Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مبتلایان به صرع، کنترل بیماریشان با دارو محقق می شود، گفت: ۴۰ درصد دیگر این بیماران برای بهبودی نیاز به عمل جراحی دارند.

به گزارش ایسنا دکتر سهراب هاشمی فشارکی در آستانه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی صرع، اظهار کرد: برای اولین بار در ایران شاخهILAE ایران عهده‌دار برگزاری این کنگره سالیانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ILAE یک سازمان بین‌المللی است که اخیرا ایران به عضویت آن درآمده است. مهمانانی از کشورهای کانادا، برزیل و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و جدیدترین دستاوردها و مطالب علمی در حوزه صرع توسط اساتید داخلی و خارجی مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: در چهاردهمین کنگره بین المللی صرع سه کارگاه نوار مغزی، رادیولوژی صرع و نوروسایکوژی برگزار و جدیدترین مباحث در این حوزه‌ها ارایه می شود.

این متخصص مغر و اعصاب با بیان اینکه صرع یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌ها در ایران و جهان به شمار می‌رود،اظهارکرد: با تولید داروهای ضد صرع انقلاب بزرگی در زمینه کنترل بیماری صرع در دنیا به وجود آمد و در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران مصروع از طریق دارو بیماری‌شان کنترل می شود.

هاشمی فشارکی با بیان اینکه تعداد کمی از بیماران هستند که پس از قطع دارو مشکل آنها باز نمی‌گردد، گفت: برخی از بیماران علی رغم مصرف دارو، حمله های صرعشان ادامه می‌یابد و زندگی آنان به صورت فلج کننده ادامه دارد که تعداد قابل توجهی از این افراد قابل عمل جراحی هستند.

این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: درمان ۴۰ درصد بیماران و کنترل بیماری‌شان از طریق دارو انجام نمی‌شود که می توان از طریق جراحی به آنها کمک کرد. بر همین اساس طی ۱۰ سال گذشته در ایران حدود ۴۰۰ مورد عمل جراحی در این زمینه انجام شده که نتایج بی نظیری به همراه داشته و تشنج بیمار بسیار اندک شده است.

مسئول کمیته کارگاه‌های چهاردهمین کنگره صرع با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی یک درصد مردم دنیا مبتلا به بیماری صرع هستند، گفت: بر اساس تخمین‌ها این رقم در ایران حدود ۸۰۰ هزار نفر است که ۳۰۰ هزار مورد آن ها برای بهبودی نیاز به عمل جراحی دارند.

هاشمی فشارکی خاطرنشان کرد: بیماران مصروع در صورت عدم کنترل بیماری‌شان در ازدواج ، تحصیل، فعالیت های اجتماعی و ... دچار مشکل خواهند شد بنابراین توجه به درمان آن‌ها مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا چهاردهمین کنگره بین المللی صرع ۴ تا ۶ بهمن در سالن همایش های بیمارستان میلاد اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟