Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخستين بار در سال 2013 بود که خبرهايي از يک خودروي عجيب و غريب به نام Devel Sixteen در جهان منتشر شد. اين خودرو اگر چه ادعاهاي خيلي بزرگي داشت، اما کيفيت ساخت آن در مقايسه با رقبايي مثل پاگاني و کوئنيگزگ بسيار ضعيف بود. همين مساله باعث شد که چندان در کانون توجه قرار نگرفته و نشريات خودرويي به سادگي از کنار آن و ارقام مربوطه عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال با گذشت چهار سال از آن تاريخ، گزارشي منتشر شده که بر اساس آن اين ابر اتومبيل اماراتي هفته بعد در نمايشگاه خودروي دوبي رسما معرفي خواهد شد. به گفته مقامات کمپاني توسعه دهنده اين هيولا، پيشرانه فوق العاده قدرتمند آن به طور کامل در ايالات متحده و توسط شرکت ميشيگاني Steve Morris Engines طراحي و ساخته شده است.

اين پيشرانه 12.3 ليتري 16 سيلندر با چهارتوربو شارژر عظيم خود حدود دو سال پيش خروجي باورنکردني 4000 اسب بخار را بر روي داينو ثبت کرده؛ اما ظاهرا با تغييرات صورت گرفته، قدرت کنوني آن به رقم اعجاب انگيز 5000 اسب بخار رسيده است! با توجه به اين قدرت عظيم سرعت نهايي Devel Sixteen برابر با 500 کيلومتر در ساعت تخمين زده شده که در صورت تبديل شدن به واقعيت يک رکورد بي نظير خواهد بود.

طبق اطلاعات موجود اماراتي ها در توسعه اين ابر اتومبيل با شرکت ايتاليايي Manifattura Automobili Torino همکاري کرده اند. اين شرکت که با عنوان اختصاري MAT شناخته مي شود، اخيرا در ساخت سوپر اتومبيل هايي مثل Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003 و Apollo Intensa Emozione نقش داشته است.

با اين مشخصات خيره کننده، جت زميني اماراتي ها مي تواند با جابجايي مرزهاي سرعت رقيبي کاملا جدي براي بوگاتي شيرون، کوئنيگزگ اگرا RS و هنسي ونوم F5 باشد؛ به شرط آنکه چند روز ديگر باز هم با يک مدل پلاستيکي در نمايشگاه خودروي دوبي روبرو نشويم!
ناگفته نماند شرکت هاي نوظهور اماراتي سخت در تکاپو هستند که با توليد اتومبيل هاي خاص و قدرتمند نامي براي خود در صنعت خودروسازي جهان دست و پا کنند. SandRacer 500GT يکي از نمونه هاي بارز تلاش اماراتي ها در اين راستا به حساب مي آيد، اين خودروي اسپرت آفرود با همکاري چند شرکت از جمله منصوري توسعه يافته و قيمتي در حدود 450 هزار دلار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، ماجرا از آنجا آغاز شد که آذری جهرمی ابتدا در کانال تلگرامی خود نوشته بود: «اگر گفتید محصول نهایی شرکت ساختمان سازی چیست؟ آفرین، اتوبوس برقی!».

در واکنش به این پست، مالک شریعتی به آذری جهرمی حمله ور شد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شرایط تحریم نفت، شرکت تراستی با تایید کمیته ضدتحریم دبیرخانه شعام، تامین کننده منابع ارزی در قرارداد واردات کالاهای اساسی، دارو و سایر نیازها از جمله واگن اتوبوس و ... می شود. مصوبه کمیته مذکور "سرّی"، افشایش خیانت و مطالبه شفاف شدنش حماقت است. موضع این طناز امنیتی کدام است؟

آذری جهرمی هم در واکنش به این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بابک زنجانی هم یک تراستی بود… کینه ی امثال آقای شریعتی از امنیتی ها قابل درک است، اما یک جمله در بسته عرض میکنم و میگذرم تا نگران آبرویشان نباشند، امنیتی ها مثل شما دهن لق نیستند که برای توجیه عملکرد اربابشان در شهرداری، دست به افشای وجود مصوبه ای سرّی در شورای عالی امنیت ملی بزنند.

دیگر خبرها

  • بلایی که یک ایرانی بر سر سوپر خودروی میلیون دلاری آورد! | فیلم
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی