Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@13:35:28 GMT

فاجعه زیست محیطی در دیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۵۵۷۹

فاجعه زیست محیطی در دیلم

ورود بخشی از فاضلاب شهر از کانالی بزرگ و قدیمی که مخصوص جمع آوری و دفع آب‌های سطحی است به این جنگل حرا موجب مرگ این درختان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سپاس،  از زمان شروع لایروبی خور دختر(یکی از خورهای قدیم دیلم) که منجر به  بسته شدن آبراه خروجی این محیط زیست کوچک شد، فاضلاب و آب دریا به محیط وارد شده و راه خروجی برای تخلیه آب دریا و فاضلاب وجود نداشت و فاضلاب همچنان زیر درختان حرّا می‌ماند و به مرور زمان باعث به‌ وجود آمدن گنداب و محیطی مرداب مانند شده و باعث خشکیدن این درختان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستی چه کسی مسئول مرگ این موجودات زنده و بی‌زبان است که بدون نیاز به آبیاری و فقط با آب شور دریا و نور آفتاب گذران زندگی کرده و بزرگ می‌شدند و مأمن و جایگاهی برای زندگی دیگر موجودات دریایی و پرندگان می‌شدند.

مهمانانی که به شهر می‌آیند دیگر نمی‌توانند از بوی بد فاضلاب و زباله این منطقه زیر سایه درختان بنشینند و از زیبایی دریا و ساحل لذت ببرند و عملاً قسمتی از ساحل که سمت مجموعه درختان حرا می باشد بلا استفاده می ماند.

 با کاشت درختان حرا در مناطق شمالی دیلم (مثل بندر حماد) و در خط جنوبی ساحل یعنی(بین خور جن و خور بوحله) می‌توان جنگلی به بزرگی جنگل حراّی خلیج نایبند و جنگل حرای هرمزگان بوجود آورد و از این طریق گردشگران زیادی را روانه این مناطق کرد و حوزه گردشگری شهرستان را پررونق کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت