Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@02:03:42 GMT

دستگیری ۱۵۹ متخلف شکار و صید در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۰۸۱۷۲

دستگیری ۱۵۹ متخلف شکار و صید در زنجان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۵۹ فرد متخلف به جرم زنده گیری و شکار پرندگان، شکار غیر مجاز پستانداران، شروع به شکار و حمل سلاح قاچاق نگهداری غیر مجاز و خرید فروش حیات وحش توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست، سیدرضا موسوی مشکینی از دستگیری 159 فرد متخلف به جرم زنده‌گیری، شکار غیر مجاز و حمل سلاح قاچاق در 9 ماهه امسال در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از متخلفین لاشه 4راس آهو، لاشه 2 راس بز وحشی، لاشه انواع پرندگان شامل 10 قطعه کبک، یک قطعه کبوتر، 7قطعه سهره طلایی، 45قطعه سار و لاشه 7 سر خرگوش، 15 سر سنجاب و 330 قطعه ماهی کشف و ضبط شده است.

موسوی گفت: همچنین یک قلاده گرگ، 53قطعه کبک، 264 قطعه کبک زنده که متخلفین اقدام به زندگیری کرده بودند توسط محیط بانان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی محیط بانان، افزود: از متخلفین 19 قبضه اسلحه ساچمه زنی قاچاق و یک قبضه گلوله زنی قاچاق و 40 قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز کشف و ضبط شد.

موسوی مشکینی اضافه کرد: همچنین تعداد 604 تیر فشنگ ساچمه، 36 تیر فشنگ چارپاره، 17تیر فشنگ گلوله زنی، 3تیرتک گلوله، 42 رشته دام زنده گیری پرندگان، 26 عدد قفس پرنده 12 دستگاه لنسر، 8 رشته تور دیواری ماهیگیری، 1 رشته تور پرتاپی، تیوب بادی 3 عد، پارو دستی 6 عدد، 5 عدد جلیقه نجات، 2 جفت چکمه، قایق بادی یک عدد، یک عدد فلش مموری حاوی آواز کبک، 5دستگاه پروژکتور، یک دستگاه تراکتورحفاری، 4 قبضه چاقوکشف و ضبط شده است.

موسوی با اشاره به 116فقره تخلف صورت گرفته در9 ماه سال جاری 96، گفت: 21 پرونده متخلفین با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مقامات محترم قضایی استان رسیدگی و رای صادر شده و 95 پرونده با پیگیری این اداره کل در جریان بوده و توسط مقاضات استان در دست بررسی است.

وی ضمن تشکر از تلاش دوستداران محیط زیست که در حفاظت از محیط زیست بویژه کنترل تخلفات شکار و صید با محیط بانان استان همکاری دارند، گفت: انتظار داریم متخلفین دست از تخلف برداشته و اقدام به کشتار بی رحمانه گونه‌های جانوری کنند چرا که با کمک دوستداران محیط زیست و تلاش شبانه روزی محیط بانان بالاخره دستگیر خواهند شد و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۰۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست