Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:05:36 GMT

کسری ۱۷ هزار متر مکعب آب در بیرجند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۳۷۸۰۱۸

کسری ۱۷ هزار متر مکعب آب در بیرجند

بیرجند- مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حدود ۱۷ هزار متر مکعب کسری آب در شهرستان بیرجند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشم آبادی ظهر دوشنبه در بازدید از مخزن شماره دو آب شمال شهر شهرستان بیرجند اظهار داشت: در شهرستان بیرجند شش باب مخزن با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده حدود ۱۷ هزار متر مکعب کسری آب در شهرستان بیرجند داریم، افزود: مخزن پنج هزار متر مکعبی شماره دو شمال شهر بیرجند در راستای تامین آب شرب توسط شرکت آب منطقه ای احداث شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند ۷۷ هزار مشترک در ۸۳ واحد تحت پوشش هستند، گفت: ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع نیز در شهرستان بیرجند وجود دارد.

وی با بیان اینکه آب تولیدی چاه‌ها با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال به مخازن شهر می‌رسد، عنوان کرد: حدود ۳۰ کیلومتر خطوط ارتباطی از تصفیه خانه و مخازن سطح شهر داریم.

هاشم آبادی با اشاره به اینکه در مجموعه شهر ۳۶ حلقه چاه آب شرب وجود دارد که دو حلقه از آنها چاه‌های بحران است، بیان کرد: پروانه بهره برداری از این ۳۴ حلقه آب چاه ۹۶۰ لیتر بر ثانیه است که به دلیل خشکسالی‌های پیاپی، افت سطح آب دشت‌ها و فرسودگی تاسیسات تنها ۸۵۵ لیتر ب ثانیه بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه مخزن شماره دو شمال شهر با توجه به وجود ۱۰ هزار مسکن مهر در این منطقه احداث شده است، اظهار داشت: قسمتی از منازل مسکن مهر در مناطق بالایی مهرشهر به دلیل اختلاف ارتفاع بین مخزن و واحدها و نزدیکی این واحدها به مخزن دچار کمبود فشار آب هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند ادامه داد: علی رغم اینکه تامین زیرساخت‌های مسکن مهر بر عهده متولی آنها است اما شرکت آب و فاضلاب با پیگیری‌هایی که انجام داده است مخزن دو هزار متر مکعبی در ارتفاعات بالا با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دست را در دهه فجر امسال کلنگ خواهد زد که قطعا با احداث این مخزن وضعیت فشار و ذخیره مخزن بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مخزن شمال شهر یبرجند از چاه‌های دشت سربیشه تامین آب می‌شوند، افزود: در دشت سربیشه هشت حلقه چاه وجود دارد که هفت حلقه وارد مدار بهره‌برداری با دبی ۱۵۵ لیتر بر ثانیه است.

هاشم آبادی با بیان اینکه یک حلقه چاه دیگر نیز تجهیز شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: با اضافه شدن این چاه مشکلات تامین آب منطقه برطرف و حدود ۲۵ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب دشت سربیشه اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ کیلومتر خط انتقال از چاه‌های دشت سربیشه تا بیرجند وجود دارد، عنوان کرد: ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع در این خطوط و سه ایستگاه فشارشکن نیز در این مسیر وجود دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۷۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان