. در صورت پاسخ مثبت تورام، اینتر برای جذب یاشوا زیرکزی وارد عمل می شود اما حتی بدون فروش تورام هم نراتزوری این مهاجم 22 ساله را می خواهد. با این حال اینتر قبل از اقدام برای زیرکزی نیاز به فروش دارد.

والنتین کاربونی که به صورت قرضی در مونتزا حضور دارد، یکی از گزینه های اصلی فروش به حساب می آید و قیمت او 30 میلیون یورو تعیین شده است. فیورنتینا پس از رد شدن پیشنهاد 20 میلیون یورویی‌اش در ژانویه همچنان به وینگر 19 ساله آرژانتینی علاقه دارد درحالی که آتالانتا نیز وضعیت او را دنبال می کند. تیم های انگلیسی به ویژه استون ویلا نیز توجه ویژه‌ای به کاربونی دارند.

فیلیپ استانکوویچ، دروازه بان اینتر که در تابستان 2023 به صورت قرضی راهی سمپدوریا شد نیز دیگر گزینه اینتر برای فروش است. امپولی به جذب قرضی پسر دژان علاقه دارد اما مشتریان دست به نقد او در فرانسه هستند.

بولونیا 60 میلیون یورو برای فروش زیرکزی می خواهد و اینتر می تواند با حذف کردن بند بازخرید 12 میلیون یورویی قرارداد جووانی فابیان (قابل فعال سازی در سال 2025)، از بولونیا برای مهاجم هلندی تخفیف بگیرد. این کار باعث می شود روسوبلو بتواند این هافبک 20 ساله را با رقمی بیشتر از 12 میلیون یورو به تیمی مثل آاس رم بفروشد یا اینکه او را حفظ کند. باید دید نراتزوری می تواند با فروش به موقع بازیکنان جوانش پول مورد نیاز برای خرید زیرکزی را فراهم کند یا نه. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • قرآن همه چیز ماست