Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موفقیت ایران در زمینه توسعه گردشگری حوزه سلامت را منوط به ایجاد آژانس‌های علمی و بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی دانست. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به اظهارنظر قائم مقام وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دلالان حوزه گردشگری سلامت را نمی‌توان به طور کامل حذف کرد، بلکه باید ساماندهی شوند، گفت: مشکل موجود در حوزه گردشگری سلامت کشور تنها به عملکرد دلالان برنمی‌گردد، بلکه مشکلات عمده‌ای در این زمینه وجود دارد که اگر بخواهیم به گردشگری سلامت به عنوان یک فرآیند اقتصادی نگاه کنیم باید ابتدا آن‌ها را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که اعتمادی که مردم منطقه به ویژه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس وآسیای میانه به خدمات و کادر پزشکی ایران دارند، یکی از عواملی است که می‌تواند منجر به موفقیت ایران در حوزه گردشگری سلامت شود، چراکه از دهه‌های قبل این تفکر در منطقه وجود داشته است که پزشکان ایرانی خدمات درمانی بهتری را ارائه می‌دهند.

مره صدق با یادآوری اینکه باید در جهت توسعه گردشگری حوزه سلامت بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در بیمارستان‌های عادی به گردشگران خارجی از تجربه خوبی برخوردار نبوده است، به این دلیل که، اهداف گردشگران خارجی و بیماران ایرانی تفاوت دارد، ضمن اینکه فضای این بیمارستان‌ها مناسب گردشگران خارجی نبوده و قطعا نحوه خدمات‌رسانی که دارند این بیماران را راضی نکرده و یک نوع نیاز القایی در جامعه را نیز ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران از سیستم جذب گردشگران خارجی در حوزه سلامت برخوردار نیست در ارائه راهکار برای رفع این مشکل تصریح کرد: بیمارستان‌های ویژه گردشگران خارجی باید مجهز به امکانات لازم اقامتی باشند، و این در حالی است که، شاید در کشور حتی دو بیمارستان نیز که به این شیوه تجهیز شده، وجود نداشته باشد که تحقق این مهم نیز نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: ما در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه مناسبی در منطقه برخوردار نیستیم، به این دلیل که وجود پزشکانی متبحر و خوش‌نام موفق در جذب گردشگران خارجی که اولویت اصلی توسعه این صنعت هستند، در بیمارستان‌های کشور‌های همسایه فعالیت می‌کنند که در پی آن یکی از عوامل ارزدهی به کشور معطوف به آن سوی مرز‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به خانه ملت گفت: برای رهایی از دلالان حوزه گردشگری سلامت باید تعدادی آژانس علمی منطقی با شیوه‌های صحیح برای جذب گردشگران خارجی ایجاد کنیم تا در این زمینه فعالیت کنند و بجای وجود بازار بی سروسامان دلالان غیرمتخصص به سمت یک کار تشکیلاتی منظم پیش برویم، کمااینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا این طرح اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است