Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوکار گفت: ملت ایران ضمن مطالبه گری به حق خود اجازه موج سواری و تخریب اموال عمومی را به عده ای با بهانه اعتراضات آن ها نخواهد داد و این حرکت ها سطحی و نابودشدنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عضو سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یزدرسا؛در خصوص مطالبات اقتصادی مردم گفت: طبیعی است که با توجه به شرایط فعلی وضعیت اقتصادی و معیشتی، دغدغه هایی برای مردم به وجود بیاورد و آنان به دنبال راهی برای بیان مشکلات خود باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصالح جوکار افزود: شکی نیست که اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود و سردادن شعارهایی دراین زمینه حق مردم است و مسئولان نیز باید پاسخ کارشناسانه ای به این دغدغه ها بدهند چرا که در طول عمر انقلاب همین مردم بودند که در شرایط مختلف پای انقلاب خود ایستادند در شرایط سخت دوران دفاع مقدس مردم علاوه بر تامین نیروی انسانی جبهه ها و اعزام فرزندان رشید خود به جنگ علیه دژخیمان بعث و استکبار جهانی در شرایط سخت اقتصادی منابع مالی جبهه را نیز تامین می کردند و هر کس هرچه داشت در طبق اخلاص می گذاشت.

جوکار خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نیز اگر مردم احساس کنند مشکلات متعلق به همه  است و تبعیض و رانت و فساد اقتصادی وجود ندارد خیالشان راحت می شود و باز هم این شرایط سخت را تحمل می کنند اما وقتی مردم می بینند عده ای حقوق های نجومی دریافت می کنند یا در حالی که آنان برای دریافت یک وام 5 میلیون تومانی باید از هفت خوان رستم بگذرند  در عوض عده ای  به راحتی با رابطه و رانت، وام های 1000 میلیاردی می گیرند و یا  در بین مدیران دستگاه های مختلف فسادهای اقتصادی بیداد می کند طبیعی است که این تفاوت ها  را برنمی تابند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم  با یادآوری  این مطلب که ملت ایران ملتی است که همواره  در مقابل یاوه گوئی های آمریکا و دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کرده وبا تمام وجود پای انقلاب و نظام خویش ایستاده است اظهار داشت:امروز نفوذ انقلاب در منطقه به واسطه رشادت های جوانان  این ملت است بنابراین مسئولان باید در کنار مردم بوده و مشکلات آن ها را درک و برای رفع آن ها اقدام کنند.

جوکار بار دیگر ضمن تاکید بر به حق بودن اعتراضات مردم تصریح کرد: مسلما بیان مطالبات در خیابانها و به صورت اعتراضات خیابانی زمینه های سوء استفاده عناصر بیگانه و دشمنان مردم را فراهم خواهد آورد همچنان که در روزهای اخیر پیام های رئیس جمهور آمریکا،سران اسرائیل و آل سعود همگی در دعوت به اغتشاش و به هم ریختن امنیت کشور بوده چرا که این ها از این ملت ضربات سنگینی را متحمل شده ،همواره مورد تحقیر این مردم بودند و حال به این وسیله در صدد تلافی شکست ها  و حقارت های خود هستند.

وی ادامه داد: بر هیچ کس پوشیده نیست که دعوت کنندگان به اغتشاش هیچ اعتقادی به ملت ایران ندارند وهمان هایی هستند  که تا دیروز با القاب زشت مردم ایران را مورد خطاب قرار می دادند و ملت ایران را ملتی تروریستی و جنگ طلب  معرفی می کردند.

نماینده سابق مردم در مجلس با اشاره به حضور حماسی مردم در بزرگداشت یوم الله 9 دی گفت: هرچند 8 سال از فتنه 88 گذشته است اما مشاهده می کنیم این ملت هرسال با شکوه تر از سال قبل در مراسم 9 دی شرکت کرده و انقلاب را در برابر فتنه های دشمنان واکسینه می کند و این حضور نشان دهنده این مطلب است که ملت ایران قادر است هر فتنه و توطئه ای را در نطفه خفه کند.

وی با اشاره به ملاحظات نیروهای انتظامی وامنیتی کشور در برابر برخی عناصر آشوبگر گفت: نیروهای خدوم انتظامی و امنیتی  با توجه به این مسئله  که برخی  آشوبگران خود را در صفوف مردم جای داده بودند به احترام مردم  در این چند روز ملاحظات زیادی داشتند اما آشوب طلبان بدانند اگر  بخواهند از فرصت اعتراض مردم به مسائل اقتصادی به نفع اهداف خود سوء استفاده کنند به شدت با آنان برخورد خواهد شد هرچند مردم هوشیار ایران اسلامی نیز در صورت  مشاهده ادامه این آشوب ها در مقابل آشوبگران ایستاده و پاسخ محکمی به آنان خواهند داد.

جوکار تاکید کرد: اغتشاشگران حوادث اخیر با به آتش کشیدن پرچم مقدس کشور، مساجد و حسینیه ها نشان دادند که هیچ گونه دلبستگی  ملی و مذهبی نداشته ،نسبت به مسائل و دغدغه های مردم کوچکترین تعلق خاطری ندارند و تنها به دنبال تامین خواسته کشورهای مرتجع منطقه نظیر عربستان و استکبار جهانی هستند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس اذعان داشت: ملت ایران ضمن مطالبه گری به حق خود اجازه موج سواری و تخریب اموال عمومی را به عده ای با بهانه  اعتراضات آن ها نخواهد داد و این حرکت ها سطحی و نابودشدنی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!

دریافت مالیات بر دستِ داریوش بزرگ شکل گرفته و بعد‌ها در دوران انوشیروان دادگر بازنگری و به‌روزرسانی شده، اما همواره در حدود ده درصد عایدی سالانه وتنها جوامع برده‌دارِ غربی در حد سی تا پنجاه و گاه هفتاد درصد مالیات می‌ستانده‌اند.

به گزارش عصر ایران، کارگروه اجتماعی و سلامت حزب مهستان ایران دربارۀ آنچه «افزایش مهارگسیختۀ مالیات‌ها» خوانده در نامه‌ای سرگشوده به وزیر امور اقتصادی و دارایی نکات متفاوتی را مطرح کرده است.

اگر چه افزایش اتکای بودجه دولت به درآمد‌های مالیاتی را یک موفقیت برای دولت می‌داند، اما از آنجا که نه بین انواع مالیات‌دهندگان نسبت عادلانه برقرار است و نه گاه نسبت مالیات پرداختی به درآمد چنین است و نیز در استقبال از کنش گری یک حزب در عصر رکود جامعه مدنی متن این نامۀ سرگشوده را منتشر می‌کند خاصه این که نکات تاریخی ایران‌گرایانه هم در متن پررنگ است:

با سلام و احترام. با نزدیک شدن به خردادماه و موعد پرداخت مالیات نکته‌های زیر را به عرض می‌رسانیم:

۱. خود نیک می‌دانید که وضعیت کنونی اقتصاد کشور، که در عین افزایش قیمت‌ها شاهد کاهش رشد اقتصادی هستیم و اقتصاددانان به آن رکود تورمی می‌گویند، با افزایشِ بی‌منطقِ مالیات ــ جدا از تالی‌های فسادآور هم‌چون افزایش خدمات، کالا‌ها و ویزیت‌ها یا فرار مالیاتی یا افزایش رشوه و زدوبند ــ در طول زمان به فرار بیشترِ کارآفرینان، افزایش نرخ بیکاری و باز بدتر شدنِ اقتصاد خواهد انجامید و این چرخه‌ی معیوب را، در سالی که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیده شده است، شدیدتر خواهد نمود.

۲. دریافت مالیات و افزایش سالانه‌ی آن باید بر مبنای خرد و عدالت باشد که به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از مبانی حقوقی و اقتصادی در این شرایطِ رکود تورمی در نظر گرفته شده باشد.

برای نمونه، دریافت بالاترین ضریب از پزشکان (۳۵ درصد) در میان مشاغل، جدا از آن‌که تبلیغی منفی برای دانش‌اندوزی خواهد بود و به دل‌سرد کردنِ این قشر فرهیخته و خروج بیشترشان از کشور آن‌هم در حالی که آمار این خروج در سال‌های اخیر به سطحی دهشت‌ناک رسیده می‌انجامد، آیا فشار بیشتر به مردمی را در پی نخواهد داشت که در زیرِ بدترین وضعیت اقتصادی کشور در دهه‌های گذشته قرار دارند؟ و آیا از نگاه دولتی که پی‌جویِ «ایران قوی» و «عدالت‌خواهی» است شایسته نیست که با نظارتی دقیق بر تعرفه‌ی خدمات، هزینه‌ی کالا‌ها و نیز ویزیت‌های پزشکان... اگر نمی‌تواند از آن‌ها بکاهد دست‌کم آن‌ها را ثابت نگاه دارد به جای آن‌که بر میزان مالیات بیفزاید و در این وضعیت آشفته به اندیشه‌ی بهره‌برداری خودش باشد و کسری درآمدِ سیستم مدیریتی ناکارآمدش را، به جای بازنگری سیاست‌های کلانش، از این راه جبران نماید؟

۳. افزایش مهارگسیخته‌ی مالیات‌ها در شرایط کاهش سطح درآمدی و نحوه‌ی برخورد اداره‌ی مالیات در کنار تعامل دیگر سازمان‌های ذی‌ربط نشانه‌ی خوبی از کارآمدی نهاد متبوع و زیر دست شما نیست، هم‌چنان که خبری از این سخت‌گیری بر روی بزرگ‌ترین نهاد‌های اقتصادی کشور وجود ندارد. شفاف‌سازی شما در این زمینه مایه‌ی امتنان است، نیز وزیر محترم بهداشت، آن‌هم در سالی که مشارکت مردم مورد طلب است، تا نسبت به چگونگی هزینه‌کردِ سهم یک‌نهمِ مالیات‌ها و عوارض وصولی موضوع ماده‌ی ۷ و بند‌های الف و ب ماده‌ی ۲۸ قانون مالیات ارزش‌افزوده، که می‌بایست به حوزه‌ی سلامت اختصاص یابد، گزارش دهند و به این ترتیب، پزشکان محترم از چگونگیِ تأثیر خود بر آبادانی کشور آگاه شوند.

۴. گفتنی است، دریافت مالیات که از نوآوری‌های تمدن ایرانی بوده و نخستین شکل استانده (استاندارد) و فراگیر آن بر دستِ داریوش بزرگ شکل گرفته و بعد‌ها در دوران انوشیروان دادگر بازنگری و به‌روزرسانی شده است همواره در حدود ده درصد عایدی سالانه‌ی افراد بوده، آن‌هم به شرط رونق زندگی و شرایط کلی جامعه که در آن زمان بیشتر معطوف به آب‌وهوا یا جنگ بوده است؛ و شایسته‌ی توجه است که در همین حد و اندازه ــ زیرِ نامِ زکات ــ به دوران اسلامی هم رسیده است و در تاریخ تنها جوامع برده‌دارِ غربی بوده‌اند که در حد سی تا پنجاه و گاه هفتاد درصد مالیات می‌ستانده‌اند که در واقع معادلِ همان رویه‌ی پیشین‌شان، یعنی غارتگری، بوده است.

از این رو، خواهشمندیم هر چه سریع‌تر جلوی این بی‌داد گرفته شود و برای اصلاح قوانین مربوط و اجرای صحیح و درست آن از برای ایجاد امنیت و آسایش مردم و کارآفرینان کشور اقدام گردد. در آن صورت (عادلانه و منطقی بودن مالیات و شفاف بودن هزینه‌کردها) هم مردم با آن همراهی خواهند داشت و هم امید به بهبود اقتصاد بیشتر خواهد شد، در حالی که بر خلاف این رویه هم امنیت روانی و آسایش جامعه به خطر می‌افتد و هم پایداری نظم موجود.

دیگر خبرها

  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • لبه تیغ
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود