Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان گفت: 85 هزار نفر آسیب‌دیده مواد مخدر در استان کرمان در چرخه درمان داریم و هزینه‌های آن‌ها را می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، سردار «حسین چناریان» عصر امروز 13 دی‌ماه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مواد مخدر اثرات متعددی در حوزه های مختلف جامعه دارد و باعث آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از لزوم پرداختن به بحث آسیب‌های اجتماعی سخن به میان آورد و بیان کرد: خواسته یا ناخواسته 60 درصد از مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می‌کند و این موضوع به ناچار تبعاتی را برای استان ما خواهد داشت.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به اثرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از مواد مخدر اشاره کرد و افزود: استان کرمان در سال 91 در نرخ شیوع‌شناسی اعتیاد در کشور رتبه اول را داشت اما با اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله در آخرین پژوهش به عمل آمده رتبه چهارم را داریم.

وی ادامه داد: شیوع نرخ اعتیاد در جمعیت دانش‌آموزی، زنان و کار و صنعت، نگران کننده است، بنابراین برنامه جامع پیشگیری و جلوگیری از توسعه آسیب‌ها را باید داشته باشیم.

چناریان خاطرنشان کرد: 6 درصد جامعه ما آسیب‌دیده‌ هستند و مهم‌ترین هدف و اولویت در مبارزه با مواد مخدر این است که روی جمعیت سالم و در معرض آسیب برنامه‌ریزی کنیم.

وی رویکرد اجتماعی را یک رویکر جدید شورای مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: امسال کشت و برداشت مواد مخدر در افغانستان تقریباً 2 هزار تن افزایش یافته و به 8 هزار و 500 تن رسیده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با بیان این مطلب که روان‌گردان‌ها و مواد توهم‌زا نگران کننده است، اظهار کرد: سالانه 8 هزار و 500 تا 9 هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر وارد زندان‌های استان کرمان می‌شوند که 70 درصد آمار زندانیان استان را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: 85 هزار نفر آسیب دیده مواد مخدر در استان کرمان در چرخه درمان داریم و هزینه‌های آنها را می‌پردازیم.

چناریان گفت: امسال 106 هزار و 337 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف کردیم که 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد و به تبع آن دستگیری بیشتری داشته و سیسم‌های قضائی و انتظامی بیشتر درگیر شدند و خانواده‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

چناریان ادامه داد: از موضوعات مغفول مانده در بحث مبارزه با مواد مخدر، توجه به جنبه‌های اقتصادی این مسئله است که چقدر از سرمایه‌های کشور از این موضوع هدر می‌رود و از کشور خارج می‌شود، علاوه بر اینکه تلفات نیروی انسانی را نیز داریم.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین آسیب در جامعه کنونی را ما ناشی از مواد مخدر روان گردان می‌دانیم، بودجه دستگاه‌هایی که در امر آموزش و فرهنگ‌سازی و مقابله با مواد مخدر وظیفه دارند، باید افزایش یابد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: الان در آموزش و پرورش 30 درصد از دانش‌آموزان جامعه هدف زیر پوشش داریم و مطمئنا 70 درصد در معرض خطر هستند.

وی حمایت بیمه سلامت از درمان را مورد تأکید قرار دارد و اظهار کرد: هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده از طریق بیمه سلامت باید تامین شوند که در حال حاضر 10 درصد است  این مسئله چرخه بهبودی را کامل نمی‌کند.

چناریان عنوان کرد: بودجه و سهم اعتبارات مقابله‌ای را باید در استان داشته باشیم، ضمن اینکه شیوه درمان ما سال‌ها ثابت مانده در حالی که باید شیوه‌های نوین از جمله روان‌درمانی و روان‌پزشکی وارد کرد و متخصصان گسترده هم در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۲۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه