Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: برای اشتغال روستاییان استان طرح های صنعتی و اشتغالزا با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این مناطق اجرا می شود.

محمد زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای طرح های اشتغالزا و صنعتی 198 میلیارد ریال تسهیلات با سود صفر یا سه درصد اختصاص یافت که بخشی از این مبلغ جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صندوق کارآفرینی امید استان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق کم برخوردار و محروم از صنایع تولیدی، اشتغالزا و با اولویت اجتماعی کردن اقتصاد و توانمند سازی مردم روستایی و ترویج عدالت اقتصادی در جامعه روستائیان و عشایر در مناطق مرزی استان با استفاده از منابع قرض الحسنه مشارکت و همکاری می کند.
وی بیان کرد: شرکت تعاونی بسته بندی زرشک در روستای چاه اصفهانی سربیشه، کارخانه خوراک دام و مجتمع پرورش شتر در چاهداشی نهبندان، کارخانه فرآوری و بسته بندی زرشک در گازار بیرجند، قاین، حاجی آباد زیرکوه و آیسک نهبندان از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: پرورش گاو شیری دشت لاله سرایان و سه کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی در درمیان و خوسف از دیگر طرح هایی است که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان بهره مند شده اند.
به گزارش ایرنا زنگنه اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید برای نخستین بار در راستای تحقق برنامه های اشتغال آفرین دولت تدبیر و امید با همکاری معاونت روستایی رئیس جمهوری، استانداری خراسان جنوبی و جهاد کشاورزی استان، با پرداخت تسهیلات با کارمزد صفر درصد عملیات اجرایی و ساخت نخستین کارخانه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی را در ناحیه صنعتی شهرستان زیرکوه آغاز کرد.
وی اضافه کرد: ساخت این کارخانه 23 میلیارد ریال هزینه دارد که مبلغ 19 میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه با نرخ صفر درصد توسط صندوق کارآفرینی امید استان با 2 سال دوران سازندگی و تنفس پس از آن بازپرداخت 4 ساله تسهیلات پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان افزود: با بهره برداری از این پروژه 25 نفر بطور مستقیم مشغول بکار و 200 خانوار روستایی و عشایر شهرستان که از اهداف اصلی و نهایی این طرح است بطور غیر مستقیم از مزایای آن بهره مند می شوند.
زنگنه گفت: طرح یاد شده یکی از 10 طرح تعاونی بوده که با مشارکت روستائیان و عشایر در شهرستان های خراسان جنوبی در حال اجرای عملیات ساختمانی و تکمیل پروژه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند